Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Heia!

Tusen takk for koselig hilsen og gratulasjon!!

Håper formen din blir bedre snart..Er så slitsomt å være helt ute av form..

Sender deg mange bli frisk tanker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rognebær

Må si Brage er en liten skarping som klarer å skrive "GOD JUL" når han er bare et år gammel! :ler: Så herlig! :ler:

Jeg ble så glad av å lese at formen var på vei tilbake. Og så et tilbakeslag! Typisk. Greit i alle fall at du er blitt sykmeldt til uti januar, så slipper du å stresse med både jobb og juleforberedelser! Selv om det selvfølgelig er best å være i toppform. Men går det ikke, så går det ikke, gitt.

Ha en kjempefin kveld!

PS: Jeg tar gjerne en pepperkakegris, takk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, Brage kan skrive God Jul på pepperkakene sine? Så flink han er!

Kanskje jeg kan lære hos han?? Jeg skal gjøre et tappert forsøk nå nemlig, og er ikke helt sikker på at det blir så veldig pent... (noe som er greit når man har barn som kan få "æren" av skrifta, men når det er en snart 30år gammel dame som har skrevet det, så er det jo nesten bare pinlig, eller?? ;))

Så kjedelig med tilbakefall i formen. Har det selv om dagen, og merker at det ergrer meg litt. Men det er jo viktig at du får slappet av, og kan ta til deg det du får av næring, uten å stresse med jobb i tilleg, så legen har nok rett. Håper det går bra, og krysser fingrene for snarlig bedring i formen din.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peony, Izaria, Skytte, Rognebær og smilepia: :klem:

I dag er formen min litt bedre! Har ikke brekt meg/kasta opp ennå. Lå skikkelig lenge og sov da, får litt dårlig samvittighet men det er jo veldig godt også! :sove:

Nå snør det litt igjen her, men det er plussgrader så det er vel bare et tidsspørsmål før det går over til regn... :roll:

smilepia: Prøv med spiselig tusj, det er sikkert lettere enn melisglasur! :)

Det skjer svært lite her for tiden... jeg sover, sløver eller henger over doen, alt etter som. Brage lager masse liv her om ettermiddagen, men etter at han har lagt seg er det mer sløving... :rodme:

Jeg venter bare på at jeg skal bli bedre og få litt energi til å rydde, vaske og drive med juleforberedelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Så kjipt at formen ikke holdt seg da! Du som liksom var i siget :forvirret:

Vi er heldige begge to, som har menn som stiller opp. Jeg merker en klar sammenheng mellom hvorvidt jeg "får lov" til å hvile og hva slags form jeg er i. Jo roligere, dess bedre. Kjedelig, men sant :ler:

:klem: fra meg til deg

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeddyToria, Skytte, fru Biscuit og Izaria: :klem:

:Gjesp: Ikke mye avslapning her i dag akkurat! Barnehagen har stengt pga omgangssyke hos personalet så Brage er hjemme med meg! Har kost oss skikkelig, og heldigvis er formen min ikke så verst i dag :tommelsmil:

I går kveld synes jeg at jeg kjente noe der innenfra! Et lite dult liksom! Eller var det innbilning??? Kjente det to ganger, og så ble det stille igjen.

Sist kjente jeg de første sparkene i uke 15, og nå er jeg straks 12 uker. Det er kanskje for tidlig...?

Det snør, det snør... såpass mye at jeg måtte måke litt til og med!

I ettermiddag skal vi opp til mamma og pappa og hilse på søsteren min som har kommet hjem på juleferie :)

Hun skal selvsagt få vite om magebeboeren! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille Ballerina! :klem:

I dag er jeg 12 uker på vei! :hoppe:

Nå kommer alle vi treffer eller snakker med i telefonen til å få vite det. Søsteren min fikk vite det i går, hun ble hoppende glad, og en venninne av meg fikk vite det på telefonen. Koselig når alle blir så glade! :-D

Her er litt om utviklingen kommende uke:

Fra 12 uker og 0 dager til 12 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 10-20 g

CRL: 52 mm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 10 uker gammelt, og mange regner dette tidspunktet som en milepæl. De fleste spontanaborter skjer i løpet av de 12 første ukene av svangerskapet, og fra nå av er spontanaborter mindre vanlige. Årsaken er at fosterets organer nå er ferdig dannet, og det er som regel feildannelser som ender i tidlig spontanabort.

Det lille fosteret ligner stadig mer på et lite menneskebarn, selv om det ikke er mange centimeter langt. Ansiktet har øyne, nese og munn og nå formes også strupen og stemmebåndene.

Leveren begynner å skille ut galle, som lages i den ferdig formede galleblæren. Både skjoldbruskkjertelen og bukspyttkjertelen er ferdig formet, og bukspyttkjertelen begynner å produsere insulin. Det er fremdeles vanskelig å bestemme barnets kjønn ved ultralyd, men fosteret begynner å vise karakteristiske trekk i de ytre kjønnsorganene. Mye av bevegelsene til fosteret er reflekser, og det tynne hudlaget er veldig sensitivt.

Barnehagen er fortsatt stengt, og Brage er syk stakkar :tristbla:

Han har ikke omgangssyke (heldigvis), men hoster, snørrer og har feber. Er ikke i form i det hele tatt! Jeg er ikke mye tess jeg heller. Er så sliten i dag...

Gleder meg til mannen kommer hjem og det er helg!

På lørdag skal jeg feire bursdagen min med familien, og på søndag skal jeg (hvis jeg orker) til en venninne på lussekatter og gløgg :)

GOD HELG!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snupp!

Må nesten :hoppe: litt for 12 uker jeg også - tenk, nå entrer du 2. trimester og er allerede 1/3 på vei! :danse:

Håper kvalmen snart forsvinner helt!!!

God helg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April, Heidi76 og TeddyToria: :klem:

Bursdagen min er på mandag Heidi, men jeg feirer den i helga. Det er så vanskelig å ha bursdag like før jul, alt kræsjer med julebord eller andre ting! Men det er bedre å ha det den 12. enn den 21., som var termindatoen mamma fikk da hun gikk med meg! :)

Ja, nå får alle vite det. Ingen grunn til å holde det hemmelig lengre! Kommer til å la familiemedlemmer og venner spre det fritt fra nå av.

Nå er jeg sliten av å ha hatt en syk Brage å ta meg av i hele dag. Nå må mannen komme hjem snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 12 uker!!!

Og for en fiiiin mage!!! Skikkelig pen,gravidmage!

Hmm..var det den lille som turna litt kanskje?! Er vel ikke lenge før du kjenner det helt tydelig da! Spennende!!!!

Ha ei kjempefin helg og kos deg med bursdagsfeiringen! _Og gratulerer med dagen på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...