Gå til innhold

Gå fra kort til langt hår, gir opp hver gang. Hva er ditt beste klipp råd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd et par ganger å spare fra kort til langt hår, men har gitt opp når håret når stadiet der det ser helt for j***** ut og løpt til frisøren og klippet det kort igjen.

Har nå kort bak og pannelugg ned til øyebrynene, hva er ditt beste råd til sparing? Ikke gå til frisøren på flere måneder ? Holde det kort bak nederst til lengdene oppe vokser litt ned ? Spare til kort bob og så la det vokse jevnt ned ? Begynne med hårspenner i verste fasen ?

Anonymkode: e3226...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få hjelp av frisøren til hvordan du kan ha en viss "fasong" i spareperioden. Ut fra det du beskriver, tror jeg en variant av en frisyre som denne kan fungere som "sparefrisyre" til du har spart ut lengdene oppe :)

f42368187df7a322a0e6c3ac0d3db795.jpg

Jeg gikk selv fra denne sveisen til skulderlangt, med undercut i nakken slik at håret ikke ble for tykt der. Undercut'en kan spares ut når håret bak er langt nok. 

• Liker 1
Skrevet

Mitt bedre tips: koronaliv/mer hjemmesitting kombinert med sykemelding. Trodde aldri jeg ville få langt hår igjen. Nå er det langt, tjukt og blankt. 

Anonymkode: 8f49b...ad1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 0.37):

Har prøvd et par ganger å spare fra kort til langt hår, men har gitt opp når håret når stadiet der det ser helt for j***** ut og løpt til frisøren og klippet det kort igjen.

Har nå kort bak og pannelugg ned til øyebrynene, hva er ditt beste råd til sparing? Ikke gå til frisøren på flere måneder ? Holde det kort bak nederst til lengdene oppe vokser litt ned ? Spare til kort bob og så la det vokse jevnt ned ? Begynne med hårspenner i verste fasen ?

Lot være å gå til frisør i 2 år, stusset litt selv en gang i den tiden. Brukte hårkur og god shampo. Var da barbert i nakken og hadde skulderlengde etter 2 år. Frisøren var veldig overrasket over at jeg ikke hadde vært til frisør på to år, for det var ikke mye slitasje. Lot være å bruke rettetang, hårføner, etc også.

Så rettet jeg håret hos frisøren den gangen så det skulle vokse mer likt. Da gikk det 1.5 år til neste gang jeg var til frisør. Det ble klippet 1 cm slitasje da. Fortsetter å være like nøye med håret mitt. Siste besøk hos frisør var jo i mai i år da. Nå er håret ned til midt på ryggen ca, like tykt, friskt og sunt. Planlegger et nytt besøk hos frisør en gang i mai. 

Roci skrev (På 21.12.2021 den 14.45):

Få hjelp av frisøren til hvordan du kan ha en viss "fasong" i spareperioden. Ut fra det du beskriver, tror jeg en variant av en frisyre som denne kan fungere som "sparefrisyre" til du har spart ut lengdene oppe :)

Jeg gikk selv fra denne sveisen til skulderlangt, med undercut i nakken slik at håret ikke ble for tykt der. Undercut'en kan spares ut når håret bak er langt nok. 

Det var ca slikt jeg hadde i 2018. Nå har jeg til midt på ryggen. 

AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 0.37):

Bare brukte spenner og etter hvert strikk helt til det så bedre ut. 

Anonymkode: 8fcab...5f5

Skrevet

Her er resultatet av kun 2 frisørbesøk siden 2018. 

Screenshot_20211221-152739_Gallery.jpg

Anonymkode: 8fcab...5f5

• Liker 3
Skrevet

Jeg holder på å spare ut håret nå, fra helt skallet (pga cellegift) i desember i fjor. Målet i første omgang er en kort bob, ikke pannelugg, ,men lik lengde (hadde ikke lugg før jeg mistet håret heller) 

Har rett og slett bare latt det vokse, og vært tre ganger til frisør for å klippe/stusse hockeysveisen i nakken. Kommer til å gjøre det jevnlig frem til lengdene på toppen har kommet til under kjeven og nådd igjen resten. Panneluggen/håret i fronten børster jeg bare bakover og fester det på siden med ei hårklemme.

Frisøren min har anslått at jeg til sommeren neste år har nådd målet om kort bob, da blir det i såfall 1 1/2 år siden jeg mistet det. 

Bruker endel lue ute…har masse krøller så har skikkelig lykketroll-sveis😄 Gleder meg så innmari til jeg får en penere sveis igjen 

• Liker 2
Skrevet
Roci skrev (På 21.12.2021 den 14.45):

Ikke noe med saken å gjøre, men er det deg på bildet?

Anonymkode: b6cda...e24

Skrevet

Dropp stussinga, kur istedenfor. Av alle frisører jeg har prøvd er det kun et fåtall som får til å kunn klippe tupper. Så godt som alle tar 2-3 cm. Det er nesten et halvårs sparing for meg 

Anonymkode: a0f15...9e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2021 den 12.12):

Ikke noe med saken å gjøre, men er det deg på bildet?

Anonymkode: b6cda...e24

Nei, det er det ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...