Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Gjest miiip

:grine2: :grine2: :grine2: :grine2: av øyeblikk å ta vare på. Du er heldig, nyt det! (Det gjør jeg, selv om jeg bare har én foreløpig... :):hjerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rognebær

Å, det var en herlig liste over øyeblikk! :grine::legrine: Det er så utrolig sant, det at man må passe på å prente inn noen sånne små, minneverdige detaljer som man bare er nødt til å huske. :hjerte: Det minte meg om at jeg må skrive ned sånne ting i boka til bøtteknotten! (Den ordentlige boka, altså, ikke nettboka.)

Brage og Ylva er så heldige som har deg til mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord, Rognebær!

Jeg ække sann altså... bare det å lese andres hilsener gjør meg rørt! :grine2:

I stad pumpa jeg ut 175 ml! :overrasket:

Mannen ga Ylva litt på flaske, hun tok ikke så mye, men godtok flaska i hvert fall. Jeg har tenkt å pumpe meg så ofte som mulig sånn at pappaen kan passe minstejenta og jeg finne på ting med Brage. Ellers har det nok lett for å bli sånn at jeg som har puppene tar seg av Ylva og mannen tar seg av Brage.

I helga skal jeg og Brage kanskje ut på sykkeltur!

Og i morgen blir det første trilletur med søskenvogna! :hoppe:

Jobber litt med fødselshistorien min... vet ikke helt når den blir ferdig, sikkert i løpet av morgendagen en gang!

Den blir jo ikke så lang kanskje, men temmelig innholdsrik! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig masse La Traviata! :klem: Tenk at jeg ikke har klart å få meg at du har blitt mamma før nå. Jeg må si dere var tøffe som fikset en fødsel i bil. :overrasket: (Ikke at dere hadde så mye valg sikkert...)

Ylva ser virkelig vidunderlig ut! Det er to skjønne barn du har. :) Håper dere får noen deilige dager fremover, alle fire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Soul! :klem::kyss:

Her kommer noen bilder fra i dag! Synes allerede hun har forandret seg litt jeg!

På magen i lekegrinda:

gallery_4867_73_50185.jpg

Har funnet totten sin:

gallery_4867_73_27335.jpg

Koser seg på fanget:

gallery_4867_73_1392.jpg

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga skal jeg og Brage kanskje ut på sykkeltur!

Og tipper med dette at du føler deg "helt fin" der nede, siden du orker tanken på et sykkelsete allerede ;)

En nydelig jente du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, føler meg helt fin! :Hehe:

Regner med at vi hopper til køys igjen så fort jeg slutter å blø ;)

Æsj, nå har jeg visst brukt opp all diskplass her inne når det gjelder bilder i albumet.

Det får bli et sånt lite bilde istedet! Gleder meg til å bruke denne nydelige kjolen! :hjerte:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyeblikk å ta vare på:

Når Ylva smiler fornøyd i søvne mens hun drømmer om pupp kanskje? :grine2:

Når hun lager små koselyder for hver munnfull melk hun får i seg :hjerter_rundt:

Når Brage kommer til meg med yndlingsboka si og sier noen nye ord når vi peker på bildene :hjerte:

Når mannen gir meg et stort kyss mens vi ser ned på lillejenta vi har laget... :kys_2:

Det finnes ikke noe bedre enn å være tobarnsmamma!

:grine: Så herlig!!! Gjett om jeg har lyst på en til a...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder av Ylva da :) Du er utrolig heldig som har to så herlige barn. Synes du er så flink jeg, både med Brage og Ylva. Koselig at du tenker på å finne på noe med bare Brage også. Er ikke alle som tenker sånn, men det er jo veldig viktig for Brage at dere to finner på noe sammen uten lillesøs :)

Vakker kjole også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine::legrine::legrine: (og jeg har ikke barseltårer engang :ler: )

Ja vi er jammen heldige La Traviata som er mammaer til 2 barn. Innimellom kjenner jeg litt på det og får bare en fantastisk god følelse.

Og man blir jo bare mer og er knyttet til de jo eldre de blir. Du har masse å glede deg til ja.

Nydelig kjole hun hadde fått - heldig liten frøken.

Gleder meg til å lese mer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Så utrolig nyyydelig skrevet :legrine: Ja, det kom en tåre i øyekroken nå ja.. .sjenert: Sier som skytte jeg: "Pre-barselstårer"

Og så nyyyydelige bilder, måtte vise de til sambo :hjerter:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige hilsener, April, Lucky117, Charmina, LinKri, Linn3c, Rognebær, miiip og Felicity! :klem:

Ylva var veldig flink til å sove i natt! :hoppe:

Hun fikk mat i 2-tida, og sov deretter helt til morgenkvisten en eller annen gang (så ikke på klokka), kanskje i 6-tida? Hun har hatt 3 lange dupper i dag, en i formiddag, en rundt middagstider (veldig bra, for da får vi spist ordentlig alle sammen) og en nå i kveld. Hun pleier å våkne rundt midnatt og vil ha mat, men sovner da fort igjen.

I dag var vi på trilletur med begge ungene! Ylva lå så fint i bag´en og Brage sovna etter en liten stund. Turen gikk til iskiosken... ;)

Vi gikk en god runde, sikkert over en time. VARMT!!!

Vogna er veldig god å trille synes jeg, men den blir jo tung med to stk. oppi! Jeg og mannen fant ut at å gå rundt med den i Drøbak er veldig god trim! :tommel:

Formen min var ikke helt på topp i stad, da jeg pga at det alltid "er noe" med enten Brage eller Ylva, mat som skal lages, tøy som skal vaskes osv. glemmer å drikke nok vann og spise nok mat selv, og dermed får jeg hodepine. Kjente at det lå en migrene og lurte der et sted, og fikk slappet av en halvtime etter middag. Det hjalp!

Skal ikke nekte for at det er slitsomt å være tobarnsmamma, selv om det er utrolig koselig også!

Spesielt når Brage nå begynner å bli mer og mer vant til at hun er her, og faktisk spør etter henne når hun sover på et annet rom. Han gir henne også masse kos og suss og vil gi henne smokken (som hun riktignok ikke har vent seg helt til ennå)! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er noen bilder tatt i dag! :tommelsmil:

Brage fikk trehjulssykkelen sin og var tydelig stolt der han prøvekjørte den med Robin Hood-hatten på hodet (han elsker å ha på seg kule hodeplagg, i kveld skulle han ha den nye capsen sin på seg i senga igjen)!

gallery_4867_73_54095.jpg

Her er Ylva en liten stund i drømmeland med smokken på plass:

gallery_4867_73_49078.jpg

Og her er hun litt mer våken nå i kveld:

gallery_4867_73_6969.jpg

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke hva jeg skal gjøre med bodyene i str. 50... hun er jo så stor, den vakre prinsessa vår!

Hun bør helst ha str. 56 allerede... 50-klærne er litt snaue!

Vi fikk jo noen 50-bodyer i fødselsgave også, og de kan ikke byttes! :grine:

Jaja, det går vel an å gi bort til noen som skal ha jente. Det er et nytt tantebarn på vei, og de vil vite kjønnet! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en flott dag! Bra at det gikk fint med begge i vogna. At Brage også sovna er jo et stort pluss! :)

Ha en kjempe fin søndag også. Kjente igjen litt med det med vannet. Hodepine er kjipt, så hvordan skal vi huske på å drikke nok? ;) Trenger tips jeg også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...