AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Nå har hun vært våken en hel time, jeg hører henne godt fra naborommet og får ikke sove selv heller. Hadde dere tatt henne opp? Gitt mat og lagt på ny? Eller la henne bli liggende våken? Anonymkode: a3c81...907
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Vi samsov i den alderen så om de våknet tok jeg bare armen rundt dem og så sov vi videre. Anonymkode: 75afe...3a0 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Sov videre selv hvis barnet ikke gråt. Anonymkode: fd9e2...3f5 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sov videre selv hvis barnet ikke gråt. Anonymkode: fd9e2...3f5 Ikke noe gråt. Ligger å synger og tuller. Gikk inn der for å legge henne ned og da satt hun oppreist. Det tar alltid litt tid for meg å sovne igjen når hun har vekket meg. Jeg hører lydene fra henne såpass godt at det også er vanskelig å sovne. Anonymkode: a3c81...907 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Min nå 3-åring hadde en sånn periode rundt 1-årsalder der hun våknet midt på natten og var lysvåken. Da satt hun i sengen sin og snakket, sang og lekte med en bamse hun hadde der. Jeg lot henne holde på så lenge hun ikke gråt. Jeg sovnet ikke, for jeg får ikke sove så lenge en av ungene er våkne, men jeg lå og døste, slappet av og ventet bare på at hun hadde fått nok. Når hun begynte å gråte, visste jeg at det bare var å gi henne litt melk, så ville hun sovne igjen. Holdt vel på slik et godt halvår, så sov hun natten gjennom igjen. Anonymkode: 1a3b6...546 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Min nå 3-åring hadde en sånn periode rundt 1-årsalder der hun våknet midt på natten og var lysvåken. Da satt hun i sengen sin og snakket, sang og lekte med en bamse hun hadde der. Jeg lot henne holde på så lenge hun ikke gråt. Jeg sovnet ikke, for jeg får ikke sove så lenge en av ungene er våkne, men jeg lå og døste, slappet av og ventet bare på at hun hadde fått nok. Når hun begynte å gråte, visste jeg at det bare var å gi henne litt melk, så ville hun sovne igjen. Holdt vel på slik et godt halvår, så sov hun natten gjennom igjen. Anonymkode: 1a3b6...546 Samboer mener at hun ikke skal ha melk om natten mer, men det er det eneste som roer. Hun får masse mat på dagtid, øker jeg mer så får hun bare vondt i magen til natten. Hvor lenge er det ok å gi melk/mme om natten? Anonymkode: a3c81...907
Sokkar Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samboer mener at hun ikke skal ha melk om natten mer, men det er det eneste som roer. Hun får masse mat på dagtid, øker jeg mer så får hun bare vondt i magen til natten. Hvor lenge er det ok å gi melk/mme om natten? Anonymkode: a3c81...907 Hvorfor mener han det? Dere kan gi barnet det barnet trenger, så lenge barnet signaliserer at det trenger det? Jeg nattammer barnet mitt på snart 17 mnd enda. 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Sokkar skrev (11 minutter siden): Hvorfor mener han det? Dere kan gi barnet det barnet trenger, så lenge barnet signaliserer at det trenger det? Jeg nattammer barnet mitt på snart 17 mnd enda. Han mener at hun burde klare å sove gjennom natten uten mat nå og at jeg skaper en uvane. Anonymkode: a3c81...907
Marikken Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Vi hadde også en sånn runde med minstemann her, hun holdt på i flere timer hver natt da vi skulle slutte med "nattmaten". Jeg ga til slutt opp og begynte med nattmat igjen. Da brukte vi fem minutter tilsammen i stedet for flere timer og fikk mye bedre søvn alle mann. Hun var rett og slett sulten på natten i den perioden. Det ga seg av seg selv en gang mellom halvannet og to år. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han mener at hun burde klare å sove gjennom natten uten mat nå og at jeg skaper en uvane. Anonymkode: a3c81...907 Om du ammer så er det ikke hans business å legge seg opp i. jeg nattammet til 15 mnd. Gubben kunne prøvd å legge seg oppi det. Jeg kjenner baby best med tanke på amming, og eventuell avvenning. Anonymkode: 96226...3c7 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 Gi ungen mat om hun er sulten på natten. Hun er jo bare ett år og kjenner sult på en vond måte. Det går over til slutt.. Anonymkode: 2177b...77c 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du ammer så er det ikke hans business å legge seg opp i. jeg nattammet til 15 mnd. Gubben kunne prøvd å legge seg oppi det. Jeg kjenner baby best med tanke på amming, og eventuell avvenning. Anonymkode: 96226...3c7 Ammer ikke, det er mme. Jeg hører på gråten at det kun er mat som vil roe, jeg føler det er pining å ikke gi jenta melk da. Det er et par ganger hun er våken kun for manglende smokk eller kastet av seg dynen. Jeg kommer ikke løpende med melka, prøver alltid å drøye det. Anonymkode: a3c81...907
saltvann Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 Gjør det du føler er riktig for ditt barn! Du kommer til å angre i fremtiden om han skal styre alt. Du må gjøre det du føler er riktig for ditt barn. En på 1 år kan fint ammes på natten. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #14 Skrevet 21. desember 2021 Gjør det du føler er riktig. Uvanen med melk på natt kan avvennes senere. På den alderen samsov vi. Nattammet en del. Anonymkode: 08b49...fae 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #15 Skrevet 21. desember 2021 Tenker at det går helt fint så lenge hun ikke gråter. Om hun er sulten, slik noen foreslår, så gir hun nok beskjed 🙂 Har aldri opplevd lys våken unge på natta. Vi samsov og nattammet leenge 😇 Anonymkode: 9ec78...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #16 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ammer ikke, det er mme. Jeg hører på gråten at det kun er mat som vil roe, jeg føler det er pining å ikke gi jenta melk da. Det er et par ganger hun er våken kun for manglende smokk eller kastet av seg dynen. Jeg kommer ikke løpende med melka, prøver alltid å drøye det. Anonymkode: a3c81...907 Når hun gråter må hun jo få mme Anonymkode: 9ec78...ef7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #17 Skrevet 21. desember 2021 Min ettåring driver ikke med sånt, han sover natta gjennom og trenger eventuelt bare smokk for å sovne igjen hvis han våkner. Dere må jo ha fryktelig dårlig rutiner når dere lar barnet holde på sånn? Det er dere som skaper dette problemet. At ikke folk kan skjønne at de må bare være litt strenge og si til barnet at nå må det sove, i stedet for å dille og la barnet få bestemme. ...og det skrev jeg selvsagt for å provosere, for det var slike ting jeg selv fikk høre da barnet mitt våknet og hylgråt hver time fra 0-6 mnd. Nå har jeg en ettåring som er superlett å legge og som ikke våkner, eller bare våkner for å lete etter smokken, på natta. Har jeg gjort noe annerledes? Nei, jeg har bare plutselig en lett unge nå. Unger er forskjellige. Følte bare for å si det. Ellers tror jeg at jeg ville latt ungen holde på når hun ikke gråter eller er lei seg. Det er jo en fordel om hun klarer å regulere søvnen selv. Anonymkode: 97e66...e0b 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #18 Skrevet 21. desember 2021 Vi samsov, ellers ble det ingen søvn! Jeg lå ved siden av barnet og lot som om jeg sov. Strøk litt på ryggen ved behov. Dette varte ofte i timevis. Hver natt. Men det gikk over. Anonymkode: 15527...374 1
Sokkar Skrevet 21. desember 2021 #19 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han mener at hun burde klare å sove gjennom natten uten mat nå og at jeg skaper en uvane. Anonymkode: a3c81...907 Lover deg at barnet går over til vann når det er stort nok. De små har fremdeles en ganske liten mage, så det er ikke rart at de trenger påfyll. Lytt til magefølelsen din, den forteller deg det du trenger om barnets signaler. Barnet blir tidsnok større, og vil slutte med både flaske, bleie, smokk og å våkne om natta 😊
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #20 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke noe gråt. Ligger å synger og tuller. Gikk inn der for å legge henne ned og da satt hun oppreist. Det tar alltid litt tid for meg å sovne igjen når hun har vekket meg. Jeg hører lydene fra henne såpass godt at det også er vanskelig å sovne. Anonymkode: a3c81...907 Du trenger ikke gjøre noe så lenge hun har det bra. Men er jo ikke så bra å være en time våken om natta. Mulig på tide å skjære ned på soving på dagtid. Det har vi alltid gjort når de begynte med nattefester, og da har det blitt slutt på det, med unntak av sykdom selvsagt. Og vonde tannfrembrudd. Men da gråter de også og har tydelig ubehag. Hjalp ikke at jeg ammet osv, sov de for mye på dagen ble de lys våkne om natta. Ikke så rart. Anonymkode: 18498...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå