Gå til innhold

Jeg våkner kl 7 for å gå på jobb og har allerede betalt 70 kr for strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså 10 kr i timen...dette er jo en vits!

IMG_20211221_070229.thumb.jpg.d56842cb0daa470a3b70ba4ab1f5dcbf.jpg

Anonymkode: 82f12...54f

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange der i dag.

Skrevet

Norge AS skal tjene penger, vet du ... Det er vanlige folk sin tur å betale regningen for det.

• Liker 14
Skrevet

Hva bruker du strøm på om morgenen da?

Anonymkode: 46b92...1e4

Skrevet

Hvorfor ikke fikse fastpris? Er mange gode avtaler der ute, som ikke flår deg.

Anonymkode: ca6d3...088

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilke avtaler er det, den billigste jeg finner er 90 øre kwt. Som også er blodpris i forhold til historiske priser

Anonymkode: 4e3de...4e3

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva bruker du strøm på om morgenen da?

Anonymkode: 46b92...1e4

Alt kjører om natta. VVB, gulvvarme, elbil, (opp-) vaskemaskiner. Men jeg har aldri kommet skjevt ut før, selv om snittet kl 0-7 kan bikke 8 kWt om jeg går inn for å få med billig pris.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tar gjerne imot eksempler. Vi har vurdert flere, men alle virker urimelige dyre. Det er så mange kjeltringer blant strømselskap! Og jeg hadde trodd at regjeringen vår gjør noe skikkelig, som franskmennene, og setter en makspris. Ikke fisle med prosenttall slik at strømkartellene kan fortsette å tjene seg søkkrike.

• Liker 9
Skrevet

Det er galskap.

Hvorfor finner vi oss i det?

Vannkraften som strømmen lages av, koster vel bare noen øre å produsere. Det bør ikke være lovlig å selge strøm til utlandet og tvinge folk i Norge til å betale blodpris.

Norske bedrifter og husstander burde få strøm til normal pris (f.eks. 30 øre kwt året rundt), og så selger man KUN overskuddsstrømmen til resten av Europa.

Burde være selvsagt. Det som skjer er forræderi nærmest.

Anonymkode: 8edbc...ccf

• Liker 38
Skrevet
2 hours ago, Drizzt said:

Norge AS skal tjene penger, vet du ... Det er vanlige folk sin tur å betale regningen for det.

Norge AS ja, det at alt skal konkurranseutsettes og drives som butikk og etter kapitalistiske prinsipper (høyrepolitikk) er en uting, særlig når det kommer til noe alle og enhver trenger. 

Men, det er det folk vil ha, det at markedet skal bestemme. Helt sykt, vi må tenke nytt (eller gammelt) her. 

Anonymkode: c5c11...19c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt kjører om natta. VVB, gulvvarme, elbil, (opp-) vaskemaskiner. Men jeg har aldri kommet skjevt ut før, selv om snittet kl 0-7 kan bikke 8 kWt om jeg går inn for å få med billig pris.

Tar gjerne imot eksempler. Vi har vurdert flere, men alle virker urimelige dyre. Det er så mange kjeltringer blant strømselskap! Og jeg hadde trodd at regjeringen vår gjør noe skikkelig, som franskmennene, og setter en makspris. Ikke fisle med prosenttall slik at strømkartellene kan fortsette å tjene seg søkkrike.

Herregud, vaskemaskiner mens du sover? Er du ikke riktig klok? Er det rart det er mye unødvendige branner

Anonymkode: cd3bf...123

• Liker 15
Skrevet (endret)

Hva er forbruket basert på? Boligstørrelse/alder/antall folk i husstanden osv? 

Dusjet du/dere om morgenen? 

Helt enig i at det er sykt høyt, men når det først er sånn bør en jo omstille forbruket om en kan. 

Lurer på hvor mye juletreet vårt koster å ha på i år 🤭🎄🤭

Endret av Fløff
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du hadde allerede brukt 25 kwh innen 07.00? Hva er det du bruker strøm på om natta? Varmekabler etc.? Mellom 00:00 og 09:50 hadde jeg brukt 7 kwh, og det er inkludert bruk av oppvaskmaskin.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du hadde allerede brukt 25 kwh innen 07.00? Hva er det du bruker strøm på om natta? Varmekabler etc.? Mellom 00:00 og 09:50 hadde jeg brukt 7 kwh, og det er inkludert bruk av oppvaskmaskin.

Anonymkode: 93901...a5f

Beklager, så at TS svarte på dette lenger opp.

Anonymkode: 93901...a5f

• Liker 4
Skrevet

25 kWh for kl. 7? Jeg bruker ikke så mye på et døgn.

Anonymkode: 21f88...12a

• Liker 2
Skrevet

Tror det hvis du bor i sør Norge. Vi kan få strøm til 7,- kWh i ettermiddag. 

Anonymkode: e70cf...b12

Skrevet

Men da har du vel brukt strøm i løpet av natten til feks oppvarming? 

Ikke fordi altså, er jo fremdeles helt sprøtt.. 

Anonymkode: 572e0...c7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud, vaskemaskiner mens du sover? Er du ikke riktig klok? Er det rart det er mye unødvendige branner

Anonymkode: cd3bf...123

Det er jo strømselskapene, og politkerne, og media, som oppfordrer folk til dette! Den nye nettleien som kommer etterhvert, oppfordrer også folk til å bruke strøm på tidspunkter da mange ikke bruker mye strøm - som f.eks. nattestid. Det er sykt.

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

kanskje en tankevekker?. Vi bruker for mye strøm, vi må begynne og tenke mer bærekraftig. Denne strømbruken har vært med på og skape denne klima krisen lenge før strømprisen gikk opp.

• Liker 4
Skrevet
mulllakrekar skrev (2 minutter siden):

kanskje en tankevekker?. Vi bruker for mye strøm, vi må begynne og tenke mer bærekraftig. Denne strømbruken har vært med på og skape denne klima krisen lenge før strømprisen gikk opp.

Dette er feil.

Mye villedning her inne på kg.

Dette er en direkte konsekvens fra klimahysteri i kontenentet. Norge har bygget kabler og signert en avtale som gjør at Norge må gi strøm til andre land ( som f,eks Tyskland ) Dette vil gjenta hver vinter hvis vi ikke trekker oss ut av denne avtalen.

Politikere har omgått norske lover for å få dette til.

Anonymkode: 599f7...394

• Liker 22
Skrevet
mulllakrekar skrev (6 minutter siden):

Bærekraftig?? 98% av norsk strøm kommer fra vannkraft. Problemet er selvsagt at grådige strømselskaper og staten vil selge til Europa - fordi de er så dumme at de legger ned atomkraftverk mm pga. "det grønne skiftet."

Og det er nå vi vanlige nordmenn som skal betale for det grønne skiftet i Europa - europeiske land kjøper norsk strøm fordi den er miljøvennlig, så kan de "huke av" for at en større andel av tyskere, briter etc. sitt forbruk nå er "miljøvennlig" og bærekraftig. De driter i at det betyr at barnefamilier i Norge må gå på sosialen og fryse i egne hjem pga. dette.

Det er grådighet og politisk korrekt miljøhysteri blandet sammen i en ond suppe.

• Liker 22
Skrevet

Selvsagt migrerer vi mest mulig strømbrk til natten. Hele systemet er lagt opp slik. Vi får be en bønn til strømnissene at huset ikke begynner å brenne - uansett.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...