Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

søndagsengel: :klem: Jeg drakk et halvt glass rødvin i går, og det smakte himmelsk! :hoppe:

Det med flaskenekt opplevde vi jo med Brage, så med Ylva håper jeg at det fortsetter sånn som nå, hun sluker i seg 100 ml på et blunk!

miiip: :klem: Ylva tar flaske, så det er ikke noe problem å gi henne melka. Bruker Avent-flasker med 1 hulls flaskesmokk.

Charmis: :klem: Du har veldig rett! Vi er kjempeheldige som har to skjønne unger i hver sine aldre! Spedbarnstiden er utrolig koselig, men jammen er det gøy når de vokser til også, og viser mer av personligheten.

LinKri: :klem: Det er bare de buksene jeg har med på ferie som er blitt for store... jeg trenger en piratbukse og flere topper, så i ettermiddag blir det shopping! :klem:

iingvild: :klem: Takk i like måte!

I dag er det ganske bra vær, men det blåser som vanlig. Et nabohus rett borti her holder på å bli revet, kjempespennende for ungene å se på!

Ylva er misfornøyd, så jeg rekker ikke skrive så mye!

Ha en fin dag alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Så koselig med museum! Sikkert kjekt å gjøre ting som Brage synes er gøy selv om det er en ekstra å ta hensyn til. Men jeg lurer litt: Hvor lenge kan de sitte i bæresele når de er så små? Bøtteknotten trives veldig godt der, men jeg er litt redd for å la ham sitte der for lenge... Hva er din erfaring, o' erfarne småbarnsmor?

Ha en fin ettermiddag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... :legrine:

Nå har jeg endelig hatt tid til å lese hele historien din om fødselen!

Utrolig sterk lesing... Dere var jo supertøffe alle tre! :klappe:

Godt at alt gikk så bra... og at dere har det så fint nå. Gleder meg til å bli tobarnsmor jeg nå! ;)

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig dere har det! Blir glad av å lese sånne hverdagsting jeg!

Men lurer også endel på det med bæresele...... :sjenert:

Ha ei riktig så fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle! :-D

Rundt en halvtime tror jeg er passe tid i bæreselen for våre små, Rognebær og Skytte! Vi gikk rundt litt lengre enn det i går, men tok oss en lang ammepause i bilen etterpå.

Takk for hilsener og klemmer, Cr@sh, monja og søndagsengel! :klem:

I dag blåser det kaldt her! Brage var ute og lekte med tremenningen sin, men måtte inn og kle på seg mere for han ble så kald.

Ylva holdt det gående til ett-tida i går kveld, men ble til slutt fornøyd og sov til halv ti i dag! Nå sover hun igjen!

Strandtur utgår i dag, pga vinden... får se hva vi kan finne på av andre ting!

Ønsker alle en flott fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Takk for tipset ang. tid i bæresele! Det er omtrent så lenge bøtteknotten har sittet også. Får øke tiden litt etter litt, men han er jo så bitteliten enda.

Kos deg i fineværet, selv om det blåser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, og takk for hilsener alle sammen! :klem:

Nå har vinden stilnet, det er flott vær og folk er på badetur, bare ikke Ylva og meg ;)

I går var jeg på jentekveld med svigerinna mi og to av mannens kusiner! Kjempegøy, og deilig å komme seg ut litt uten barn! Vi var ute i 6 timer, og det hadde gått veldig bra her hjemme. Ylva hadde tatt en full flaske, og ellers stort sett sovet.

I morgen drar vi hjem igjen, og skal være hjemme noen dager før vi setter kursen mot hytta til foreldrene mine. Håper på finvær!

Ha en riktig god helg alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo ut som ei riktig gull-jente det der, sover om natten og tar flaske! Håper vårt lille gull er like snilt!

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, iingvild, Cr@sh, monja, liv og Skytte! :klem:

Har ikke rukket å oppdatere på noen dager! Men nå har jeg endelig litt KG-tid! :sjarmor:

Har akkurat fornyet supermedlemskapet mitt så jeg kan vise fram litt bilder! Jeg har tenkt å stenge denne dagboka pluss den jeg har på generell dagbok, og opprette en flunkende ny en om livet som mor til to. Håper dere vil besøke meg der også! :tommel:

I går var det ganske hektisk, da vi måtte pakke og ordne til hjemreisen. De andre dro på båttur, men de hadde tenkt å bli ute på øyene hele dagen, så vi ble ikke med. Tok en tur til stranda og kjøpte is, og ellers pakket vi alle de tre millioner tingene vi hadde med oss :ler: og rydda og shina huset til svigers så det ser fint ut til de kommer hjem fra ferie!

Rakk ikke middag, så på veien hjem stoppa vi på By The Way og spiste middag. Traff tilfeldigvis noen gamle kjente fra studietida, som jeg ikke har møtt på år og dag! Kjempeartig, og så fikk de hilst på gullungene mine i samme slengen.

Var hjemme i 8-tida, og rakk bare å pakke ut og sette i gang klesvask før jeg stupte i seng... :sove:

I dag har jeg vært på sykkeltur med Brage, innimellom amming og bleieskift, og så har vi ordna forsinka bursdagsgave til niesa vår og henta en pakke på posten. Mannen lagde deilig middag; Pasta med fløte/sitron/hvitløkssaus og fiskebiter oppi. Men Brage var så umulig ved middagsbordet, og enda verre etterpå... han har vært så rar i dag, og virka overtrøtt. så han fikk legge seg tidlig!

Lurer på om han holder på å komme i trassalderen jeg... Han har tydelig moro av å gjøre stikk imot det vi sier, og det verste er at han slår oss også. Vi reagerer veldig på det, men han tar det ikke så lett til seg, bare tuller og gjør seg vrang. Ikke så lett å vite hva man skal gjøre! Han kan være veldig søt og snill også, men denne "vrangsida" kommer altså fram av og til. Mest når det nærmer seg leggetid og han er trøtt.

Ylva er stadig like flink til å sove om natta, og på dagtid er det pupp, atter pupp, bleieskift, mere pupp og så soving etter hvert ;)

I kveld skal hun bade, og det liker hun kjempegodt. Koser seg i vannet! :-D

Skal prøve å ta en dagbokrunde senere i kveld! Og så kommer det bilder fra ferien vår :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...