Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er på jobb i dag. Det er bikkjekladt ute!

I barnehagen var de redde for at det skulle være for kaldt for barna å sove ute, men jeg tror det "bare" var -10 grader nå, så da går det jo bra.

Sender masse varme tanker til Peony og ønsker lykke til på sykehuset i dag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så kaldt dere har det for tiden.....Og vi som har et par varme da. Vi klager over at det er kaldt :fy_fy:

Høres jo ut som om du hadde en fin morsdag i går. Tenk at neste gang har du to små sjarmiser :grine2:

Ikke bare du som griner av diktet du fikk av Brage. Det er jo kjempefint.

Hvordan er det med prinsessa i magen? Aktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja: :klem:

Prinsessa er sånn jevnt aktiv hele dagen egentlig. Det er små dult nå og da!

Det er aller mest liv om kvelden, særlig når jeg setter meg ned i sofaen etter middag f.eks.!

Nydelig vær i dag! :tommelsmil:

Skal snart hente Brage i barnehagen. I dag blir det indisk gryte til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så mye spennende til middag!!!

Tror jeg må få noen oppskrifter! Jeg er så lei av mat at fysj..finner aldri noe godt å lage.Er så lei av den samme gamle middagen...

Det var jammen bra du forklarte hva du hadde skrevet :ler:

Ellers hadde jeg begynt å tro du er som meg som bare skriver masse rart uten å ha det fra noe sted ;)

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt nydelig det diktet du fikk av Brage. Tror det er mye brukt i barnehager rundt omkring. Vi fikk det samme til jul av vårt lille sjarmtroll... ;) Kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: :klem: Ja, av og til er jeg litt tullete av meg, men det kommer som regel et eller annet sted fra! :ler:

Cr@sh: :klem: Så koselig at dere fikk det samme til jul! :tommel:

Indisk gryte er fortært. Mannen hadde laget den mild, med mye melk i og sånt, men Brage lagde DE grimasene likevel! :eeeh:

Så han fikk en brødskive istedet.

Det vi pleier å gjøre er bare å steke opp kjøtt (kylling eller svin), ha oppi en sånn indisk saus som man får i innvandrerbutikker (Patak´s) og la det surre litt, og koke ris til. Og så har vi gjerne mango-chutney og nan-brød til!

Ellers har jeg oppskrift på en kjempegod indisk gryterett som tar en del mer tid å lage. Kanskje prøve den til helga? :)

Brage har vært i perlehumør i kveld! :-D

Det slo meg at kanskje tennene har sluttet å verke. Jeg ser de små taggene som er begynnelsen på jekslene nå, og det er jo verst før de bryter gjennom!

Eller kanskje han bare hadde en veldig god dag i dag? :tommelsmil:

Han var så morsom i dag morges. Sto fullt påkledd ute i gangen, med votter på og greier. Så detter smokken i gulvet med suttedelen opp. Og hva gjør han?

Ikke noe nøling, det var bare å lene seg framover og hente smokken opp igjen med munnen! :hoho:

Gjett om jeg holdt på å le meg ihjel av synet av Brage med rompa i været og nesa godt nedi gulvet mens han fiska opp smokken! :grine2:

Votter ingen hindring! :ler:

Ha en fin kveld alle sammen! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å venne ham til litt sterk mat ja! Ikke veldig sterk altså, når vi lager bare til oss selv gjør vi den mye sterkere.

Vi er veldig glade i sterk mat og mye hvitløk, så det er jo en fordel om Brage også liker det etter hvert!

I morgen er det kjedelig fiskegrateng på menyen. Noen forslagtil hva jeg kan gjøre for å "piffe" den opp litt? Noe godt tilbehør f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Hmmm... fiskegrateng er nammis! Jeg synes det er godt som bare det, med poteter, smelta smør og nykverna pepper! Men om dere trenger litt oppkvikking... Hva med noe chilisaus? Kanskje det kan passe? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... kanskje det?

Takk for forslaget Rognebær! :klem:

Auau... masse kynnere og vondt i ryggen i kveld!

Nå tar jeg kvelden. Natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Skytte! :klem:

Ryggen er bedre i dag ja. Vi kom oss opp litt tidligere enn vi pleier også. Deilig det! :tommel:

Sola skinner gjennom tynt skydekke, det er flott vintervær. Men i morgen er det meldt snø igjen! :sur:

Nå må jeg gå på lab´en og sette i gang sekvenserings-PCR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er det kjedelig fiskegrateng på menyen. Noen forslagtil hva jeg kan gjøre for å "piffe" den opp litt? Noe godt tilbehør f.eks.?

Vi pleier å ha rå, revne gulrøtter ved siden av fiskepinnene. Piffer dem opp ved hjelp av litt sukker og sitron. Ikke kjempespennende, kanskje, men godt og enkelt :sikle:

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Der sa du akkurat det jeg tenkte Phillipa :ler:

Flott at ryggen er bedre da. Og så er det alltid godt med morgener med god tid! Ikke at jeg har det så ofte da men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øøøh... ja, jeg skal sekvensere litt DNA skjønner dere...

Hmmm... hvordan skal jeg forklare dette på en enkel måte? :klø:

Må løpe nå i hvert fall! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...