Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Puh, nå er det mye sykdom på Bragegutten! Men han får sikkert et heidundrandes immunforsvar til slutt, og det er jo greit å "få unna" litt før gulljenta kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT: :klem: Bare kom med den, den gjør sikkert susen!

Peony: :klem: Håper han får bedre immunforsvar før lillesøster kommer ja!

Synes så synd på gutten min når han er syk...

Nå har han jammen sovet lenge også. Tror jeg må vekke ham snart. Han trenger sikkert mye søvn, men nå har han sovet i over 4 timer! :overrasket:

Selv er jeg litt småkvalm, men håper det bare er innbilning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:vinke:

Er Brage dårlig igjen?? :troest: Nå er det vel nok sykdom på dere snart. Ha en fin kveld, og håper kvalmen din bare er innbilning.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Nei nå har dere jammen fått kvoten deres på både sykdom og snø synes jeg!!

God bedring til Bragegutten, og håper din kvalme er innbilt ;) (er forresten slik selv hvis jeg vet noe magesjau går, konstant småkvalm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener LinKri og Markblomsten! :klem:

Nå er Brage i seng og jeg har litt alene-tid! :tommel:

Mannen er på foreldremøte i barnehagen, vi skulle egentlig dratt begge to og foreldrene mine være barnevakt, men når lillegutten ble syk så lot vi det være. Ikke noe gøy å bli dratt ut av huset når man er dårlig, og ikke noen god idé å smitte mormor og bestefar heller!

I stad når vi så på 6-månedersbildene av Brage som henger på veggen sa han "Age!" og pekte på seg selv! :grine2:

Merker at han prøver å si stadig nye ting nå! Som "voff" og "eple" og ulike dyrelyder. Gleder meg sånn til han begynner å snakke for alvor! Det skal bli gøy! Da må jeg skaffe meg en sånn "Brage-sitatbok" og skrive ned evt. gullkorn som kommer.

Jeg lider nok bare av innbilt småkvalme! Og er utrolig trøtt i kveld. Orker liksom ikke gjøre noe særlig.

Nå skal jeg spise litt og se på ny episode av Lost som jeg har lasta ned.

Snart begynner ny sesong av Sopranos i USA også! Har gleda meg kjempelenge til det! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nommin... Så herlig "Age" er da! :hjerte:

*smelt*

Det må være så gøy å følge utviklingen sånn, det skjer jo så og si noe nytt hver dag. Gleder meg masse - ser for meg at man lærer mye av de små på mange måter, om hvordan noe lite igrunnen er nokså stort allikevel! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så herlig med prating. Gleder meg masse selv til det kommer noen lyder.

I dag er det fredag og herlig helg! Håper dere får en koselig helg, og at Bragegutten blir frisk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener TT, Philippa og Glossy! :klem:

I dag er det FREDAG! :-D

Det er sol og fint ute! :-D

Jeg er 23 uker på vei (24 iflg. min egen termin)! :-D

Og det er 1 uke til 3D ultralyden! :hoppe:

Brage har fortsatt diaré...

Og sutrer litt mer enn vanlig, men er i ganske god form.

Har akkurat prøvd meg som frisør på ham :forvirret:

Han likte ikke å miste kosehåret sitt! Men det vokser så fort at jeg må ta det iblant.

Planene for dagen går stort sett ut på husarbeid. Må rydde kjøkkenet og støvsuge, og så må jeg handle. Har lyst til å fornye litt her hjemme med blomster og nye løpere og duker. Får se hva jeg finner!

Ha en flott fredag alle ihop! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Herlig når det begynner å snakke mere og mere. Lurt å ha en liten notatbok hvor du kan skrive opp gullkornene som garanertert kommer til å komme. :tommel:

Hurra for fredag ja. :hoppe:

Håper "Age" blir frisk i løpet av helgen da og at dere får en koselig helg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosehår!?

Så herlig! :grine2:

Her er det faktisk også sol i dag, men det snør allikevel da...litt sånn her og der... Æsj! Men SOL er bra! :sjarmor: Veldig deilig at det er helg også;)

Håper Brage blir bedre i magen sin utover dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi76: :klem: Det blir nok en fin helg, har så lyst til å dra ut en tur, på kafé eller noe, det er så lenge siden sist!

TeddyToria: :klem: Ja, han er så herlig når han koser med håret sitt! Ligger og fingrer med det når han er trøtt og koser seg med smokken.

Han synes nok jeg klipte bort for mye er jeg redd!

