AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Hadde kjøpt gave og leverte da denne. Men så sier personen jeg kjøper ikke gave til voksne lengre. Men burde ikke dette blitt tatt opp først og ikke bare plutselig sånn uten videre? Anonymkode: 9555d...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Jo, det synes jeg hadde vært bedre. Anonymkode: a2607...6cd 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Greit å få beskjed i forveien kanskje. Men samtidig kjøper hvertfall ikke jeg julegaver til folk fordi jeg skal ha gave tilbake, så for min del spiller det egentlig ingen rolle😂 Anonymkode: 4d57e...137 17
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Helt innafor. En gang må man si fra, så det var sikkert et godt tidspunkt. Kom du på døra uanmeldt, eller hadde du avtale? Anonymkode: 61101...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Men gir du gave fordi du forventer å få tilbake, eller gir du fordi du ønsker å gi? Jeg tenker at man gir til de man ønsker å glede. Dersom det at man ikke får en gave i retur gjør at man føler seg snytt og fornærmet er det kanskje helt riktig å avslutte den tradisjonen. Da kan du heller bruke de pengene på å kjøpe noe du har lyst på selv. Samme gjelder også pengesummen på gaven, man gir det man har lyst og råd til, og forventer ikke akuratt samme verdi tilbake. jeg tenker at dersom gave i retur og "korrekt sum" er viktigere enn ønske om å gi, så lar man være å gi gave Anonymkode: 066d5...7b1 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Best å avtale på forhånd, gjerne noen uker før jul. Anonymkode: 061fd...23b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Det er jo naturlig å gi beskjed om dette dersom dere pleier å gi hverandre gave. For min del gir ikke jeg for å få gave tilbake. Som jeg leste nettopp: «jeg gir julegave, ikke gjeld». Så jeg ville ikke tenkt mer på det. Så kan du heller droppe å gi gave til neste år. Anonymkode: 06ae5...a66
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Jeg gir ikke gave for å få gave. Jeg gir gave fordi jeg har lyst til å gi personen noe. Gavebyttehandelen har blitt ganske kynisk og for min del dreier ikke jula seg om det. Så om noen hadde sagt de ikke ville gi gave til meg, hadde det vært helt greit. Anonymkode: 03e2d...211 1
Taluno Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Jeg gir julegaver til de jeg ønsker gi til, de som betyr noe for meg, og som jeg synes fortjener en ekstra oppmerksomhet. I år har jeg gitt til flere enn tidligere, og jeg forventer ikke noe tilbake. De fleste (utenom familie) har jeg heller ikke fått noe tilbake fra, og det gjør meg ingenting. Har vi like mye kontakt neste år, så kommer jeg til å gi gaver da også, uansett om jeg får noe tilbake.
Meadow Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hadde kjøpt gave og leverte da denne. Men så sier personen jeg kjøper ikke gave til voksne lengre. Men burde ikke dette blitt tatt opp først og ikke bare plutselig sånn uten videre? Anonymkode: 9555d...4bf Enig med deg. Har opplevd det samme, bare at vedkommende glemte å si ifra før vi satt der sammen på julaften og hadde åpnet gave fra meg. "Forresten"... eh ok. God jul.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Jeg fikk en melding fra min bror i kveld der han skrev at gaver til oss voksne var unødvendig, vi kunne gi hverandre en sjokolade. Vi har alltid kjøpt julegaver til hverandre, så jeg ble litt overrasket. Helt greit hvis han ønsker det slik, men syns han kunne sagt fra tidligere enn 22. desember. Anonymkode: f1b32...dfe
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk en melding fra min bror i kveld der han skrev at gaver til oss voksne var unødvendig, vi kunne gi hverandre en sjokolade. Vi har alltid kjøpt julegaver til hverandre, så jeg ble litt overrasket. Helt greit hvis han ønsker det slik, men syns han kunne sagt fra tidligere enn 22. desember. Anonymkode: f1b32...dfe Mange som har begynt med det der "oss voksne". Hvis det er enighet, greit nok. Men synes det blir litt ufint når det er foreldre med barn som sier det til barnløse, og fortsatt forventer gaver til barna. Sånn ellers kan jeg godt kjøpe gaver uten å få noe igjen, setter like mye pris på å gi. Anonymkode: 90ddb...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå