Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1001 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei Peony! Vi brukte vogga som soveplass om nettene til Brage begynte å sette seg opp. Den er ganske stor, så den ville ikke fått plass noe annet sted enn soverommet, men jeg vet om mange som har den i stua og bruker den til å sove i på dagen. Vi brukte vognbagen til dagsoving vi, enten ute i vogna eller inne. Lekegrind har vi også ja! Fikk lånt den av naboen! Gode naboer er kjekt å ha! Trappegrind har vi naturligvis også. Og huset er allerede barnesikret der det er behov for det! Alt er enklere med nr. 2! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 25. januar 2006 #1002 Del Skrevet 25. januar 2006 Der hadde du innlegg nr. 1000!!! FEST!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 25. januar 2006 #1003 Del Skrevet 25. januar 2006 Eller - jeg hadde innlegg nr. 1000, du hadde svar nr. 1000! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. januar 2006 #1004 Del Skrevet 25. januar 2006 Ikke glem Babyslynga di da på utstyrslisten over ting du har!! Husker jeg lurte fælt på hva det var fornoe da du kjøpte den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 25. januar 2006 #1005 Del Skrevet 25. januar 2006 Ikke glem Babyslynga di da på utstyrslisten over ting du har!! Husker jeg lurte fælt på hva det var fornoe da du kjøpte den. ← Det er vel bæresjalet, er det ikke? Husker du prisen på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 25. januar 2006 #1006 Del Skrevet 25. januar 2006 :klø: og nå sitter jeg har og lurer fælt på hva en babyslynge er... Ser på lista di at vi har nok ab investeringer som må tas innen en familieforøkelse ja Flott at formen er bedre forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. januar 2006 #1007 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg lurte også fælt første gangen jeg hørte det orden men det er altså en bæresele som du kan se på her: http://www.lises.net/hobby/sy/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 25. januar 2006 #1008 Del Skrevet 25. januar 2006 En ganske smart sak ser det ut til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1009 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Jippi!!!! 1000 innlegg og side 50-fest! Babyslynge=bæresjal ja! Og det er ikke en katapult til å slynga babyene ut fra! Bestilte min på denne nettsiden for 450 kroner. Jeg har Maya Wrap ringslynga. Den er kjempefin, og kan brukes helt fra starten og mye lengre enn BabyBjørn bæreselen. Det er fint å bære babyene masse, de blir så rolige av det. Brage sovna ofte i bæreselen! Endret 25. januar 2006 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1010 Del Skrevet 25. januar 2006 Nå har jeg bestilt time til 3D ultralyd på Majorstuaklinikken! Det blir fredag 10. mars, da er jeg akkurat 24 uker på vei! GLEDER MEG!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 25. januar 2006 #1011 Del Skrevet 25. januar 2006 Og jeg gleder meg til å høre om den (og kanskje se bilder til og med??)!! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 25. januar 2006 #1012 Del Skrevet 25. januar 2006 Åh, så herlig med 3d UL!!! Det blir nok bra. Skulle gjerne ha det selv, men da jeg kontaktet Oslo City viser det seg at de har sluttet helt med det, og på Majorstuaklinikken var det jo 14 dagers ventetid... Passer dårlig når jeg denne helgen er 32 uker og de bare tar UL tom. uke 34! Kan ikke reise att og fram så mye fremover - det koster jo det også, og jeg har rett og slett ikke tid! Men jeg gleder meg masse til å få rapport og se bilder fra din UL!!! Kjempegøy altså! Tenk du, lillejenta er i ferd med å vokse seg virkelig stor inni magehuset...snart halvveis! for 1000 innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1013 Del Skrevet 25. januar 2006 Takk for hilsener søndagsengel? og TeddyToria! Selvfølgelig kommer det full rapport og bilder når vi har vært på 3D UL! Nå har jeg litt tid for meg selv igjen, for pappa´en og poden har dratt på babysvømming. Føler meg uforskammet bra selv om jeg målte litt feber i stad! Skal sette i gang en klesvask, rydde litt og lese avisen. Og så skal jeg lage blomkålsuppe til gutta kommer hjem igjen, med godt brød til. Og i kveld blir det Idol og mer brodering. Er litt i siget nå faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2006 #1014 Del Skrevet 25. januar 2006 Så koselig å få sette opp liste over ting du trenger til babyen igjen. Gleder meg til jeg kan gjøre det. Men denne lista blir en del kortere enn den ble da vi venta Torstein. Har nok ikke hatt bruk for alt vi fikk tak i da. Vi skal ha ny vogn uansett da - enten tvillingvogn (om det klaffer raskt) eller en ny kombivogn. Tenk at lillejenta snart er halvferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 25. januar 2006 #1015 Del Skrevet 25. januar 2006 Ååå, så gøy med 3D ultralyd! Det har jeg lyst til neste gang også.. Jammen meg flyr tiden fort! Ha en fin ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1016 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Så koselig å få sette opp liste over ting du trenger til babyen igjen. Gleder meg til jeg kan gjøre det. Men denne lista blir en del kortere enn den ble da vi venta Torstein. Har nok ikke hatt bruk for alt vi fikk tak i da. Vi skal ha ny vogn uansett da - enten tvillingvogn (om det klaffer raskt) eller en ny kombivogn. Tenk at lillejenta snart er halvferdig ← Takk monja! Det er kjemperart å snart være halvveis! Bare av nysgjerrighet: hva var det på den gamle lista deres som dere ikke fikk bruk for? Jeg tor jeg har brukt det aller meste vi kjøpte inn eller fikk, bortsett fra nesesugeren! Endret 25. januar 2006 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1017 Del Skrevet 25. januar 2006 Klem til April også: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2006 #1018 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg var avhengig av nesesugeren i begynnelsen..... Men sånn som bæresele, reiseseng og sånt var temmelig døfødt. Og nå var lista mi lengre enn et vondt år så jeg husker rett og slett ikke hva som sto på den akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 25. januar 2006 #1019 Del Skrevet 25. januar 2006 Godt at du føler deg litt bedre i alle fall Gleder meg til jeg skal shoppe til min lille.. Men tenkte jeg skulle vente til etter UL Men hvordan skal jeg få oversikt over alt jeg trenger mon tro.. Er jo så mye man må ha! men vi får sikkert en del tenker jeg Ha en fin kveld Hva var det du broderte igjen? Babyteppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #1020 Del Skrevet 25. januar 2006 Nei, men det står på tapetet det også! Jeg broderer et bilde som Brage skal ha på rommet sitt, med babymotiver, navn, fødselsdato, vekt, lengde og sånt. Skal legge ut bilde av det når det er litt mer ferdig! Det fins masse lister over utstyr man trenger. Men det viktigste er jo: Vogn med myggnetting og regntrekk, evt. voksipose el. skinnpose Stelleplass og et sted å bade Salve til sår stump, bleier, badeolje, febertermometer Seng m/ madrass, dyne og sengetøy Klær, tepper og masse vaske-og gulpekluter Bilsete (hvis man skal frakte babyen i bil) Evt. Bæresele/bæresjal Vippestol Babygym Babycalling (etter behov) Når poden blir litt større: Barnestol Lekegrind Trappegrind hvis nødv. Andre barnesikringer I forbindelse med amming: Ammeinnlegg Salve for såre brystvorter Brystpumpe Flasker Ammepute Det finnes ganske mange sånne lister rundtomkring, både på barnimagen og snartmamma.com, men her har jeg tatt med det viktigste. Nå står suppa og putrer på komfyren og jeg venter sultne mannfolk hjem hvert øyeblikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg