Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Oda er et nydelig navn :hjerter_rundt:

Selv har vi vært innom Ada om vi skulle få en jente en gang.

Og så herlige klær :hjerter:

Og mage.... :hjerter: :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Philippa: :klem: Ja, jeg tror ikke vi bruker Linnea så det er bare å stjele det! :ler:

Tusen takk du, men vi har bare pratet om det navnet også. Men jeg har ingen følelse av at det er det navnet det blir på vår fremtidige datter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

3D ultralyd får man på Majorstuaklinikken i Oslo, visstnok også på Oslo City legesenter, men deres maskin er ute av drift for tiden. Skal ringe og bestille på mandag, for det er visst stor pågang og en del ventetid!

Fortsatt 7 uker til jeg er 24 uker på vei, men den som venter på noe godt... :sjarmor:

Ada var fint monja! Vet du, jeg har på følelsen at du kommer til å få en lillesøster til Torstein til høsten jeg! :tommelsmil:

I kveld har jeg passe med kynnere altså. Litt slitsomt! Og så en hodepine som skriver seg fra nakken og skuldrene. Har måkt snø så armene verket i dag, og kjørt bil i snøkaos med skuldrene opp til øra (liker IKKE å kjøre bil i sånt vær!)

I kveld var vi hos foreldrene mine og spiste pizza. Vi var litt usikre på om Brage kunne spise pizza, så vi hadde med et middagsglass til ham istedet. Men han ville bare ha pizza han! :ler: Spiste til det tøt ut av øra på ham. Og da vi skulle kose oss med siste rest av sjokoladekaka tok han jo helt av! Den gutten er jammen glad i kake! Han blir litt hyper av sukker, så det er ikke ofte han får det.

Om to uker skal mannen og jeg feire at vi har vært sammen i 10 år! :hjerte:

Da skal Brage overnatte hos foreldrene mine for første gang. Han koser seg så fælt med dem at det er en fryd å se på, jeg tror neppe det blir noe problem, men det blir spennende å se hvordan natta blir, for det hender han våkner litt.

Er så spent på hvordan fødselen min blir denne gangen jeg! Jordmødrene jeg har snakket med har begge sagt at med nr. 2 går det mye greiere, og at det er lite sannsynlig at det blir sugekopp denne gangen også. Og det håper jeg stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og fint vær ute, med masse snø! Det ligger snø på verandaene våre halvveis oppover gjerdene. Mannen må ut og måke det vekk etterpå, så det ikke blir for mye vekt oppå der.

Sov lenge i dag, men Våkna med den samme hodepinen som i går... :sur:

Sitter og drikker kaffe og håper det går over! Skal ut en liten tur og få litt luft, det hjelper sikkert det også.

I morgen skal mannen ut på skitur med Brage i pulk. Jeg skal ikke være med, for skigåing er ikke bra for bekkenet mitt. Men moren min sa at hun kunne tenke seg å være med og hjelpe til med Brage!

I morges var forresten magen min veldig rar! Livmoren stakk opp på høyre side av magen, det var helt sprøtt å se på! :ler:

Mannen og jeg har kommet fram til enten Oda eller Ylva. Oda er ganske vanlig for tida, mens Ylva tror jeg er mindre brukt. Skal sjekke med SSB etterpå!

God lørdag til dere som er innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3510 kvinner som har Oda som første fornavn.

Det er 2124 kvinner som har Oda som eneste fornavn.

Det er 648 kvinner som har Ylva som første fornavn.

Det er 385 kvinner som har Ylva som eneste fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myztica

:vinke:

Jeg synes Ylva var et kjempefint navn. Litt mer orginalt enn Oda kanskje..? Men det er min mening da.. :sjenert:

Ha en fin lørdag LT :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du våknet med samme hodepinen i dag. :troest: Håper det hjalp med litt frisk luft. :tommel:

Så Brage er glad i pizza?? Skjønner han godt jeg for det er jo kjempegodt. Det er også sjokoladekake forresten. :ler:

Magen din er jo superfiiiiiin. Skikkelig fin kul du har nå!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det LinKri, Heidi76, Cr@sh, Felicity og Glossy! :klem:

Det heller litt mot Ylva nå, mannen synes også Oda er veldig mye brukt nå for tiden, og Ylva er litt mer spesielt liksom!

