Gå til innhold

Fastpris på 0,9 nok smart eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med de sinnssyke strømprisene som herjer, har jeg sjekket litt hva fastpris vil koste.

Fant tilbud fra lyse feks; tre års bindingstid med 0.9 kwt.

Men er det verdt det? For det første står det at det tar 14 dager før avtalen begynner å løpe evt., og da er kanskje de høyeste prisene tilbakelagt allerede?

Og, i sommer blir vel prisene en del lavere igjen.

Altså, vil det være smart å inngå en slik avtale likevel, eller vil jeg tape på det? Vil strømprisene være så ekstreme neste vinter også?

Anonymkode: abbe5...965

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Med de sinnssyke strømprisene som herjer, har jeg sjekket litt hva fastpris vil koste.

Fant tilbud fra lyse feks; tre års bindingstid med 0.9 kwt.

Men er det verdt det? For det første står det at det tar 14 dager før avtalen begynner å løpe evt., og da er kanskje de høyeste prisene tilbakelagt allerede?

Og, i sommer blir vel prisene en del lavere igjen.

Altså, vil det være smart å inngå en slik avtale likevel, eller vil jeg tape på det? Vil strømprisene være så ekstreme neste vinter også?

Anonymkode: abbe5...965

Ville aldri bundet prisen så lenge

Skrevet
trøndermann38 skrev (4 timer siden):

Ville aldri bundet prisen så lenge

Ikke jeg heller, til så høy pris. Jeg holder ut denne vinteren og satser på at det blir rimeligere fastprisavtaler å få til sommeren. Kommer de ned under 50 øre igjen kan det godt hende jeg binder for 5 år.

Skrevet

Nå får vi jo delt en del av regningen, så jeg ville ventet og se hvordan dette slår ut på neste regning. Kan hende du senker litt skuldrene da.

Uansett, å binde i 3 år i den perioden vi er i nå, er det samme som sikkert tap. Om du vurderer binding, gjør som de øvrige sier - følg med hva tilbudene er på i sommer. Og vurder det da.

Anonymkode: 453b1...291

• Liker 1
Skrevet

+1 - 3 års binding til det som ellers ville ha vært rekordhøy pris...nope!!

Anonymkode: 4b78f...971

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå får vi jo delt en del av regningen, så jeg ville ventet og se hvordan dette slår ut på neste regning. Kan hende du senker litt skuldrene da.

Uansett, å binde i 3 år i den perioden vi er i nå, er det samme som sikkert tap. Om du vurderer binding, gjør som de øvrige sier - følg med hva tilbudene er på i sommer. Og vurder det da.

Anonymkode: 453b1...291

Det har ingenting med "sikkert tap" å gjøre ved å velge fastpris. Det handler om forutsigbarhet.

Man vet da nøyaktig hva strømmen vil koste en hele tiden og slipper å våkne til sjokk på sjokk en rekke ganger ila vinteren.

Anonymkode: 95a1b...db8

Skrevet

Det er akkurat det samme som å binde boligrenta. Med fastpris vet du hva du må betale fremover. Med spotpris vet du ikke hvilken pris morgendagen bringer. Det gir deg en trygghet når prisene i en kortere periode blir så ekstreme som nå.

Det er forventet priser ned mot 30-50 øre per kWh i løpet av sommeren og det er umulig å spå hva strømprisene er om tre år. 

Hvis en strømregning på 10 000 kroner gjør deg søvnløs og skaper store betalingsproblemer kan litt høyere strømpriser resten av året når man normalt bruker mindre strøm være vel verdt en evt ekstrakostnad.

Anonymkode: bfdb4...4f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...