AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Jeg syns i vertfall det, da tenker jeg de ser på oss som fattige. Men vi har det vi trenger aldri lånt penger eller vært på sosialen, aldri hatt problemer med å handle inn mat eller å betale regninger. Vi er ikke rike men vi er heller ikke fattige. Vi eier også eget hus og har bil. Så dette var bare frekt å spørre om, det er de som trenger det mye mer enn oss. Hvorfor er folk så frekke? Anonymkode: 2f1fb...3e4 3
Adrenalina1 Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Siden når ble det frekt å spørre noen om de trenger hjelp? Herlighet altså. 39
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Adrenalina1 skrev (Akkurat nå): Siden når ble det frekt å spørre noen om de trenger hjelp? Herlighet altså. Fordi da tenker jeg at de ser på oss som fattige. Anonymkode: 2f1fb...3e4 5
Adrenalina1 Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi da tenker jeg at de ser på oss som fattige. Anonymkode: 2f1fb...3e4 Deg om det. Jeg hadde ikke gjort det i hvert fall. De prøver bare å være hyggelige og behjelpelig. Men noen tar jo alt opp i verste mening. Endret 21. desember 2021 av Adrenalina1 25
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Hadde jeg ønsket hjelp ville jeg kontaktet dem selv, jeg trenger ingen som gjør veldedighet for meg. TS Anonymkode: 2f1fb...3e4 5
Pippi Lotta Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Om de som spurte trenger det mer en dere, så er kansje de fattige? Om man er vant med å spare på vet krone så kan man bli veldig opptatt av sparing, og kansje også tenke at sparing er bra for alle. Så jeg tipper det var godt ment☺️ 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Men hvorfor spurte de dere om det? De ringer jo ikke rundt til alle og spør om de har behov for hjelp. Så dere er vel i et system på en måte? Anonymkode: dda71...de3 18
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg ønsket hjelp ville jeg kontaktet dem selv, jeg trenger ingen som gjør veldedighet for meg. TS Anonymkode: 2f1fb...3e4 Det du faktisk ikke forstår er at mange som faktisk trenger hjelp ikke tørr å ringe/kontakte andre. Derfor gjør de det på den måten, fordi dem vet mange ikke tørr å ta steget. Ikke alle er som deg. Anonymkode: 871a0...abe 20
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Om de som spurte trenger det mer en dere, så er kansje de fattige? Om man er vant med å spare på vet krone så kan man bli veldig opptatt av sparing, og kansje også tenke at sparing er bra for alle. Så jeg tipper det var godt ment☺️ Nei, jeg sa til den som ringte at det var andre som trengte det mer enn oss. Anonymkode: 2f1fb...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor spurte de dere om det? De ringer jo ikke rundt til alle og spør om de har behov for hjelp. Så dere er vel i et system på en måte? Anonymkode: dda71...de3 Vi har ikke spurt, det var et familiemedlem som ringte å fortalte at vi kunne gå ditt. Anonymkode: 2f1fb...3e4 1
BobbySocks Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 Men noen må jo ha tipset dem om dere, de prøver jo bare være greie. Du får ta det med de som har gitt de tipset. 8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi da tenker jeg at de ser på oss som fattige. Anonymkode: 2f1fb...3e4 Ja, og det er fælt fordi..? Tenk å bli sett på som lavere status i samfunnet enn hva man selv mener man har. Tenker du overlever dette jeg. Anonymkode: a53ad...f64 11
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 Ok, for å gjøre det klart, det var ikke selve frivilighetsentralen som ringte, det var et familiemedlem som ringte, og sa vi burde ta en tur slik at vi hadde noe ekstra i jula. Det syns jeg er toppen av frekhet. Anonymkode: 2f1fb...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #14 Skrevet 21. desember 2021 BobbySocks skrev (2 minutter siden): Men noen må jo ha tipset dem om dere, de prøver jo bare være greie. Du får ta det med de som har gitt de tipset. Les tråden, det var noen i familien som anbefalte det. Og neste gang jeg ser de skal jeg spør om de tror vi er fattige. Anonymkode: 2f1fb...3e4 1
Pippi Lotta Skrevet 21. desember 2021 #15 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg sa til den som ringte at det var andre som trengte det mer enn oss. Anonymkode: 2f1fb...3e4 Pleier de som spurte og være slemme med vilje? Det er ikke sikkert de ser på det og mota hjelp som like skam belagt som deg vet du. Jeg har fått hjelp av frivillighets sentralen selv, ikke til jul men med noe annet jeg ikke greide selv. Jeg følte ikke det var noe stort nederlag, og jeg tror jeg har tipset andre om tilbudet😅 håper ikke de tenker keg var slem som foreslo det. 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #16 Skrevet 21. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Ok, for å gjøre det klart, det var ikke selve frivilighetsentralen som ringte, det var et familiemedlem som ringte, og sa vi burde ta en tur slik at vi hadde noe ekstra i jula. Det syns jeg er toppen av frekhet. Anonymkode: 2f1fb...3e4 Hvorfor det? Hensikten er nok bare god. Pust med magen, dette går bra. Anonymkode: a53ad...f64 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #17 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? Hensikten er nok bare god. Pust med magen, dette går bra. Anonymkode: a53ad...f64 Det er frekt å antyde at noen er fattige. Anonymkode: 2f1fb...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #18 Skrevet 21. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Og neste gang jeg ser de skal jeg spør om de tror vi er fattige. Det var da voldsomt opptatt av dette med om noen skulle tro dere er fattige. Ikke så sunt å ha fokus på det, drit nå i hvordan andre oppfatter dere. Så lenge dere har det dere trenger til jul, så er alt bra. Hva noen måtte tenke om hvor mye dere tjener, har absolutt ingenting å si. God jul, nyt den! Anonymkode: a53ad...f64 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #19 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, for å gjøre det klart, det var ikke selve frivilighetsentralen som ringte, det var et familiemedlem som ringte, og sa vi burde ta en tur slik at vi hadde noe ekstra i jula. Det syns jeg er toppen av frekhet. Anonymkode: 2f1fb...3e4 Da tenker jeg at det er på tide at dere slutter å klage på økonomien (strømregningen? ), slik at andre ikke skal tro at dere behøver økonomisk hjelp og støtte. Anonymkode: e1d01...5ee 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #20 Skrevet 21. desember 2021 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Pleier de som spurte og være slemme med vilje? Det er ikke sikkert de ser på det og mota hjelp som like skam belagt som deg vet du. Jeg har fått hjelp av frivillighets sentralen selv, ikke til jul men med noe annet jeg ikke greide selv. Jeg følte ikke det var noe stort nederlag, og jeg tror jeg har tipset andre om tilbudet😅 håper ikke de tenker keg var slem som foreslo det. Jeg trenger ingen til å gjøre veldedighet for meg. Anonymkode: 2f1fb...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå