Gå til innhold

Hvor mye tjener du på chatjobb.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange timer jobber du hver dag? Og hva har du brutto/netto utbetalt hver mnd?

Jeg har en fulltidsjobb jeg ikke trives i. Har en bruker der inne, jobbet litt. Men, vurderer å starte fulltid frem til jeg finner ny jobb. 

Anonymkode: 21dff...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det svindel? Din jobb blir å skrive "fiktive" meldinger, som igjen brukes til å lure folk på datingsider som driver med svindel, der de må betale 10-15 kr for å sende en melding til noen som utgir seg for å være kvinne.

Er dette noe du ønsker?

Anonymkode: 93435...387

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er ikke det svindel? Din jobb blir å skrive "fiktive" meldinger, som igjen brukes til å lure folk på datingsider som driver med svindel, der de må betale 10-15 kr for å sende en melding til noen som utgir seg for å være kvinne.

Er dette noe du ønsker?

Anonymkode: 93435...387

Det er uten tvil lureri, og jeg ville aldri jobbet for noen som drev med det, selv om det sikkert kan diskuteres om det er svindel i en grad at det er ulovlig. Det er i stor grad seksuelle tjenester det dreier seg om, horeri med andre ord.

Ikke er det .no heller, firmaet er såpass tvilsomt, noe som bekreftes av å se på deres sider. Finner ikke engang et orgnr. eller noe reell kontaktinformasjon.

Hvis folk ønsker å bli svindlet, så er dette veien å gå...

Anonymkode: af436...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det meste jeg har tjent der inne var sånn 1200 på en uke, og da følte jeg at jeg jobbet hardt. ja du kan grinde og sende 60 meldinger i minuttet i så og så mange timer for dagen, men jeg kjente jeg trengte minst 60min med pause etter 60 min med skriving. det er ganske stressende å skrive bra, følge reglene og skrive noe som gir mening på så kort tid. ett tips er å sette på musikk og beregne at du skal skrive minst 3/4 meldinger pr sang. bruk gjerne sanger du er kjent med. men for å oppsummere, ville aldri gjort dette fulltid. har ikke skreve meldinger på en mnd tror jeg for jeg ble så lei

Anonymkode: 6914c...37d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er uten tvil lureri, og jeg ville aldri jobbet for noen som drev med det, selv om det sikkert kan diskuteres om det er svindel i en grad at det er ulovlig. Det er i stor grad seksuelle tjenester det dreier seg om, horeri med andre ord.

Ikke er det .no heller, firmaet er såpass tvilsomt, noe som bekreftes av å se på deres sider. Finner ikke engang et orgnr. eller noe reell kontaktinformasjon.

Hvis folk ønsker å bli svindlet, så er dette veien å gå...

Anonymkode: af436...6da

Horeri 😂😂😂

FYSJ! 😅

Anonymkode: 824d4...6fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Når disse mennene registrerer seg så blir dem opplyst om at det et fiktive personer, men så er det mange som gir totalt faen i å lese det også. Enkelte menn der inne er jo ute etter å være utro o.l. flere av dem er direkte stygge i munnen og respektløse. Ja, jeg jobber for siden.

Anonymkode: aa6eb...e39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når disse mennene registrerer seg så blir dem opplyst om at det et fiktive personer, men så er det mange som gir totalt faen i å lese det også. Enkelte menn der inne er jo ute etter å være utro o.l. flere av dem er direkte stygge i munnen og respektløse. Ja, jeg jobber for siden.

Anonymkode: aa6eb...e39

Hvordan rapporterer du dette til skattemyndighetene?

Anonymkode: 5d7e7...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan rapporterer du dette til skattemyndighetene?

Anonymkode: 5d7e7...fcc

Du fører opp et regnskap også skal du skatte ca 33% av det du tjener. Si du tjener ca 40 000 i løpet av et år også tar du 33% av det, og da er du innafor. du skal i teorien skatte 33% fra kr så det blir 13 800,- av de 40 000

Anonymkode: aa6eb...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 14.50):

Du fører opp et regnskap også skal du skatte ca 33% av det du tjener. Si du tjener ca 40 000 i løpet av et år også tar du 33% av det, og da er du innafor. du skal i teorien skatte 33% fra kr så det blir 13 800,- av de 40 000

Anonymkode: aa6eb...e39

Du kan tjene opp til 65000 uten å måtte skatte. har jeg lest. 
men hvordan føre dette på skatten? Har nettopp begynt med dette selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Lille39 skrev (På 30.10.2022 den 13.09):

Du kan tjene opp til 65000 uten å måtte skatte. har jeg lest. 
men hvordan føre dette på skatten? Har nettopp begynt med dette selv. 

Fikk du det til? Skatten..

Anonymkode: 3c8ef...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (På 30.10.2022 den 13.09):

Du kan tjene opp til 65000 uten å måtte skatte. har jeg lest. 
men hvordan føre dette på skatten? Har nettopp begynt med dette selv. 

Ja, du kan tjene opptil frikort-grensen. Totalt. Med all inntekt du har samlet.

Så har du mer enn 65 000,- inn pr år, på chatjobb, vanlig jobb, trygd og annet, så skal du skatte av alt.

Er chatjobb som ekstrainntekt ved siden av vanlig jobb eller aap/trygd, så skal det skattes som biarbeidsgiver.

Anonymkode: a589a...ee5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det reelt? Altså, kan man faktisk tjene på det? Er uføretrygdet og kunne tenkt en liten jobb ved siden av - kun opp til den grensen..

Anonymkode: 86abb...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det reelt? Altså, kan man faktisk tjene på det? Er uføretrygdet og kunne tenkt en liten jobb ved siden av - kun opp til den grensen..

Anonymkode: 86abb...5bd

Som ufør kan du kun tjene 0,4 G fritt utenom trygden. Dvs. ca 42-43 000.   Vil du virkelig jobbe med svindel, som er helt på grensen til straffbart ?  Litt medieblest om dette, kan det bli forbudt når som helst.  Tenk deg om.

Anonymkode: f218b...6f0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (På 30.10.2022 den 13.09):

Har nettopp begynt med dette selv.

Faen ta dere som jobber med svindel å lure folk trill rundt.  Håper hele siden blir stengt og forbudt snart.   Eier dere ikke samvittighet ?   Bare penger penger penger...  ??  

Anonymkode: f218b...6f0

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette det netthoreriet som tidligere het Norwegians work from home? Lure dumme, kåte kjøtthuer av noen tåpelige, hjernedøde hengerumper av noen menn på den måten. Jaja, de er lettlurte som faen så. 

Anonymkode: 56c0a...f2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en influenser som har både vært «gledespike» og jobber med dette nå. Det er bare kynisk og idiotisk. 

Anonymkode: a58ef...6d3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de har mulighet til å lese at dette er fiktivt, så gir vel de menn som bruker denne siden f i det. En runk over nettet bryr seg ikke om at Eva egentlig heter Adam eller Kristine? 

Anonymkode: f22ea...e43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke hva dette går ut på og det var jo latterlig dårlig betalt. 3-5000 kroner per uke for en fulltidsjobb?!??

Anonymkode: 0f84e...dd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...