AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 (endret) Kort fortalt har jeg opplevd mobbing, baksnakking, sladring, ryktespredning osv når jeg har vært venner med folk, spesielt kvinner. Mange av de jeg trodde var mine venner gjennom oppveksten har vist seg å være falske hele gjengen. Med engang jeg snur ryggen til får jeg høre etter en stund at jeg er blitt baksnakket (ja jeg er dame). Føler «alle» damer sladrer og baksnakker og at jeg er den eneste som ikke liker det.. Føler meg så alene og hver gang jeg prøver eller har prøvd å skaffe meg venninner så har de vært falske og/eller ulojale på mange måter. Føler meg som et utskudd iforhold til hvordan kvinner oppfører seg. Ja jeg er stolt over at jeg er «ekte» og ikke falsk og er sikkert ikke ALLE som er falske men har serriøst ikke møtt på en venninne som ikke har vært falsk eller sladrekjerring. Er så lei at jeg vurderer bare å leve alene med kjæresten. Eventuelt skaffe meg guttevenner for dette gidder jeg ikke. Føler jeg er fra en annen planet når det gjelder kvinner. Jeg har opplevd utestenging også store deler av livet. Nå i helgen var hele venninnegjengen samlet på en fest men ingen gadd å invitere meg.. Jeg er en snill og rolig jente og er utadvendt men ingen slitsom person om noen tror det. Kjæresten sier han ikke skjønner hvorfor jeg blir behandlet slik men har jo skjønt at det er ganske vanlig at kvinner baksnakker og sladrer. Er bare så lei denne oppførselen til enkelte. Må jo være utrolig slitsomt å føle at man MÅ baksnakke og spre sladder hele tiden? Skjønner det bare ikke.. Hilsen kvinne i 20 årene. Anonymkode: cfc4c...8e8 Endret 22. desember 2021 av Rhodiola sammenslåing med etterfølgende innlegg - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Vet du, jeg synes de aller fleste menneskene er kjekke og greie, og jeg har en hel bøling med venner og venninner som er skikkelig fine folk. De fleste av dem har jeg hatt i flere tiår. Den eneste fellesnevneren disse fæle eks-venninnene har er jo deg, kanskje må du gå i deg selv? Anonymkode: 4251d...b10 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du, jeg synes de aller fleste menneskene er kjekke og greie, og jeg har en hel bøling med venner og venninner som er skikkelig fine folk. De fleste av dem har jeg hatt i flere tiår. Den eneste fellesnevneren disse fæle eks-venninnene har er jo deg, kanskje må du gå i deg selv? Anonymkode: 4251d...b10 Uansett grunn unnskylder det ihvertfall ikke at jeg er blitt mobbet og utfryst store deler av livet.. Jeg var den sjenerte og stille på skolen men har prøvd å ta en del initiativ men fikk bare baksnakking og utfrysning til gjengjeld. Men nå gidder jeg ikke mer. Har prøvd i over 10 år å ha gode venner men de ender bare opp med å stabbe meg i ryggen. Liker heller ikke at så mange har den såkalte flokkmentaliteten i en gjeng hvor alle må mene det samme ellers blir du utstøtt. Er mange som er slik tro det eller ei. ts Anonymkode: cfc4c...8e8 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Vet du TS. Noen mennesker er ikke skapt for å ha venninner om man er kvinne. Selv har jeg opplevd null problemer med å ha mannlige venner, men det funker dårlig med kvinner og er ikke noe galt med meg. Har tenkt om jeg kanskje egentlig er litt for snill og hyggelig og det skremmer eller om det er det at jeg tenker annerledes og har mine meninger om ting. Har kun ei venninne bare nå, men vi er mer som bekjente. Hun var mye sjalu på meg en periode pga hun slet med vekta og hun var sjalu for jeg var tynnere enn henne så for min del ødela hennes oppførsel mye, jeg trakk meg unna. Har en samboer, vi har vært kjærester 7 år. Men på venninne fronten så funker det aldri. Er 31 Anonymkode: 2fae0...a94 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Hva med mannlige venner? Jeg skjønner hva du mener, jeg har problemer med en del kvinner jeg også. Så mye baksnakking og back stabbing. Anonymkode: a9af9...3ee
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Oi, dette var som å lese egen opplevelse og historie! Hatt det helt likedan så lenge jeg kan huske. Mange vil kanskje automatisk rette fingeren mot den som ikke får venner, men som du selv sier, og jeg sier om meg selv, jeg vet med meg selv og de som faktisk står meg nær at jeg på ingen måte er vanskelig å ha med å gjøre. Har alltids blitt fortalt at jeg er jordnær, omsorgsfull, snill etc. Og dette gjør det jo enda vanskeligere å forstå hvorfor man aldri finner disse ekte vennskapene. Har aldri vært av typen til å verken baksnakke, lage drama eller ikke bry meg om andre. Føler jeg tvert imot bruker alt for mye energi på å være en så god venninne som overhodet mulig, og vise interesse og at jeg genuint bryr meg! Det tror jeg jo også er et resultat av å selv ikke ha fått dette tilbake over mange år, og vet hvor viktig det nettopp er. Har den dag i dag 2 gode veninner, som dessverre når bor flere byer unna meg. Disse tok lang tid for meg å finne, og setter uendelig stor pris på de to. Men savner de jo ekstremt i hverdagen her jeg bor, når jeg som vanlig sliter så med å finne gode venner som faktisk er noe å ta vare på! Har alltids gått bedre overens med gutter, selvom jeg uttad er en jentejente. Men har heller ALDRI likt disse jenteflokkene, eller mentaliteten som er blant mange jenter. Du er ikke alene! Har nå bare innfunnet meg i at gode venner vokser ikke på trær, og at jeg muligens bare må godta å være "alene" med samboeren min en god stund 🙂 Anonymkode: 37320...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Sånn er livet som ung, fort litt dramatisk. Ting blir bedre. Kutt kontakten med folk du ikke går overens med. Se også på deg selv, både hvem du velger som venner og hvordan du er mot andre. Kanskje trenger du folk du har mer til felles med? Anonymkode: e878a...84a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 8.09): Kort fortalt har jeg opplevd mobbing, baksnakking, sladring, ryktespredning osv når jeg har vært venner med folk, spesielt kvinner. Mange av de jeg trodde var mine venner gjennom oppveksten har vist seg å være falske hele gjengen. Med engang jeg snur ryggen til får jeg høre etter en stund at jeg er blitt baksnakket (ja jeg er dame). Føler «alle» damer sladrer og baksnakker og at jeg er den eneste som ikke liker det.. Føler meg så alene og hver gang jeg prøver eller har prøvd å skaffe meg venninner så har de vært falske og/eller ulojale på mange måter. Føler meg som et utskudd iforhold til hvordan kvinner oppfører seg. Ja jeg er stolt over at jeg er «ekte» og ikke falsk og er sikkert ikke ALLE som er falske men har serriøst ikke møtt på en venninne som ikke har vært falsk eller sladrekjerring. Er så lei at jeg vurderer bare å leve alene med kjæresten. Eventuelt skaffe meg guttevenner for dette gidder jeg ikke. Føler jeg er fra en annen planet når det gjelder kvinner. Jeg har opplevd utestenging også store deler av livet. Nå i helgen var hele venninnegjengen samlet på en fest men ingen gadd å invitere meg.. Jeg er en snill og rolig jente og er utadvendt men ingen slitsom person om noen tror det. Kjæresten sier han ikke skjønner hvorfor jeg blir behandlet slik men har jo skjønt at det er ganske vanlig at kvinner baksnakker og sladrer. Er bare så lei denne oppførselen til enkelte. Må jo være utrolig slitsomt å føle at man MÅ baksnakke og spre sladder hele tiden? Skjønner det bare ikke.. Hilsen kvinne i 20 årene. Anonymkode: cfc4c...8e8 Vi har veldig like historier! Anonymkode: 60022...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Kvinner…skeamy little minks… Anonymkode: 8da7d...cfc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 8.31): Vet du TS. Noen mennesker er ikke skapt for å ha venninner om man er kvinne. Selv har jeg opplevd null problemer med å ha mannlige venner, men det funker dårlig med kvinner og er ikke noe galt med meg. Har tenkt om jeg kanskje egentlig er litt for snill og hyggelig og det skremmer eller om det er det at jeg tenker annerledes og har mine meninger om ting. Har kun ei venninne bare nå, men vi er mer som bekjente. Hun var mye sjalu på meg en periode pga hun slet med vekta og hun var sjalu for jeg var tynnere enn henne så for min del ødela hennes oppførsel mye, jeg trakk meg unna. Har en samboer, vi har vært kjærester 7 år. Men på venninne fronten så funker det aldri. Er 31 Anonymkode: 2fae0...a94 Dette har du rett i. Noen kvinner passer ikke noe særlig til å ha venninner. Noen kvinner er heller sånn at de sier i fra klart og tydelig når det er noe de ikke liker, eller roper det ut, tar tak i deg for å vise at de mener alvor. Også er de ferdige med den saken etterpå. Da kan de fortsette å kødde og snakke om andre ting. Istedenfor å baksnakke og komme med halvfrekke innpakkede kommentarer i flere år etterpå. Det er tåpelig og patetisk med kvinner som oppfører seg som sistnevnte, men det er dessverre normalen. Kvinner som sier "idiot" om du er idiot, blir ofte dårlig likt av andre kvinner. Anonymkode: a6130...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #11 Skrevet 24. desember 2021 Samma her! Starter 2022 uten venner og er meget fornøyd med det. Alt går på dyrking av familie, og jobb/privat firma! Er ikke interessert i venner lengre. De skuffer deg uansett! Anonymkode: 60022...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #12 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 8.22): Uansett grunn unnskylder det ihvertfall ikke at jeg er blitt mobbet og utfryst store deler av livet.. Jeg var den sjenerte og stille på skolen men har prøvd å ta en del initiativ men fikk bare baksnakking og utfrysning til gjengjeld. Men nå gidder jeg ikke mer. Har prøvd i over 10 år å ha gode venner men de ender bare opp med å stabbe meg i ryggen. Liker heller ikke at så mange har den såkalte flokkmentaliteten i en gjeng hvor alle må mene det samme ellers blir du utstøtt. Er mange som er slik tro det eller ei. ts Anonymkode: cfc4c...8e8 Jeg forstår deg. Det begynner allerede på skolen med mobbing og utfrysing og så går det som en rød tråd i livet ditt resten av livet. Jeg er 53 og har bare en mannlig venn. Alle venninner forsvant mye sikkert pga at min livs vei ble mye anderledes enn de andres med mann og barn, hus og hjem. Alt gikk ikke som planlagt til meg. Tror hvis man skiller seg ut blir man ikke lett godtatt. Jeg er enig med deg at kvinner er verst. Har jobbet med kvinner og bare baksnakking, sladder og drama og to leirer og så blir man dratt inn i begge fordi alltid er det noen som skulle klage på andre og motsatt. Umulig å holde seg nøytral. nå jobber jeg i mannsdominert yrke. Blitt inkludert og godt mottatt. Ikke utsatt for mye drama og tull. Mannfolk sier det rett ut når en har driti på draget og så er de ferdig med det. Damer gnager på det samme i månedsvis .. Så nei jeg har ikke noe ønsker om noen ny nære venninner. Det er bedre å leve uten sånne mennesker i livet ditt. Beste er å kun bruke tid på folk som tilfører livet ditt noe positivt og ikke mer negativt. Se det som positivt at du er kvitt falske folk i livet ditt. Du vil også oppleve at noen tar kontakt helt ut av det blå .. ikke for å være vennlig som en tror. Kalddusjen kommer når de har spurt deg ut om livssituasjonen din for så og si lykke til.. for meg oppfattes det som at de er nyskjerrige og kun skal vite ting. Mens jeg trodde de hadde endret mening og ønsket nytt vennskap. Det har skjedd meg mange ganger. Ganske så frekt. Eller de tar kontakt for de skal dra fordeler fra deg. Så vær på vakt. livet uten venner veldig ukomplisert da. Jeg trives med det. Anonymkode: 3a1d5...638 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #13 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 8.09): Kort fortalt har jeg opplevd mobbing, baksnakking, sladring, ryktespredning osv når jeg har vært venner med folk, spesielt kvinner. Mange av de jeg trodde var mine venner gjennom oppveksten har vist seg å være falske hele gjengen. Med engang jeg snur ryggen til får jeg høre etter en stund at jeg er blitt baksnakket (ja jeg er dame). Føler «alle» damer sladrer og baksnakker og at jeg er den eneste som ikke liker det.. Føler meg så alene og hver gang jeg prøver eller har prøvd å skaffe meg venninner så har de vært falske og/eller ulojale på mange måter. Føler meg som et utskudd iforhold til hvordan kvinner oppfører seg. Ja jeg er stolt over at jeg er «ekte» og ikke falsk og er sikkert ikke ALLE som er falske men har serriøst ikke møtt på en venninne som ikke har vært falsk eller sladrekjerring. Er så lei at jeg vurderer bare å leve alene med kjæresten. Eventuelt skaffe meg guttevenner for dette gidder jeg ikke. Føler jeg er fra en annen planet når det gjelder kvinner. Jeg har opplevd utestenging også store deler av livet. Nå i helgen var hele venninnegjengen samlet på en fest men ingen gadd å invitere meg.. Jeg er en snill og rolig jente og er utadvendt men ingen slitsom person om noen tror det. Kjæresten sier han ikke skjønner hvorfor jeg blir behandlet slik men har jo skjønt at det er ganske vanlig at kvinner baksnakker og sladrer. Er bare så lei denne oppførselen til enkelte. Må jo være utrolig slitsomt å føle at man MÅ baksnakke og spre sladder hele tiden? Skjønner det bare ikke.. Hilsen kvinne i 20 årene. Anonymkode: cfc4c...8e8 Ut av offerrollen her. Alle har opplevd dritt men det hjelper ikke å syntes synd på seg selv. Finnes mangen gode mennesker og du har sikkert truffet på noen du og. Prøv å fokuser på de istedenfor de dårlige Og det finnes maaangen gode mennesker . Finn de❤️! De er der. Men ja..dessverre må man luke ut mye ugress på veien. Klem! Anonymkode: 1f335...5f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå