Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fine tall hos jordmor ser jeg. :)

Det kan være lurt å forebygge leggkrampene. Husker i forrige svangerskap hvor ubehagelig det var å våkne med en krampe når jeg strekkte meg.

Legen min anbefalte meg kalsium og kalium mot krampene sist gang..tror jeg.. Han sa jeg burde spise bananer i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare innom på en lynvisitt før jeg hopper i køya!

Vi var hos legen i ettermiddag, og fikk øyedråper som går som en drøm å gi ham. Det er bare det ene øyet som er angrepet foreløpig, og jeg synes jeg så forbedring allerede i kveld!

MEN han har hatt løs mage i hele ettermiddag/kveld...

Har gitt blåbærsaft og håper magen hans bedrer seg snart. Mannen blir hjemme med ham i morgen.

Jeg har også hørt det der med bananer mot leggkramper, fru Blå! Jeg spiser gjerne en banan eller to hver dag for tiden (hvis vi har noen i huset, de har nemlig bein å gå på; les Brage)!

Nå tar jeg også multivitaminer, og satser på at jeg slipper å vekke mannen ved å hyle "leggkrampe!!!" midt på natta... :ler:

Og så tygger jeg Love Hearts mot halsbrann... Ikke rart jeg legger på meg... :rodme:

I stad så vi i en pekebok med klaffer, det var bilde av en jente som lekte gjemsel under et teppe. Sa "borte" og "tittei" mange ganger, og da hørte jeg tydelig at Brage også sa "borte"! :hoppe:

God natt! Orker ikke hele dagbokrunden i kveld, men tar det igjen i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å følge med på Brages første ord.. *smelt*

Håper du ligger i sengen nå og sover uten den minste leggkrampe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Philippa, jeg sov ganske godt i natt, men våkna som vanlig tidlig av at jeg måtte på do.

Brage har feber i dag, og nå har begge øynene fått katarr! Stakkars lille vennen min...

Han gråt så sårt i dag morges, øya var helt gjenklistra, han hadde tydelig ubehag og ville helst ikke bli skifta på. Det er nok forkjølelse, for snørra renner veldig.

Vi skal egentlig på hytta til svigers i helga, og ha med ski og pulk og sånt, men vi får se det an. Jeg vil ikke dra avgårde med ham til en kald hytte hvis han ikke er helt bra!

Peony: Jeg er med! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Huff, stakkars Brage :troest:

Håper han blir fort frisk, og at der kanskje får kommet dere avgårde på hytta i helga.

Ha en flott dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så aboslutt at dere har hatt nok sykdom innenfor husets fire vegger nå ja...

Håper øyedråpene tar rotta på katarren i en fei, at feberen blir borte og magen bra! Lille Brage-gullet har da ikke fortjent å være så plaget dakkar... :troest:

Sikket lurt å holde seg hjemme i helgen hvis han ikke er helt frisk, men det er nå enda to dager til helg, så håper jeg at det går i boks allikevel! ;)

Ha en fin onsdag, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, leit å lese om øyekateren og feberen til Brage. Håper det retter seg opp fort igjen, og kanskje i tide til helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!!

Nei og nei..katarr nå...Ikke bra ikke bra...Men det pleier stort sett gå fort over så det satser vi på nå!!

Og fine tall hos JM!! Det er bra!!!

Ha en fiiin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til godjentene mine!

Jeg har egentlig fryktelig lyst til å reise bort i helga, så jeg håper han blir bra igjen til det!

Nå har jeg hodepine... :tristbla:

Skal snart dra hjem til gutta mine! :tommel:

"Spennende" planer for ettermiddagen/kvelden:

Spise middag (kyllingsuppe) :sikle:

Betale regninger :sur:

Legge meg i badekaret... :sjarmor:

Forføre mannen... :humpe:

Tjihiii...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bortsett fra det med regningene (som jeg også har gjort i dag) så syns jeg det høres ut som at du får en bra kveld. :sjarmor:

Hvor skal du i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Hællæ!

Det hørtes deilig ut med Brage på eget rom! Jeg skjønner forsåvidt godt at det ikke har blitt noe av før, jeg: Pusse opp er jo litt pes, selv om det kan være gøy, og så var dere vel litt spente på hvordan det ville gå å ha ham for seg selv? Det KUNNE jo blitt krise og full skjærings hver eneste kveld. Men det er jo knallbra at det har gått så fint.

Så håper vi bare han snart blir frisk igjen, stakkars! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heidi76: :klem: Vi skal på hytta til svigers, i nærheten av Hardangervidda. Liten, men koselig hytte med soveplass til 6 personer og masse fint skiterreng like ved.

Rognebær: :klem: Ja, oppussing er litt pes altså! Spesielt når man har barn som krever sitt! Og jeg har nok syntes det har vært trygt å ha ham så nær oss om natta. Men er kjempefornøyd med hvordan ting er nå, vi har jo på babycallinga så vi hører hvert minste host...

Nå har vi spist deilig kyllingsuppe og regningene er betalt!

Da gjenstår bare de koselige gjøremålene for kvelden (hvis jeg ikke blir for trøtt...)!

Brage hadde nesten 39 i feber nå ved leggetid. Det ene øyet hans er veldig rødt nå... men håper det snart snur og begynner å bli bedre igjen, legen sa at det normalt ikke skulle ta så lang tid...

Lagde meg ny signatur i stad, med 3D bilde av lillesøster, men fant ikke helt den bakgrunnsfargen jeg ville ha! :sur:

Nåja. Får lage en ny en når overskuddet melder seg... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Syns du må ha en rosa bakgrunn for å feire lillesøster jeg. :hoppe:

Håper dere får en fin helg på Hardangervidda. Synd du sliter med bekkenet ditt om dagen slik at du ikke får gått på ski. Du får ta med deg litt godt lesestoff og kanskje broderiet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kommer til å ta med broderiet og en bok! Vet ikke helt hvilken ennå! Har ikke kommet i gang med "P.S. Jeg elsker deg" ennå, og det nærmer seg leveringstid på biblioteket. Kanskje jeg tar med "The Secret Life of Bees"?

Rosa bakgrunn ja... kanskje det du? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Jeg har også lånt PS jeg elsker deg på biblioteket men holder som sagt på med Eremittkrepsene om dagen. Er vel ca halvveis nå, går ikke så fort fremover, leser mest på sengen når jeg legger meg også blir jeg så fort trøtt. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ca halvveis nå, går ikke så fort fremover, leser mest på sengen når jeg legger meg også blir jeg så fort trøtt. :Gjesp:

Kjenner godt til den der! :ler:

Enig i at rosa er fint! Prøver det en stund og ser hvordan jeg liker det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...