Gå til innhold

Mener jeg var 6+2 men gynekolog sier kanskje mindre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
var på tidlig ultralyd i går. Skulle vært 6+2. 

men hun fant ikke noe, kun ett «hulrom» som hun mente kunne være noe. Hun sa da at jeg kanskje ikke var mer en 4-5 uker på vei isteden. At det var derfor de ikke så noe. 
men jeg får ikke dette til å stemme? 

første dag i mensen 6. november. 
fikk smilefjes på eggløsning 20. og 21. november. 
testet positivt med 1-2 uker på gravidtest 2. desember. 

noen andre som ikke fant noe men som det har gått bra med? Eventuelt hva kan ha skjedd?? Forstår ikke dette helt. 

ikke hatt noen blødninger. 

hun sa at jeg skulle ta ny test om 2 uker og hvis den var positiv ringe igjen. 

men nå blir jeg jo såååå veldig redd! 

Anonymkode: 71529...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fikk 1-2 uker på gravitest 2.desember, har du senest hatt eggløsning 25.november, dvs det er ca fire uker siden befruktning. Kvinnen er alltid to uker lenger på vei, så dine beregninger stemmer fint med 6 uker gravid. Da burde man se noe på ultralyd, så jeg ville derfor forberedt meg på det dessverre ikke går bra denne gangen. Høres ut som en MA, altså at utviklingen har stoppet opp, men at kroppen ikke har fått med seg det enda og derfor ikke ryddet opp. 

Det er en sjanse for at utstyret til jordmor ikke var så bra, og det er derfor hun ikke så noe - så ta en ny test og se an. Hvis du tar en test nå, så burde den vise gravid 3+. Gjør den ikke, så har det gått galt. 

Anonymkode: 644bf...d74

Skrevet

Tok i går, den viste 2-3. 

her er strimlene. Den øverste fra 2. desember. Den nederste i går. 

F77A5EF1-0320-4468-8AE3-6A67E77A24F8.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tok i går, den viste 2-3. 

her er strimlene. Den øverste fra 2. desember. Den nederste i går. 

F77A5EF1-0320-4468-8AE3-6A67E77A24F8.jpeg

Ville som sagt forberedt meg på at det ikke går bra, men fortsatt hatt et håp i og med at det er stigning i testene dine og du ikke har blødd. Du kan ta en ny digital om ei uke, da skal det være stigning fra den du tok i går og vise 3+, selv om den allerede burde vist det. 

Anonymkode: 644bf...d74

• Liker 1
Skrevet

Hm testen burde jo vært sterkere i uke 6?

Jeg tok TUL uke 7+0 og da mente gyn at jeg var 6+1 og at jeg nok ikke hadde sett hjerte om jeg kom 1-2 dager før.. så det kan jo være du var der for tidlig. Men veldig vanskelig å si sikkert da, du må bare krysse fingrene og vente, håper det går bra med deg ❤️ 

Anonymkode: c45ed...f7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hm testen burde jo vært sterkere i uke 6?

Jeg tok TUL uke 7+0 og da mente gyn at jeg var 6+1 og at jeg nok ikke hadde sett hjerte om jeg kom 1-2 dager før.. så det kan jo være du var der for tidlig. Men veldig vanskelig å si sikkert da, du må bare krysse fingrene og vente, håper det går bra med deg ❤️ 

Ja hun sa jeg kanskje var for tidlig. Men jwg syntes det ikke går opp i tellingen min hvis jeg var for tidlig der heller. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja hun sa jeg kanskje var for tidlig. Men jwg syntes det ikke går opp i tellingen min hvis jeg var for tidlig der heller. 

Jeg var 7+0 da hun sa jeg var 6+1 altså, både ifølge menstermin og vurdering av termin på UL i uke 12 og 19. Så tror enten hun så/beregnet feil (hun hadde moderne bra utstyr da) eller at fosteret vokste litt sakte i starten. 

Men ja vanskelig å vite hos deg om det har gått galt eller om du bare var for tidlig ute. Jeg ville nok forberedt meg på det første men håpet på det siste et par uker til. 

Skrevet

Jeg gikk hos en veldig erfaren gynekolog med topp utstyr. Jeg var på ultralyd når jeg var 5+2 og 6+3. Da kunne han ikke se antydning til noe mer enn fostersekken. Jeg ble selvfølgelig kjempestresset over det, men hun beroliget meg med at det her var ikke uvanlig. Ultralyd igjen 7+2, og kunne da se litt mer, men hadde ikke mulighet til å få målt. Ba meg så komme tilbake 8+2. Så da tydelig et lite embryo med bankene hjerte. Beregningene om hvor langt jeg var på vei ved hver ultralyd stemte bra, ble kun satt fram 3 dager på ordinær ultralyd. Krysser fingrene for at alt går riktig vei for deg.

Anonymkode: a0eac...dcd

Skrevet

Jeg var på ultralyd for litt over ei uke siden og var da 6+3 men ble satt tilbake til 5+6. Gynekolog så ingenting annet enn fostersekk og plommesekk først, men så oppdaget vi et bankende hjerte. Embryoet var meget lite så er litt bekymret at noe er feil her også. Skal på ny i morgen og håper virkelig å se noe utvikling da...

Anonymkode: 0187b...c3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var på ultralyd for litt over ei uke siden og var da 6+3 men ble satt tilbake til 5+6. Gynekolog så ingenting annet enn fostersekk og plommesekk først, men så oppdaget vi et bankende hjerte. Embryoet var meget lite så er litt bekymret at noe er feil her også. Skal på ny i morgen og håper virkelig å se noe utvikling da...

Oppdater meg du🤞🏼🤞🏼 
skal tilbake i starten av januar. Og ta ny test nyttårshelgen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Oppdater meg du🤞🏼🤞🏼 
skal tilbake i starten av januar. Og ta ny test nyttårshelgen. 

Det var vekst her. Embryoet er 6.5 mm nå og var rundt 1 mm for 1 ukes tid siden. Hjerteslagene så sterke ut. Er fremdeles bak, estimert til 6 +4 nå og etter mine beregninger skulle det vært 7+6 så henger enda mer etter nå? Men gynekologen mente alt så normalt ut og veksten var fin på en uke så hørtes ikke ut som jeg skulle være bekymret. Håper det samme er tilfelle for deg også. At du bare var litt kortere på vei enn du trodde.

Skrevet

Det er mulig at du har en innbilt eller falsk graviditet. På det medisinske fagspråket heter det pseudocyesis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var vekst her. Embryoet er 6.5 mm nå og var rundt 1 mm for 1 ukes tid siden. Hjerteslagene så sterke ut. Er fremdeles bak, estimert til 6 +4 nå og etter mine beregninger skulle det vært 7+6 så henger enda mer etter nå? Men gynekologen mente alt så normalt ut og veksten var fin på en uke så hørtes ikke ut som jeg skulle være bekymret. Håper det samme er tilfelle for deg også. At du bare var litt kortere på vei enn du trodde.

Så fint :)! 

fant ut at jeg har regnet med 28 dagers syklus når jeg har 32. Så når jeg var hos gynekologen var jeg ikke 6+2 som jeg trodde men 5+5. så kan jo ha noe med det å gjøre. 

Skrevet
DominantHr skrev (1 time siden):

Det er mulig at du har en innbilt eller falsk graviditet. På det medisinske fagspråket heter det pseudocyesis.

Jeg fant åpning på ultralyden bare ikke foster. Så er nok noe der. Men kan virke som jeg er litt kortere en først antatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...