Gå til innhold

Hvor mye tjener du på chatjobb.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lille39 said:

Som sagt så skatter jeg ikke pga jeg er ufør. Og vet hvor mye jeg kan tjene skattefritt. 
Men hun sim skrev ovenfor her har nok en viss peiling. 
Hore nei. 
Syns ikke det er galt å tjene litt penger på idiotiske menn. 
Dessuten trenger man litt ekstra for å kunne betale regninger. 
 

Ser den! Har lett litt rundt forumet bare, og vanskelig å finne. 
Helt enig, det er jo opplyst at det er fiktivt - om de velger å ignorere det er ikke min feil. Har ikke dårlig samvittighet hvis mannfolka der er så ille som jeg har lest fra forumene her inne.. Hender man må ty til sånt for å få nok inntekt ja, kan ikke få en vanlig jobb på en stund pga sykdom. 

Anonymkode: 13b4f...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ser den! Har lett litt rundt forumet bare, og vanskelig å finne. 
Helt enig, det er jo opplyst at det er fiktivt - om de velger å ignorere det er ikke min feil. Har ikke dårlig samvittighet hvis mannfolka der er så ille som jeg har lest fra forumene her inne.. Hender man må ty til sånt for å få nok inntekt ja, kan ikke få en vanlig jobb på en stund pga sykdom. 

Anonymkode: 13b4f...9cb

Nei når prisener er som de er og du har barn i tillegg så må man ha noe til føden.

Nei jeg har ikke dårlig samvittighet.

Utrolig hva mannfolk lirker av seg, takkars meg har ikke fått sex på 2 mnd. Bla bla bla

Nei vet du hva.

Så er de jo forelsket etter en mld. Snodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har nettopp begynt med dette (hadde opplæring i går). Dette vil bli en biinntekt til fulltidsjobb.

Men jeg sliter sånn med å skjønne hvordan jeg skal gå frem for å skatte riktig osv. 

Har opprettet enkeltmannsforetak, men hva gjør jeg videre nå? Sender man faktura til de - eller får man bare ut penger på det viset man har valgt?

Hvordan betaler jeg skatt? Betales det ved hver utbetaling? Månedlig? Året etter?

Trenger litt råd fra de som holder på med dette. 

Anonymkode: 5da71...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 21.53):

Jeg har nettopp begynt med dette (hadde opplæring i går). Dette vil bli en biinntekt til fulltidsjobb.

Men jeg sliter sånn med å skjønne hvordan jeg skal gå frem for å skatte riktig osv. 

Har opprettet enkeltmannsforetak, men hva gjør jeg videre nå? Sender man faktura til de - eller får man bare ut penger på det viset man har valgt?

Hvordan betaler jeg skatt? Betales det ved hver utbetaling? Månedlig? Året etter?

Trenger litt råd fra de som holder på med dette. 

Anonymkode: 5da71...862

Jeg lurer på akkurat det samme, vil gjøre dette riktig. Må man registrere enkeltmannsforetak? Isåfall har jeg gått glipp av noe her… 

Er ikke akkurat stolt av å prøve dette her, men har en kredittgjeld jeg MÅ få nedbetalt. Og da kan jo dette være en løsning kanskje. 

Men uansett, vil få det riktig med tanke på skatt så ikke jeg går på en skikkelig smell. 

Anonymkode: e1db9...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lurer på akkurat det samme, vil gjøre dette riktig. Må man registrere enkeltmannsforetak? Isåfall har jeg gått glipp av noe her… 

Er ikke akkurat stolt av å prøve dette her, men har en kredittgjeld jeg MÅ få nedbetalt. Og da kan jo dette være en løsning kanskje. 

Men uansett, vil få det riktig med tanke på skatt så ikke jeg går på en skikkelig smell. 

Anonymkode: e1db9...e24

Er det er krav om å opprette ENK da? Hvis ikke er det jo bare å melde inn inntekten på neste års skattemelding og betale skatten da. Jeg har en annen type nettbasert inntekt, har ikke ENK og jeg melder inn inntekt under "Annen inntekt".

Anonymkode: 76229...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det er krav om å opprette ENK da? Hvis ikke er det jo bare å melde inn inntekten på neste års skattemelding og betale skatten da. Jeg har en annen type nettbasert inntekt, har ikke ENK og jeg melder inn inntekt under "Annen inntekt".

Anonymkode: 76229...bf6

Man trenger ikke å operetta enk. Man fører det opp i skattemeldingen som lønn fra utlandet og betaler forskuddsskatt. Når du søker om skattekort, legger du inn inntekten din på ca hvor mye du skal tjene i måneden og så får du tilsendt forskuddsskatt 4 ganger i året. Hvis du har en norsk jobb i tillegg kan du juster skattekortet så du får høyere prosenttrekk på den norske lønna og lavere forskuddsskatt - eller omvendt. 

Anonymkode: 13b4f...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg registrerte meg her og har avtalt opplæring med en coach eller hva det heter. Kjenner at jeg virkelig angrer meg, og får en skikkelig vond smak i munnen av det hele. Greier ikke å gjennomføre moralsk sett, selv om jeg absolutt hadde trengt pengene… 

Men kan jeg bare «si opp», eller hvordan gjør man egentlig det? Jeg har jo egentlig ikke engang begynt. 

Anonymkode: e1db9...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg registrerte meg her og har avtalt opplæring med en coach eller hva det heter. Kjenner at jeg virkelig angrer meg, og får en skikkelig vond smak i munnen av det hele. Greier ikke å gjennomføre moralsk sett, selv om jeg absolutt hadde trengt pengene… 

Men kan jeg bare «si opp», eller hvordan gjør man egentlig det? Jeg har jo egentlig ikke engang begynt. 

Anonymkode: e1db9...e24

Det er jo opp til hver enkelt det. For min del følte jeg det sånn på starten, men oppdaget fort at 99% av mennene er skikkelig abusive mot kvinner, så synes ikke akkurat synd på dem lenger.

Kan sikkert bare si ifra til coach at du ikke ønsker å jobbe allikevel. Hvertfall der jeg jobber har de et krav på minimum 100 meldinger i uken og skriver man ikke det blir kontoen deaktivert, så du kan sikkert også gjøre det på den måten.

Anonymkode: 13b4f...9cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei! 
har noen erfaring med cloudworkers vs. Chatjobb? Vurderer å begynne men er skeptisk til å sende bilde av legitimasjon (pass/førerkort). 

Anonymkode: 6f2d7...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei! 
har noen erfaring med cloudworkers vs. Chatjobb? Vurderer å begynne men er skeptisk til å sende bilde av legitimasjon (pass/førerkort). 

Anonymkode: 6f2d7...4da

Har gått fint ang chat jobb. De trenger det for at du skal få lønn. 
Jeg begynte for noen år siden. Får betaling hver uke.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nettopp startet selv. Har gjennomført første modul og "øvechatter"... Jeg syns man må vente så lenge mellom hver chatteforespørsel. Er dette normalt, eller blir det mer trykk når man er ferdig med alle modulene/treningene og man er ferdig opplært operatør? 
Det kan hende det er mer trykk på sene kvelder? 

Jeg er og usikker på dette med skatt. Får penger overført til YourSafe. Usikker på om jeg skal samle opp alt der og avvente til jeg når grensen min (jeg er ufør), før de overføres og jeg skatter av de, eller om jeg bør føre over mnd. Betales skatten årlig. 

Fører jeg det opp som annen inntekt? Må man dokumentere hva dette er? Og kan man bli straffet for det / miste trygden grunnet det, er vel mitt store spørsmål oppi det her. 

Foreløpig virker chattebiten grei, og nei, jeg har heller ingen skrupler med at disse hønsehjernene av noen menn betaler i dyre dommer for å chatte med damer. Kan de ikke chatte og finne et normalt forhold på en gratis side, så ja...Da får de nesten skylde seg selv. Mange raringer der inne. 

Anonymkode: de949...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har nettopp startet selv. Har gjennomført første modul og "øvechatter"... Jeg syns man må vente så lenge mellom hver chatteforespørsel. Er dette normalt, eller blir det mer trykk når man er ferdig med alle modulene/treningene og man er ferdig opplært operatør? 
Det kan hende det er mer trykk på sene kvelder? 

Jeg er og usikker på dette med skatt. Får penger overført til YourSafe. Usikker på om jeg skal samle opp alt der og avvente til jeg når grensen min (jeg er ufør), før de overføres og jeg skatter av de, eller om jeg bør føre over mnd. Betales skatten årlig. 

