Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

FOR en liten sovedukke :)

Håper dere koser dere på ferie. Nyt dagene vennen min.

Stor klem fra Charmis (med anti sove dukke :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rognebær
Ylva er verdens største murmeldyr, dere!

Måtte VEKKE henne kl. 10 i dag for å få i gang dagen! Da hadde hun sovet siden rundt midnatt dagen før! :hoppe:

Ingen fare for søvnmangel hos oss foreldre her i huset nei! :Hehe:

Guriland, det må jeg si! :overrasket: Det hørtes deilig ut, men jeg tror jeg ville våknet i en melkeinnsjø dersom bøtteknotten hadde sovet SÅ lenge om natta... Her soves det vanligvis fire-fem timer i strekk om natta, og da er puppene ganske fulle. Heldigvis pleier han å sovne ganske godt etterpå.

Men for noen herlige bilder! :hjerte: Jeg synes også jeg så et lite smil der... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en nydelig sommerdag!

Her skal vi snart ut på landet på besøk til noen i familien til mannen. Hilse på sauer og kose oss

Klems fra Charmisen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjon!

Det er så fint å lese her, livet som tobarnsmor til Brage og Ylva virker helt nydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener alle sammen! :klem::kyss:

I dag er Ylva 2 uker gammel! :hoppe:

Hun har økedager for tida. I går bare hang hun i puppen hele dagen (og halve natta). Ser ut til at det er mye det samme i dag, får ikke akkurat gjort så mye annet, men det er i grunnen greit. Jeg ser at hun har vokst og strekt seg enda mer, den langbeinte tulla vår! :hjerte:

Ellers koser vi oss masse! :-D

Har tatt min første øl (pumpa ut melk og lot mannen ta seg av matinga for en kveld), og seinere i uka er det visst planer om en jentetur på byen! :sjarmor:

Båttur har det ikke blitt ennå, da båten til svogeren vår har en ødelagt girkasse som han har stått og revet seg i håret over noen dager nå. Svigers har utsatt sin egen båtferie noen dager pga været - i går blåste det sånn at de advarte folk mot å dra utpå. I dag bare regner det! :sur:

Det er fullt opp av slekt her, og til helga kommer det enda flere. Brage koser seg og leker med fetter, kusine og tremenninger i ulike aldre. Vi blir nok her til søndag, i hvert fall hvis det blir så fint vær som det er meldt!

Jeg har hatt litt trøbbel med bekkenet de siste dagene, men har skjønt at jeg bør ta det mer med ro og hvile meg innimellom.

Har gått ned enda litt til, med det resultat at jeg ikke har noen bukser som passer lengre! Får ta meg en handletur en av dagene ;)

Sommerklem fra LT og gullungene :klem:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Herlighet!! Tenk det da 2 uker allerede! :)

Så flott med bukser som blir for store da...skulle ønske jeg hadde slike problem!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: :klem: Jeg får ikke forminsket bildene på denne PC´en, men når vi kommer hjem igjen lover jeg dere et seriøst bilderas! :Hehe:

Cr@sh: :klem: Tida flyr fort, det er sikkert!

Madden: :klem: Fint å ha en unnskyldning for å kjøpe nye bukser, ikke sant? ;)

I dag er det veldig stille her på gården. Svigers har dratt på båtferie, og de andre slektningene er på langtur. Brage og Ylva sover, og mannen driver og rydder og kaster gamle ting fra gutterommet sitt!

Når Brage våkner har vi planer om å dra på et nytt museum her i nærheten, og kanskje spise middag ute etterpå. Gleder meg!

Ylva skal få prøve bæreselen for første gang i dag. Brage likte seg godt i den, og det håper jeg hun også gjør!

Vi prøvde forresten å måle henne i går, med et målebånd vi la ut på sofaen. Ser ut til at hun nå er 55 cm lang! Lurer litt på hvor lenge hun kan bruke str. 56... ;)

Økinga fortsatte i går kveld og i natt (men fikk da sove litt innimellom). Nå virker det som hun har en lengre dupp, så kanskje hun har økt ferdig?

Ha en fin onsdag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:legrine: Ååååå så koselig dere har det!! Masse familie og barn som leker sammen!! *sukk* Det kaller jeg sommer ja!

Oh gosj...lurer på om jeg noen gang får oppleve å kjøpe meg nye bukser pga de jeg har er for STORE....?! :ler: Håper det! Må være en herlig følelse!

Pass på kroppen og kos dere videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vææ! Først via omveier og snikelkroker fikk jeg med meg den dramatiske måten snuppa kom til verden på. Det må jeg si! :overrasket:

Grattis med to uker allerede! Tiden går sannelig fort når de er små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn3c, Skytte og Jolie: :klem:

I dag har vi vært på marinemuseum! Masse fine båter og tang og tang å se på. Vi leide Brage rundt og Ylva var i bæreselen. Der bare sov hun!

Det var nok mest spennende utendørs, med kanoner og en stor ubåt som man kunne gå inn i! :-D

Vi stoppa i en koselig liten by på veien tilbake og spiste middag. Mannen tok ytrefilet, jeg spiste pastasalat og Brage fikk pølse og pasta! Deilig mat, og det gikk veldig bra å ha med begge ungene, selv om Ylva ble litt utålmodig på slutten og vi måtte droppe kaffen og desserten.

Tror økinga er ferdig nå, Ylva har sovet som normalt i dag, og gulpa en hel del, så nå er det vel nesten blitt litt for MYE melk...

I kveld skal mannen få mate henne forresten, så jeg kan ta meg et lite glass rødvin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres kjempekoselig ut på familieferie! :) Også så deilig å kunne drikke øl og vin igjen ;) savner det fortsatt, jeg, siden Leon ikke tar flaske! Har bare drukket ett eneste glass vin på over 14 måneder... :forvirret:

Kos dere videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Det høres veldig koselig ut med familieferie, ja!

Gleder meg til flere bilder! :)

Når du har pumpa ut melk, hvordan gir du den til Ylva? Vi prøvde utpumpa melk til Sigurd her en dag, det blei bare søl... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dere nyter livet om dagene med 2 flotte unger!

Jammen er vi heldige La Traviata. Og tenk at det er 2 uker allerede, tiden bare flyr. Synd egentlig at denne tiden går så alt for fort, vi får trøste oss med at er kjempegøy at de utvikler seg til små personligheter også. Men jammen savner jeg den spedbarns tiden innimellom. (helt til jeg tenker tilbake på alle nettene med nattevåk da :ler: )

Ha en fin kveld snuppa mi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Så koselig å lese om hverdagen deres LT :hjerte:

Du har virkelig et luksusproblem :) (Det med at buksene er for store) Lurer på om jeg noen gang kommer til å få oppleve det samme.. :klø:

Ha en god natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...