Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

monja og Skytte: :klem:

Hehe, litt mystisk det siste jeg skrev for de som ikke har lest "Hitchhiker´s Guide" kanskje! :ler:

Den sangen er åpningssangen i filmen. Den synges av delfinene, som er den 2. mest intelligente rasen på jorden (og menneskene er da den 3. mest intelligente). De har skjønt at jorda snart kommer til å gå under, og forlater derfor planeten med avskjedssangen "Goodbye and thanks for all the fish"!

Ellers handler det om jordboeren Arthur Dent, som er den eneste som overlever ødeleggelsen av jorda (den må nemlig blåses i filler for å gjøre plass for en ny hypergalaktisk motorvei), hvordan han og hans venn Ford Prefect (som kommer fra en liten planet utenfor Betelgeuse) haiker seg vei gjennom galaksen og treffer på mange rare vesener og pussige historier.

En av dem er jakten på det ultimate svaret om livet, universet og alt. Det bygges en kjempediger datamaskin som skal regne ut hva svaret egentlig er. Det bruker den noen hundre millioner år på. Omsider har den svaret klart, og det er...

42!

Så da gjenstår det å finne ut hva det ultimate spørsmålet er. Noe som involverer byggingen av et ytterst komplekst dataprogram som de kaller...

Jorden. Men den ble jo ødelagt i begynnelsen av boka! Ja, det er det som er problemet da. Det ultimate spørsmålet har gått tapt! Og musene (som er den mest intelligente rasen på jorden og er de som har stått bak byggingen av den) er helt fortvilet. Nåja, spørsmålet trenger jo egentlig ikke være mer avansert enn:

Hva er 6 ganger 7? :ler:

Er redd forklaringen min av boka ble litt dårlig. Den er virkelig morsom altså, anbefales for de som liker fantasy, store tankesprang, tøysing og tulling rundt universets gåter og generelt bisarre hendelser.

Forfatteren heter Douglas Adams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble jeg vekt med frokost, blomster og gaver på senga! :grine2:

Det var såå koselig. Jeg fikk et innrammet bilde som Brage har laget i barnehagen, med håndavtrykk og et fint lite dikt ved siden av, pluss en liten leselampe til sengekantbruk.

Her er diktet forresten:

Det hender du blir lei

fordi jeg er så liten

Jeg setter merker overalt

og gjør deg ganske sliten

Men en dag blir jeg større

ja, en dag blir jeg stor

og alle mine avtrykk

blir bare svake spor

Her er mitt lille avtrykk

så du kan huske og forstå

hvor søte hender jeg hadde

den gang da de var små

:hjerte:

Herregud, hva er det med meg!? Nå sitter jeg jammen her og griner! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett utrolig nydelig dikt! Skjønner godt at du sitter og tuter litt jeg - hadde jeg også gjort hadde jeg vært i dine sko.

Koselig å bli gjort litt stas på, det behøver ikke være så ståre ting, ikke sant?

Den boken du refererer til tidligere leste jeg for noe år siden men syns ikke den var spesielt morsom. Fantasy er ikke noe for meg har jeg funnet ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2:

Jeg også...

Fint lite dikt. Har faktisk sett det før på sånne små rammer med små føtter eller hender i. Nydelig da! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må den hormonelle gravide ta seg sammen her altså.

Her er lista over dagens gjøremål:

- Ta oppvasken Gjort

- Støvsuge Gjort

- Sette i gang klesvask Gjort

- Brette tøy Gjort

- Begynne på middagen

Brage er ute på skitur med mannen og mammaen min. Det er ganske kaldt, minus 9 grader, håper han ikke kommer til å fryse. Han har i hvert fall på seg maks av klær!

Litt deilig da de endelig kom seg avgårde og det ble stille her, men jeg savner dem også da.

På tide å sette i gang!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen fare Heidi76, jeg tar meg pauser rett som det er!

Har satt i gang klesvask og ryddet i noen kleshauger. Oppvasken ligger i bløt, og resten av kjøkkenet er shina.

Etter at jeg er ferdig med lista (med unntak av middagslaging) skal jeg sette meg ned med Eremittkrepsene igjen!

Liker du ikke Ringenes herre heller Heidi76? Eller Harry Potter?

Jeg bare elsker sånne bøker.

Men jeg vet at for noen så funker ikke fantasy i det hele tatt. Det blir for urealistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringenes herre og harry potter funker i hvert fall ikke på meg. Min mann derimot... ;) Husker han satt med den boken du nevner over her for en stund siden og lo godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grattis med morsdagen LT. :klem:

Jeg har hverken lest eller sett noen av Ringenes Herre bøkene/filmene. Føler jeg snart er den siste i hele verden som ikke har sett noen av filmene. Harry Potter derimot har jeg lest, det vil si de fire første bøkene. Skal nok lese de andre også men det står ikke øverste på listen, men likte Harry Potter veldig godt. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringenes herre-filmene er utrolig bra (synes jeg i hvert fall!).

Jeg leste bøkene etter å ha sett den 1. filmen, og syntes det var enklere å komme seg igjennom dem når jeg visste litt om handlinga fra før. Bøkene er veldig tykke, med mye "utenomhandling", mens filmene bare tar med det som er viktig for handlingen.

Nå har gutta kommet hjem fra tur!

Skal straks begynne med risottoen. Mannen har prøvesmakt hvitvinen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Åh, jeg digga The Hitchhiker's Guide to the Galaxy selv om jeg ikke hadde lest noe sci-fi fra før av! Det var sikkert en haug med morsomme referanser til tilsvarende litteratur jeg ikke fikk med meg, men jeg likte den likevel på grunn av alle de teite ordspillene. Ord-nerd, jeg? :ler:

Så flink du har vært til å gjøre husarbeid! :klem:

Endret av Rognebær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei La Traviata! :klem:

Bare innom for å gratulerer så masse med en :hjerte: jente :hjerte: i magen, så spennende det blir, du har jo kommet så langt allerede også. Kjempefin mage du har fått.

Er ikke så aktiv på nett lenger, men prøver å følge med litt da vet du.

Ha en fortsatt fin morsdag! Også må du gi Brage en klem fra meg og Maren.

Klem fra Silje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Takk for kjempekoselige hilsener Rognebær, Silje:), Cecilia, LinKri og iingvild! :klem:

Nå har vi vært på kaffe-og vaffelbesøk hos foreldrene mine! Mamma ble veldig glad for blomstene, og Brage var helt i hundre hele tida der oppe. Han ble helt "høy" på vafler! :ler:

Han har faktisk fått 2 jeksler nå! Det har vært ekstremt med bæsjebleier i dag også, så det rimer bra. Lurer på om det kommer enda flere eller om det tar seg en pause nå?

Risottoen min ble veldig god, men Brage synes den var for sterk! Det var jo chili oppi... han ville ikke ha middag på glass heller. Litt kresen er han jo da!

Ellers i kveld skal jeg bare lese bok og slappe av og lade opp til ny arbeidsuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy på vafler ja.... :ler: ...jeg syns jeg ser han!

Ett par fine grunner over her men ikke gode nok. ;)

Håper du får en fin dag på jobb i morgen.

Jobber du fortsatt 50%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA??? :overrasket:

Kaster du Viggo Mortensen og Orlando Bloom på båten Heidi76? Nei, nå er jeg sjokkert! :hakeslepp:

:ler:

Hva skal til for at du vil se filmene da?

Og jepp, jeg jobber 50 % ut februar. Tror det er lurt å ikke ta noe mer akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...