Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen som var, La Traviata :bursdag: Litt seint ute, jeg :sjenert:

Nå synes jeg virkelig det er på tide at kroppene våre gir oss en liten pause :frustrert: Kvalme, oppkast og forkjølelse i tillegg! Æsj og uff. Når det gjelder den urinprøven din, så har ingen erfaring med hverken det ene eller det andre, men jeg håper jo at det ikke betyr noe farlig for deg og barnet i magen :forvirret: Du får være litt ekstra på utkikk etter andre "uvanligheter."

Ønsker deg en så god dag som overhodet mulig! :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk alle sammen! :klem:

Tror kanskje det kan være uvi likevel, for i natt måtte jeg veldig ofte på do, uten at det kom noe særlig, og det sved og gjorde vondt. Når jeg tenkre meg om kan det jo være soppinfeksjon også, for jeg klør litt og jeg hadde problemer med sopp i forrige svangerskap også :tristbla:

Kaster opp masse i dag... :kvalm:

Føler meg helt forferdelig. Er tett, masse slim i halsen, slapp og svimmel. Det går rundt for meg når jeg bare sitter helt stille :overrasket:

Tror jeg må spørre foreldrene mine om litt hjelp i dag, for mannen kunne visst bli veldig sein i dag også sa han... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått :klem:

Og nå synes jeg det er på tide at både kvalmen din gir seg og det at du blir syk :tristbla: Du har vært skikkelig plaget du :sur:

Sender masse god bedring tanker :troest:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som det er en UVI du har... Er i alle fall de klassiske symptomene, pluss utslag på prøven. :sjenert: Får virkelig håpe for din skyld at kvalmen gir seg snart... Sikkert slitsom å kaste opp hele tida og.. Masse god bedring til deg :klem::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det jenter! :klem:

Hurra, i dag er jeg litt mindre kvalm! Har klart å spise litt kjeks og drikke en kopp te. Fortsatt veldig forkjøla, har litt feber og føler meg generelt ganske ute.

I barnehagen lurer de på om Brage kan ha fått falsk krupp, så vi skal til legen med ham i morgen tidlig. Han hoster veldig, men han puster ikke veldig tungt om nettene, våkner av og til pga hosten, men jeg har ikke hørt at han har mistet pusten selv, greit å sjekke det ut i hvert fall, nå før jul!

Mannen har blitt ganske så forkjøla han også, men han er på jobb i dag selv om jeg tror han egentlig burde være hjemme. I går hadde han nesten ikke stemme, og han hadde 38 i feber...

Mye sykdom og elendighet her som dere skjønner! Har ikke merket noe mere til uvi-symptomer, merkelig nok! Har drukket veldig mye vann, så kanskje det har hjulpet?

Ha en fin torsdag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er bedre! Fortsett å drikke mye vann og gjerne appelsinjuice!

Men ser jo ikke ut til at sykdommen slipper tak i det La Traviataske hjem med det første, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ups....GRATULERER MED OVERSTÅTT!!!

Nei og nei så plaget dere blir da...En ulykke kommer sjelden alene sies det..

Jeg hadde litt utslag på blod på prøven jeg leverte på kontrollen idag,men det har jeg hatt før også og etter en ny kontroll har alt vært helt ok!

Kan være så mye som gjør det og helt sikkert ikke noe farlig!

Men håper virkelig at den formen din blir bedre altså...Er jo helt forferdelig å ha det slik og i tillegg skal være vært for en ny bebis og ta seg av lillemann! Bra dere har noen som kan hjelpe litt til!

Riktig god bedring du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var, bedre sent enn aldri :) Har ikke vært i form til å skrive så mye denne uken. Hadde oppkjøring som satt meg helt ut :)

Håper du blir bedre og du har jo fått alt på en gang. Pass på feberen, hørte at det ikke var så bra å ha feber når du er gravid, men jeg vet jo ikke om det er sant. Men ikke morsomt å være så uttafor som du er nå rett før jul.

Ønsker deg god bedring og skal krysse fingre for at ikke Brage har falsk krupp.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a meg så mye sykdom det er hjemme hos deg om dagen. Håper det slipper taket før jul slik at dere får en koselig julefeiring sammen.

Innom for å ønske deg en riktig god helg. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener alle sammen! :klem:

Så gode dere er! :tommelsmil:

Vi er fortsatt ganske plaga med forkjølelse her i gården. Ligger og hoster i kor om nettene!

Men Brage har i hvert fall ikke falsk krupp, vi var hos legen i går og det var ingenting å bekymre seg om, sa han. Bare vanlig forkjølelse!

Ellers humper det og går...

Har en haug med julekort som skal skrives i løpet i helga, og håper at jeg orker å lage litt julegodt også. Har tenkt å lage brente mandler og karameller og gi bort til jul! :gave:

Hvis jeg orker skal jeg ut i morgen og handle resten av julegavene, det er jo søndagsåpent og kanskje litt mindre folk enn på lørdager? Lov å håpe i hvert fall.

I dag handler mannen inn juletre, det er jo bare en uke igjen til jul! :nisse:

Og jammen tror jeg ikke jeg har kjent flere spark, både i går og i dag :sjarmor:

Utrolig følelse! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går passerte jeg 13 uker!

Fra 13 uker og 0 dager til 13 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 35 g

CRL: 7 cm

Full lengde: 8,5 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 11 uker gammelt. Hjernen vokser videre, og spesielt forhjernen vokser seg større for å dekke over de andre hjernestrukturene. Inndelingen forblir den samme. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller.

Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morro at du kjenner så mye liv i magen din. :tommelsmil: Godt å høre at Brage kun hadde en forkjølelse og at det ikke var noe mere alvorlig.

Du får komme deg i butikkenen når de åpner i morgen, blir sikkert mye folk i morgen også...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :klem:

Det er visst vanlig å kjenne bevegelse tidligere ved 2. gangs graviditet, Peony, jeg vil ikke kalle det spark det jeg har kjent, men mere "forsiktige dult"!

I dag har vi spist deilig julegrøt (Brage slukte det!) og jeg har fått lagd en hel haug med brente mandler. De ble sååå gode!!! :tommelsmil:

Takk for oppskrift Charmina! :klem:

Nå skal jeg slappe av litt før jeg begynner med julekortene. Skal skrive 30 stk og regner med å få skrivekrampe før alle er ferdige... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...