Han satt og bladde litt i navnebok i stad, men kom ikke opp med noe nytt forslag, så vi får se!

Jeg gikk en fin tur i formiddag, passe lang for bekkenet mitt, men hodepinen slapp ikke taket. Så da mannen var ferdig med å måke snø fikk jeg lagt meg nedpå og sovet litt, våknet noen timer senere og hodepinen var som blåst bort! Det var deilig...

Nå har vi spist en god middag og sett på Gullfisken. Synes Aker-reklamen var bra, men veldig lang! Tror aldri jeg har sett den på TV heller jeg...? :klø:

Lillejenta i magen liker forresten Stratos! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært innom på lenge, så jeg visste ikke at dere skulle få jente før nå. Så fint da. Og både Ylva og Oda er fine navn.

Vi så også på Gullfisken i sta', og for en stygg kjole hun hadde (hun som jeg ikke husker navnet på akkurat nå...) Tror ikke jeg ville vært på tv i den. Ville vel egentlig ikke vært noen steder i det.

Ha en riktig så fin lørdagsnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er Brage og mannen ute på skitur! Mens jeg sitter hjemme og er kvaaalm!

Hadde en så ekkel drøm i natt, om at jeg mista en tann! Og tannlegen min sa at det var pga dårlig renhold, men det synesjeg var så urettferdig for jeg pusser tennene godt og tar fluorskylling hver kveld! :grine::ler:

Det pussigste var at det faktisk føltes som det var et tomrom i munnen mens jeg drømte og da jeg våkna!

Tannleger er min store skrekk... :redd:

Planene for dagen er å rydde og vaske litt, kjøre klesvask og skifte sengetøy. Skal ha kjøttkaker til middag! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, at denne dagboka har gått meg hus forbi!! :rodme: Så dumt da! Men fra nå av kommer jeg til å følge med, og jeg skal prøve å oppdatere meg litt på hva som står her også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohei som det går unna her da!!

Var såå nydelige klær altså! Hvor har du kjøpt dem? Jeg må komme meg noe sted de har bedre utvalg på babytøy...Har bare lindex og cubus å velge i her...Men har ikke helt tråla dem enda da... :sjenert:

Og magen...Sååå fin mage vil jeg også ha! Måtte vise den til sambo!

Han ble først nesten litt brydd(?) så spurte han hvor mange uker du var på vei.

Da jeg sa 17-18 uker ble han sånn :overrasket: og begynte å regne ut hvor lenge det er til jeg er like langt :ler: Komisk kar!

Vanskelig dette med navn så jeg tror det er lurt å ha bare et par favoritter så det blir mindre å velge mellom! Har lagt merke til at det er endel småjenter som heter Oda for tiden ja..Men vet ingen som heter Ylva! Begge er jo fine!

Vi har også tenkt på en del som få heter fra før! Litt morsomt det syns jeg!

Så også gullfisken og har heller ikke sett den akerreklamen før...! Men den var jo bra da!

Ikke godt med hodepine nei...fryktelige greier å plages med. Godt du fikk sovet den av deg!

:hjerte: 10 års jubileum!! Det står det respekt av!! Har dere lagt noen planer eller? Blir nok både koselig og romantisk tenker jeg!

Ha en fortsatt fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å høre hva dere ender opp med - navn altså!

Jeg har også måttet vise magen din til mannen :ler: Litt sånn "sånn vil jeg også ha" :sur::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så også på Gullfisken i sta', og for en stygg kjole hun hadde (hun som jeg ikke husker navnet på akkurat nå...) Tror ikke jeg ville vært på tv i den. Ville vel egentlig ikke vært noen steder i det.

Sarah Natasja Melbye heter hun, og det var kanskje meningen at hun skulle se ut som en GULLFISK!?!?!! :ler: (Pent var det uansett ikke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjolen til Sarah så helt jævlig ut. Er det sånn at du hadde en kjenning på Gullfisken i går? :sjenert:

Ylva :hjerter: Definitivt Ylva :hjerter:

Så gøy med 10 års jubileum. Vi feirer 10 års jubileum den 19. april vi. Enda en ting til felles :ler:

Kanskje det blir en liten søster til Torstein i høst - eller til neste år på denne tiden? Hadde vært koselig det...... Torstein og Tora ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...