Fører jeg det opp som annen inntekt? Må man dokumentere hva dette er? Og kan man bli straffet for det / miste trygden grunnet det, er vel mitt store spørsmål oppi det her. 

Foreløpig virker chattebiten grei, og nei, jeg har heller ingen skrupler med at disse hønsehjernene av noen menn betaler i dyre dommer for å chatte med damer. Kan de ikke chatte og finne et normalt forhold på en gratis side, så ja...Da får de nesten skylde seg selv. Mange raringer der inne. 

Anonymkode: de949...a61

E du trygdet så kan du tjene opp til 49000,- i året uten å skatte for det. 
Og at du ikke får så mange har noe med poenget du ligger på. 8,5 eller 9. 

Er du kjapp å skrive kommer det mer til deg. 
 

Ja mange ekle forespørsler og. Blir direkte kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (52 minutter siden):

E du trygdet så kan du tjene opp til 49000,- i året uten å skatte for det. 
Og at du ikke får så mange har noe med poenget du ligger på. 8,5 eller 9. 

Er du kjapp å skrive kommer det mer til deg. 
 

Ja mange ekle forespørsler og. Blir direkte kvalm. 

Jeg er ganske sikker på at jeg må skatte av de. Skattet av de da jeg gjorde noen oppdrag som mysteryshopper. De trakk automatisk.

Anonymkode: de949...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ganske sikker på at jeg må skatte av de. Skattet av de da jeg gjorde noen oppdrag som mysteryshopper. De trakk automatisk.

Anonymkode: de949...a61

E selv trygdet. Og eg har ikke blitt trekt på skatten pga av det. Men du kan tjene ca. 49 K uten å skatte av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (10 minutter siden):

E selv trygdet. Og eg har ikke blitt trekt på skatten pga av det. Men du kan tjene ca. 49 K uten å skatte av det. 

Dere blander med frikort nå. Frikort fra skatt får dere kun hvis dere tjener under skattegrensa. Har dere uføretrygd fra før så er dere allerede langt over frikortgrensa, og må derfor skatte fra første krone på alt dere tjener utenom. 

Hvis dere ikke gjør det så er det skattesvindel.

Anonymkode: ea91b...59e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere blander med frikort nå. Frikort fra skatt får dere kun hvis dere tjener under skattegrensa. Har dere uføretrygd fra før så er dere allerede langt over frikortgrensa, og må derfor skatte fra første krone på alt dere tjener utenom. 

Hvis dere ikke gjør det så er det skattesvindel.

Anonymkode: ea91b...59e

 

IMG_7146.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lille39 skrev (1 time siden):

E du trygdet så kan du tjene opp til 49000,- i året uten å skatte for det. 
Og at du ikke får så mange har noe med poenget du ligger på. 8,5 eller 9. 

Er du kjapp å skrive kommer det mer til deg. 
 

Ja mange ekle forespørsler og. Blir direkte kvalm. 

Bare tull. Selvsagt skatter en som trygdet.

Anonymkode: 7e9a8...235

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (Akkurat nå):

 

IMG_7146.png

Ja jeg vet at du kan tjene 49000 uten at UFØRETRYGDEN din får konsekvenser. 

Men du må likevel SKATTE av inntekten fra første krone! 

Du må skille uføretrygd og skatt her. 

Anonymkode: ea91b...59e

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (15 minutter siden):

E selv trygdet. Og eg har ikke blitt trekt på skatten pga av det. Men du kan tjene ca. 49 K uten å skatte av det. 

Nei og nei. Ufattelig hva folk får seg til å påstå.

Anonymkode: 7e9a8...235

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare tull. Selvsagt skatter en som trygdet.

Anonymkode: 7e9a8...235

Selvfølgelig er all inntekt skattbart når man er på uføretrygd. Om en uføretrygdet har en inntekt uten å skatte av det, så er det skattesvindel! Jeg skjønner ikke at folk tror at man kan tjene 0,4G uten å skatte av det, bare fordi uføretrygden ikke blir redusert. 

@Lille39 du må føre opp inntekten på selvangivelsen din hvert år, og så skatte av det. 

Anonymkode: ea91b...59e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...