Parv Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Som overskriften tilsier; hvor lang tid tok det etter at slimproppen løsnet før fødselen startet? Ganske sikker på at min gikk forrige torsdag, og har siden da hatt en del murringer, nedpress og generelt mye ubehag. Hos meg kom det mye på en gang. Tykk, geleaktig og gul i fargen. Ikke blodig.
mereo Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Innenfor 12 timer. Men alle folk og kropper er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Halvannet døgn for meg, men jeg fikk tegningsblødningen samtidig da. Hva mener du med at du er "ganske sikker" på at din har gått? Da min gikk var det så store mengder slim at det ikke var noen som helst tvil. Som om ikke det var nok, kom det like mye slim neste dag også. Vi snakker ganske store mengder her. Deler av slimproppen kan gå i lange tider før fødselen, og den kan også bygge seg opp igjen. Anonymkode: e6d86...ac2
Parv Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Halvannet døgn for meg, men jeg fikk tegningsblødningen samtidig da. Hva mener du med at du er "ganske sikker" på at din har gått? Da min gikk var det så store mengder slim at det ikke var noen som helst tvil. Som om ikke det var nok, kom det like mye slim neste dag også. Vi snakker ganske store mengder her. Deler av slimproppen kan gå i lange tider før fødselen, og den kan også bygge seg opp igjen. Anonymkode: e6d86...ac2 Samme som hos meg det. Store mengder tykk gele kom i løpet av en halv dag. «Ganske sikker» sier jeg fordi det var det uttrykket jordmor også brukte. 😆 Ingen tegningsblødning hos meg, heller ikke maserier eller kynnere. Er fult klar over det at slimproppen går ikke betyr at fødsel er i gang. Jeg er bare nysgjerrig på andres erfaringer og synes det er interessant hvor forskjellig dette er. Med første barnet mitt gikk slimproppen ganske tett opp mot fødsel, men var da mye mindre tydelig at det var den 😅
Sensi Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Fødte 4 dager over tiden. Husker ikke helt faktisk. Men var noen dager før iallfall. Hadde maserier i dagene før. Men når de ekte riene kom…O boy! Det var forskjell 😅.
Parv Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2021 Sensi skrev (1 minutt siden): Fødte 4 dager over tiden. Husker ikke helt faktisk. Men var noen dager før iallfall. Hadde maserier i dagene før. Men når de ekte riene kom…O boy! Det var forskjell 😅. Ja, det er noe «litt annet» med de ekte riene 😂 men det er rart hvor klar kroppen liksom er for dem når de kommer! 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Slimproppen kan dannes på nytt, så den kan gå flere ganger i løpet av et svangerskap. Min gikk rett før vi dro på sykehuset. Anonymkode: 888b0...e2d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Jeg fikk noe som så ut som en stor klump/propp av slim i uke 36 første gang, og fødte 4 uker senere. Det var ikke noe blod i uke 36, mens på morgenen den dagen jeg fødte hadde jeg litt mer slimete utflod enn vanlig, som var blodig. Haha, huff, er ikke så delikate detaljer dette... Gang nr. to hadde jeg blodtilblandet slim flere ganger fra uke 30, og trodde fødselen kom til å starte tidlig hver gang. Jeg så ikke noe til noen propp, og babyen ble født i uke 40. Anonymkode: d935b...da7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Parv skrev (1 time siden): Samme som hos meg det. Store mengder tykk gele kom i løpet av en halv dag. «Ganske sikker» sier jeg fordi det var det uttrykket jordmor også brukte. 😆 Ingen tegningsblødning hos meg, heller ikke maserier eller kynnere. Er fult klar over det at slimproppen går ikke betyr at fødsel er i gang. Jeg er bare nysgjerrig på andres erfaringer og synes det er interessant hvor forskjellig dette er. Med første barnet mitt gikk slimproppen ganske tett opp mot fødsel, men var da mye mindre tydelig at det var den 😅 Ok, da høres det ut som om slimproppen har gått. Det er nok veldig forskjellig, som du sier. Jeg fikk som sagt tegningsblødning samtidig, i tillegg til maserier som gjorde ganske vondt i korsryggen. Jeg hadde mao flere andre tegn samtidig som slimproppen. Noen har jo nesten ikke tegn og så er plutselig ungen der. Når er/var termin? Anonymkode: e6d86...ac2
Parv Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, da høres det ut som om slimproppen har gått. Det er nok veldig forskjellig, som du sier. Jeg fikk som sagt tegningsblødning samtidig, i tillegg til maserier som gjorde ganske vondt i korsryggen. Jeg hadde mao flere andre tegn samtidig som slimproppen. Noen har jo nesten ikke tegn og så er plutselig ungen der. Når er/var termin? Anonymkode: e6d86...ac2 Ja, veldig sant. Jeg skal ha planlagt keisersnitt, så derfor må jeg være litt ekstra på vakt. Gikk i spontan fødsel før dato for planlagt KS ved forrige fødsel også, og håper selvsagt og slippe det denne gangen, men det kan man jo selvsagt ikke styre 😅 Har ikke termin før 12. januar, så sånn sett gikk slimproppen ganske tidlig. Har time for KS i romjulen og håper han blir inne til da 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 Parv skrev (16 minutter siden): Ja, veldig sant. Jeg skal ha planlagt keisersnitt, så derfor må jeg være litt ekstra på vakt. Gikk i spontan fødsel før dato for planlagt KS ved forrige fødsel også, og håper selvsagt og slippe det denne gangen, men det kan man jo selvsagt ikke styre 😅 Har ikke termin før 12. januar, så sånn sett gikk slimproppen ganske tidlig. Har time for KS i romjulen og håper han blir inne til da 🙂 Skjønner. Da krysser jeg fingrene for at du slipper å gå i spontan fødsel.🤞 Lykke til videre med fødsel og barselstiden! Anonymkode: e6d86...ac2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 3-4 dager.. 😅 Anonymkode: a6f18...97f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Våkna av at vannet hadde gått. Oppdaget noe som vurka som slimpropp, så ut som gul gummi/gelé. Riene startet umiddelbart etter. Hadde hatt sterke vonde kynnere på fornatten. Anonymkode: 2618f...bd4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Den kom på morgenen en dag tidlig i uke 37, babyen kom på ettermiddagen 😅 riene begynte et par tiner etter at slimproppen gikk. Anonymkode: 8d281...4f5
Snurrepurre Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Hadde ungen vært av normal str så hadde han vel sklidd ut innen et par timer etter slimproppen gikk 🥴 han ble tatt med KS rett under 4 timer etter proppen gikk ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå