Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk for hilsener Peony, Hulderjenta, LB, Philippa, Soul og Moonchild! :klem:

Jeg tror nok det bare er én der inne ja, men det blir uansett spennende med UL!

Tar nye magebilder neste uke Lille Ballerina - i uke 16! Oioi, tenk at jeg har kommet så langt allerede...

På fredag er jeg 15+0 ifølge min egen regning, men 15+3 ifølge legens beregning!

Prøve å finne senga snart...?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei LT :-)

Innom med en liten nyttårshilsen og for å oppdatere meg litt.

Gratulerer så mye med vinnerlykke! Kjempegøy.

Og for en flott mage du har. Vet du, den ser større ut enn min, enda jeg er nesten en uke forran deg. Så det må nok være litt hjelp fra sist, for "padding" har jeg også. :ler:

Så gøy at du kan kjenne bevegelser alt nå. Jeg kjenner etter innimellom, men tror ikke jeg kjenner noe som helst. En gang var det en svak liten bevegelse, som jeg tror kaaanskje var babyen, men jeg kan nok ikke være sikker. Kanskje var det bare luft i magen ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann smilepia! :klem:

Det kan godt være babyen du har kjent! Det er sånn i begynnelsen, veldig forsiktig og man er veldig i tvil. Men så kjenner man det litt mer, og snart er det små dult i tide og utide! ;)

I dag runder jeg 15 uker! :hoppe:

Fra 15 uker og 0 dager til 15 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 100 g

CRL: 10 cm

Full lengde: 12 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 13 uker gammelt. Kroppen vokser i kjempefart. Beina blir lengre samtidig som skjelettet hardner. Musklene blir også sterkere slik at du snart vil kunne kjenne de livlige bevegelsene.

Denne uken når ørene nesten sin endelige plassering på hodet og er tydelig synlige. Øynene har vært rettet fremover og plassert i flere uker allerede. Nå ser den lille ut som en miniatyr-menneskebaby. Men huden er nesten gjennomsiktig, så alle blodårene skinner gjennom. Små dunhår kalt lanugo formes og vil dekke hele kroppen frem mot fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, La Traviata!

Tusen :hjerte:'lig takk for koselig hilsen i dagboka mi!

... og velkommen tilbake! ;)

Må også få ønske deg og dine et

riktig godt nytt år!!!

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philippa: :klem:

Nå har vi drevet og snust litt på søskenvogner på nettet. Jeg synes denne var veldig fin jeg da! Det er en Emmaljunga Twin City Cross :tommel:

Håper vi kommer over noe tilbud eller at vi kan finne den i Sverige. Emmaljunga er jo svensk, så det burde jo være mulig! :ler:

Emmaljunga har jeg hørt masse fint om...og ja, de får du i Sverige. Happyland i Strømstad er bl.a forhandler i "nærområdet"! :)

Gratla med 15 uker :blomst:...skal sannelig si det går fort ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Fryktelig lenge siden sist jeg la igjen noe spor her nå, men du vet jo hvorfor. Nå har jeg i hvert fall oppdatert meg litt ;)

Jeg synes også at jeg har kjent bevegelse et par ganger, men bare veldig svakt og ikke lenge av gangen. Er ganske sikker på at det er "huleboeren," for det er ikke bevegelser jeg kjenner igjen fra den "gamle" magen min :ler:

Sånn på tampen av året vil jeg gjerne få takke for all hyggelig kontakt i 2005 og samtidig ønske deg og dine et flott 2006! Vi har mye spennende å se fram til i året som kommer :)

:klem: fra Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philippa, Cr@sh, TeddyToria og fru Biscuit: :klem: :klem: :klem:

I dag er det nyttårsaften, og siste dag i 2005!

Det har vært et fint og begivenhetsrikt år, og neste år blir vi foreldre til TO... :sjarmor:

Selv om jeg vet at det blir mer travelt, gleder jeg meg noe sinnsykt til vi blir fire i juni en gang! :hoppe::tommelsmil:

Har ingen nyttårsforsetter, men håper at forkjølelsen min snart skal dra sin vei, for nå er jeg lei av å hoste og snufse og harke.

Vi får besøk av et vennepar i kveld! Vi skal lage en deilig middag med reinsdyr-indrefilet, og créme brulée til dessert. De skal overnatte til i morgen, så jeg kommer nok ikke inn her før i morgen ettermiddag eller noe sånt!

Da vil jeg ønske alle mine KG-venner og bekjente et kjempeflott og godt nytt år!

Skål!!! :perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy New Year!

Håper du får en flott kveld, og at år 2006 blir alt du har drømt om! Jeg skal danse meg inn i det nye året! :-D Håper det blir mange av de gode øyeblikkene, og at det blir fler smil enn tårer!

Mange klemmer fra Lille Ballerina :klem:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener LB, April og monja! :klem:

15+2 i dag, og magen føles så stor atte! Den synes godt selv om jeg har på meg klær...

Vi hadde en kjempefin kveld (og natt) i går! God mat og bra selskap. Vi ble bedt over til naboen etter hvert, men det ble til at de andre gikk over dit mens jeg gikk og la meg... Var så trøtt, og uansett måtte jo noen bli igjen hos Brage, som utrolig nok sov over alle nyttårsrakettene! Godt gjort, for de smalt skikkelig rett utenfor huset vårt!

Nå er det veldig stille her i huset. Gjestene har dratt, mannen er på skitur, Brage sover og jeg pusler rundt og surfer litt på nettet selvfølgelig! ;)

Ønsker dere en fin 1. nyttårsdag! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttårshilsen i dagboka mi!

Jeg ønsker deg et riktig godt og begivenhetsrikt år i det nye 2006!!! Og det blir det jo når dere blir foreldre til to!!!! :hoppe:

Magen din er jo kjempefin og stooor! Da jeg gikk gravid sist, og hadde termin 1. juni - var ikke min mage på langtnær så stor på denne tida... De som ikke visste at jeg var gravid ville nok ikke sett det overhode... Du har kanskje hørt det før, men jeg spør alikevel: Sikker på at det ikke er flere der inne? ;)

Godt nytt år! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Kjære deg!

Lenge siden jeg har lagt igjen noe spor her hos deg - sånn er det med lite energi og mange feriedager uten internett! Det virker som om formen din er litt bedre selv om du ikke er helt frisk - det er godt å lese!

Og så den søte avataren med nisse-Brage, da! :ler: Veldig skjønn!

Jeg ønsker dere ALT GODT for 2006! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh og Rognebær: :klem:

Jeg vet ikke hvem som bor inni magen min ennå Cr@sh - har ikke vært på UL ennå! Men det er nok bare én baby der. Har ingen følelse for noe annet!

Nå i kveld kjenner jeg små "tromminger" i magen igjen. Har vært litt stille i det siste, så det var veldig fint å kjenne!

Jeg skal ikke spise mere julekaker igjen før neste år... :kvalm:

Blir helt uggen av alt det søte! Takke meg til grovt brød med juleskinke og en kopp god te! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HÆPPI NJU JER ;)

Du har så skjønn en mage!! Sitter bare her og hopper og teller og finner ut at jeg er 6 uker bak deg?! Og øøøønsker meg slik mage om 6 uker jeg også :hoppe:

Og kan vel hende det blir tidlig mage på meg for buksene mine er allerede meget ubehagelige....

Ønsker deg og dine alt godt i det nye året!! Og takk for det gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR

Håper du hadde en fin feiring...og at 2006 blir et strålende år for den lille familien din som skal bli større! :hjerte:

Så nydelig mage du har fått også, i signaturen din. Fiiiin du er! :hjerter:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Heidi76, Peony, Skytte og TeddyToria! :klem:

Nå er jeg passe irritert altså! :kjempesinna:

Jeg ringte til sykehuset for å etterlyse ultralyden min, jeg har jo ikke fått noen innkalling ennå, og det nærmer seg 18 uker!

Men de har jo ikke mottatt noen papirer fra legen min, og kunne fint lite gjøre! Så da har legen min sendt inn til feil sted, eller ikke sendt inn i det hele tatt... :roll:

Og på legekontoret er det helt umulig å komme gjennom. Surrehuer!!!

Jeg vil ha UL´en min...! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...