Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Nå har gjestene våre dratt, mette og fornøyde!

Vi serverte biff med bearnaise-saus, ovnsstekte poteter og grønnsaker til. Kjempegodt! Så lagde kameraten vår tyrkisk kaffe, som også var utrolig godt sammen med mektig kake etterpå - og ikke så sterk som jeg husker at jeg har fått det før!

Brage slo til i stad og sa både "kake" og "is" så det er tydelig at han plukker opp flere og flere ord for tiden! :tommel:

Nå er jeg sliten og skal snart legge meg...

Mandag i morra, alltid like kjipt etter en fin helg.

God natt! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine2: Så flink Brage er da!! Nye ord for hver dag!! Blir helt imponert jeg...At de klarer å lære seg så mye så fort!

Ellers så kommer jeg gjerne og tar en snurr til fokost nå jeg...Er så nammenam det!!

Har også vurdert om jeg kan være kapabel til å brodere sånn klokkestreng med mål og navn på! For jeg vil så gjerne lage NOE til min kjære lille baby,og jeg kan jo ikke strikke babytøy så...Er det vanskelig? Er så streng når jeg skal gjøre sånt for jeg vil ha det så fint...og hvis jeg da ikke er så flink...Ja du skjønner enden på visa?! Full krasj med meg selv :ler:

Nå bablet jeg mye her! Men vil værtfall ønske deg ei kjempefin uke!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Smeltet helt av de vakre UL-bildene av gulljenta! Hun er jo bare vakker! Synes spesielt bilde nr. 2 var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte, iss, Philippa, søndagsengel og Peony: :klem:

Takk for hilsener!

Har gått i ett på jobb i dag til nå! Har meg en liten pause endelig...

Har fått halsbrann nå jeg... har vel egentlig hatt det en stund når jeg tenker meg om, det svir i halsen men jeg har tenkt at det var pga. forkjølelse eller pollenallergi...

I kveld har vi invitert foreldrene mine på vafler og kaffe! De kom hjem fra Praha i går natt (flyet var kjempeforsinka) og jeg gleder meg sånn til å se bilder og video fra turen deres! Fikk en del SMS i løpet av helga og det virka som de hadde det helt topp! :hoppe:

Merker forresten at alle tre sover mye bedre nå som Brage er på eget rom. Har mer overskudd på dagtid og alt. Han våkner mindre også, så det er i det hele tatt en forandring til det bedre og jeg kan ikke fatte hvorfor vi ikke har gjort det tidligere! Rommet hans har ikke vært ferdig før nå da... har vært treige som bare det med oppussinga!

Men nu er alt så meget bedre (bortsett fra halsbrannen da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så bildene av jenta di - så herlig! :hjerte: Jeg tror nok jeg må koste på oss en 3dUL etterhvert også, må jo være en flott opplevelse! :)

Koselig med kaffe og vaffelbesøk i kveld da - kose dere! :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Kverula! :klem:

*stappmett på vafler....*

Mamma og pappa var veldig begeistra for 3D bildene av lillesøster! :grine2:

De fikk se videoklippene også, og var skikkelig imponert over at det gikk an! Mamma syntes hun var veldig søt! Og jeg er selvsagt enig! :hjerter:

Så trøtt i kveld...

Har sett Stolthet og fordom, og måtte inne her og oppdatere meg før jeg går og legger meg.

Snork! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde det supert i Praha søndagsengel! :tommelsmil:

Været kunne vært bedre, men de fikk mye ut av oppholdet, fikk sett mye og var på to konserter og shoppa litt! Bl.a. et bilde av Karlsbroen til oss og et leketog i tre til Brage!

I natt har jeg sovet kjempedårlig. Ligget veldig urolig, Brage har vært urolig, jeg har drømt masse ekkelt, og våkna med kvalme og vond mage!

Skal til jordmoren kl. halv 10. Gleder meg til å høre hjertelyden igjen! :-D

Og håper selvsagt at alle tall er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til hos jordmor nå! :tommel:

Den hjertelyden altså...den kan man aldri få hørt nok av! I det siste har jeg hørt den 2 - 3 ganger til dagen, ettersom jeg har vært på så mye kontroller og ligget på ctg. Det er SÅ søvndyssende å ligge i alt fra en halvtime til en time på ctg og høre på det lille helikopteret som svisjer inni magen! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det jenter! :klem:

Alt så fint ut på jordmor-kontrollen! Her er tallene:

Uke: 24+4

Vekt: 73 kg (+8,5 kg...)

Blodtrykk: 120/60

Hb: 12,6

Urin: Neg.

Ødem: 0

Fl./min: 130

Hun anbefalte multivitaminer for å forebygge leggkramper, jeg har hittil bare tatt trankapsler og jern, og synes det holder liksom.

Ellers fikk jeg satt opp timer hos jordmoren helt fram til termin, så det var jo greit!

Mens jeg var hos jordmoren ringte de fra barnehagen og fortalte at Brage har fått øyekatarr...

Så da dro jeg og henta ham. Har fått legetime kl. 13, de sa at hvis han begynner behandling i dag kan han være i barnehagen fra i morgen av igjen.

Synes aldri det tar slutt med sykdom her i huset... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det gikk bra hos jordmor!

Men stakkars Brage, da - så plaget han er! Håper han blir kvitt katarren snart!

Du, LT, blir du med på SM-treffet, eller? Skulle vi i så fall ha møttes litt før de andre, så vi kan komme sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine tall da! :tommel:

Jeg ville anbefalt deg mulit-vitaminer ja, eller rett og slett bare Magnesium mot disse hersens leggkrampene. Jeg har vært veldig plaget med dette, også FØR jeg ble gravid...og etter at jeg begynte med Magnesium har jeg det så og si aldri! ;)

Så dumt at Brage har fått øyekatarr nå da, men jeg håper som du at rask behandling gjør at det stopper opp og han blir frisk igjen fort! :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig liten jente!!! Så spennede det må være med 3D UL, tror vi må satse på det neste gang også..

Håper alt er fint med dere ellers :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...