- Har satt i gang klesvask

- Satt i gang oppvaskmaskinen

- Skifta på senga til Brage

- Lagd meg lunsj (varme rundstykker med brunost)

Kanskje vi skal ha taco-pizza i kveld? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers irriterer jeg meg litt over en venninne som ringer og klager over at hun "aldri" ser oss lengre... Og over at når hun ringer har jeg ikke alltid så god tid til å snakke i timesvis!

Det er faktisk ikke så lenge siden vi så henne sist, og vi hadde en avtale for to helger siden som ble avlyst pga. sykdom...

Og jeg prøver å forklare at det ikke er så lett å få til ting når Brage er syk, når jeg ikke har overskudd, og at vi har ting vi må gjøre hjemme også, både av husarbeid og oppussing...

Men det virker ikke som det går inn.

Selv om jeg sier at jeg er dødssliten om kvelden og bare har lyst til å legge meg (istedetfor å prate i telefonen i evigheter), tar hun ikke hintet med bare fortsetter å legge ut om ditt og datt.

Hun har det ikke lett for tiden, og trenger nok noen som vil høre på, men hun forstår bare ikke at det blir litt mye noen ganger.

(Føler at jeg henger henne ut litt her, så jeg kommer nok til å slette dette innlegget senere. Måtte bare "skrive det av meg" akkurat nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er ikke alltid man forstår hverandre like godt når man ikke er i samme livssituasjon. Bare vent til hun får seg en liten en også så skjønner sikkert bedre at tiden ikke alltid strekker til.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid man forstår hverandre like godt når man ikke er i samme livssituasjon. Bare vent til hun får seg en liten en også så skjønner sikkert bedre at tiden ikke alltid strekker til.

:kose:

Signerer.

Du får be henne om å sitte barnevakt en gang Brage er syk, så ser hun hvor mye tid hun får til overs :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Markblomsten

Godt forslag Peony kom med synes jeg. Selv om vi ikke har barn selv så har jeg veldig forståelse for at vi ikke ser vennene våre som har fått barn så ofte som før. Hverdagen blir jo en helt annen. Det som irriterer meg mer er de barnløse vennene som klager over at de aldri ser oss, men når vi inviterer dem så er det så travelt og langt å reise osv osv...

Tacopizza høres forresten skikkelig nam ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Uffda! Hørtes litt anstrengende ut med den masete venninna. Tror det er Lano som har beklaget seg over at det ikke går an å slå opp med venner. :ler: Ikke det at det nødvendigvis er aktuelt i dette tilfellet, men det er jo ganske treffende, da! Jeg håper at hun etterhvert får forståelse for at det ikke alltid er så greit å møtes i en stressende hverdag.

Og så "Age", da! Så skjønt! :hjerte:

Håper dere får en fin helg, hele gjengen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelsen jenter. Det er ikke så lett når vi er de eneste i vennegjengen som har barn nei...

Hun burde faktisk vite en del om hvor krevende det er å ta vare på barn, hun jobber i barnehage og har en del venner hun sitter barnevakt for av og til. Men det som er, er at hun har så sterkt behov for å snakke om problemene sine, at hun ikke "hører" etter når jeg prøver å hinte om at det ikke passer. Har ikke lyst til å "slå opp" med henne heller, for vi har mange av de samme interessene, bare at jeg ikke har tid og overskudd til å dyrke disse interessene sammen med henne for tida. Hun er utrolig babysyk selv, og hadde hun hatt en kjæreste som var klar for det ville hun nok ikke nølt med å prøve å få barn. Jeg tror også hun skjønne dette når hun selv (forhåpentligvis) blir mor en gang... ;)

Nå har jeg rydda og støvsugd, hengt opp klesvask og satt i gang en ny.

Snakka med mamma på telefonen i stad, og hun skal jobbe i helga mens faren min er ute på hytta og jobber med det nye kjøkkenet der. Hun kommer innom senere i dag for å hente noe greier. Kanskje vi skulle invitere henne på middag i morgen kveld, og lage noe godt?

Selv om hun bare jobber halv dag lørdag og søndag tror jeg hun blir ganske sliten av å jobbe helg, og da er det jo deilig å bare komme til dekket bord, og få leke med Bragegutten så mye hun vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det vil hun helt sikkert sette pris på. :tommelsmil:

Vi skal ha svigermor på middagsbesøk i dag vi også. Eneste lekekameraten vi kan tilby er Sofus da.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...