AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Min mor arvet tidligere i år bl.a. 80 uåpnede whisky-flasker og en del vin fra sin eksentriske onkel i Sverige (når rare folk er rike så heter det jo eksentrisk). Hun er gammel og har bedt meg ta hånd om dette. Ingen av oss drikker særlig så vi ønsker å bli kvitt dette og det er for verdifullt til å bare tømmes ut og for mye til å gis bort litt etter litt i julegaver. Kan jeg ta med alt fritt til Norge siden det er en arv, en slags samling. Eller må det da betales toll i dyre dommer som gjør hele greia til et tapsprosjekt? Kan jeg selge disse en og en eller samlet på finn.no eller Sveriges tilsvarende blocket.se? Eller er det regler rundt alkoholsalg også for sånne "samlinger" - jeg kan spørre vinmonopolet men prøver her først. Anonymkode: ef27b...9ae
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Det er ikke lov å selge alkohol på finn, så vidt jeg vet, vi har jo vinmonopol for en grunn. Det kan hende at det er andre regler i Sverige. Hva slags whisky er det? Du bør gjøre litt research her, samlere kan være villige til å betale store summer for de riktige merkene/årgangene. Anonymkode: 2503c...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Blomqvist kjører vinauksjoner for private. Sjekk opp verdi på flaskene med whiskey, og se om det er noe som er verdt bryet? Anonymkode: 7eeb9...e81 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Ja, jeg bør nok lese etikettene, google og undersøke. Eksentriske folk kan være interesserte i å kjøpe alt. Takk for tips om auksjon og samlere. Anonymkode: ef27b...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 48 minutter siden, AnonymBruker said: Min mor arvet tidligere i år bl.a. 80 uåpnede whisky-flasker og en del vin fra sin eksentriske onkel i Sverige (når rare folk er rike så heter det jo eksentrisk). Hun er gammel og har bedt meg ta hånd om dette. Ingen av oss drikker særlig så vi ønsker å bli kvitt dette og det er for verdifullt til å bare tømmes ut og for mye til å gis bort litt etter litt i julegaver. Kan jeg ta med alt fritt til Norge siden det er en arv, en slags samling. Eller må det da betales toll i dyre dommer som gjør hele greia til et tapsprosjekt? Kan jeg selge disse en og en eller samlet på finn.no eller Sveriges tilsvarende blocket.se? Eller er det regler rundt alkoholsalg også for sånne "samlinger" - jeg kan spørre vinmonopolet men prøver her først. Anonymkode: ef27b...9ae Du må betale toll og avgifter og som privatperson kan du kun fortelle inn 5 liter sprit (per 24 timer) Anonymkode: b2218...f99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå