Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #21 Del Skrevet 21. desember 2021 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1072983-flere-som-savner-juleposten/ Leser denne tråden, selvom den er noen år gammel. Men flere eksempler her på folk som ventet 2-3 uker på og få brevposten sin i juletidene. Kan det rett og slett være at det er enorm pågang hos posten nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21. desember 2021 #22 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (3 minutter siden): Betryggende lesning Hvor lang tid tok det på det lengste? Og sendte du som brevpost? Jeg klarte ikke å finne igjen pakken jeg tenkte på akkurat nå, men det var ei bestilling fra en nettbutikk. Sendt som pakke, så jeg kunne følge med på sporinga. Pakken var vel estimert til å bruke maks noen dager, men det gikk vel rundt 2 uker før den kom siden den ble feilsortert. Den lå vel i ca. 3 dager på feil sted før de sendte den til riktig terminal, før den igjen måtte sorteres. Ellers opplevd lang leveringstid, men det et lenge siden jeg har sendt pakker, så kan dessverre ikke si noe konkret om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #23 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (Akkurat nå): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1072983-flere-som-savner-juleposten/ Leser denne tråden, selvom den er noen år gammel. Men flere eksempler her på folk som ventet 2-3 uker på og få brevposten sin i juletidene. Kan det rett og slett være at det er enorm pågang hos posten nå? Nei. Jeg sitter på sorteringa i Lørenskog akkurat nå og vi fikk sortert alt på bygget i løpet av helga. Anonymkode: 2d576...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #24 Del Skrevet 21. desember 2021 nordlending skrev (1 minutt siden): Jeg klarte ikke å finne igjen pakken jeg tenkte på akkurat nå, men det var ei bestilling fra en nettbutikk. Sendt som pakke, så jeg kunne følge med på sporinga. Pakken var vel estimert til å bruke maks noen dager, men det gikk vel rundt 2 uker før den kom siden den ble feilsortert. Den lå vel i ca. 3 dager på feil sted før de sendte den til riktig terminal, før den igjen måtte sorteres. Ellers opplevd lang leveringstid, men det et lenge siden jeg har sendt pakker, så kan dessverre ikke si noe konkret om dem. Driver og leser gamle tråder på kvinneguiden, og ser flere eksempler på folk som ventet 2.5 uker på en enkel brevpostsending i innlandet, under juletidene. Kan det virkelig gå så lang tid, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #25 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (3 minutter siden): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1072983-flere-som-savner-juleposten/ Leser denne tråden, selvom den er noen år gammel. Men flere eksempler her på folk som ventet 2-3 uker på og få brevposten sin i juletidene. Kan det rett og slett være at det er enorm pågang hos posten nå? Det er veldig stort pågang med post for tiden, så er vel fortsatt en reell mulighet for at pakken dukker opp. Anonymkode: 22356...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #26 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Jeg sitter på sorteringa i Lørenskog akkurat nå og vi fikk sortert alt på bygget i løpet av helga. Anonymkode: 2d576...e4b Hahaha, bra trolling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liberal Skrevet 21. desember 2021 #27 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Når du har sendt uten sporing så kan kjøper få både i pose og sekk, vedkommende kan ha mottatt pakken og samtidig hevde at han ikke har fått den. Det er du som avsender som blir sittende med erstatningsansvaret og bevisbyrden Selv om kjøperen har gode tilbakemeldinger på Finn så er det ikke dermed sagt at han er ærlig hele tiden. Anonymkode: f71f4...1f0 https://dinside.dagbladet.no/okonomi/selger-kan-fa-ansvaret-nar-ting-forsvinner-i-posten/63296754 Ts har bevisbyrden ja, men det er nettopp den som avgjør hvem som sitter ned erstatningsansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er veldig stort pågang med post for tiden, så er vel fortsatt en reell mulighet for at pakken dukker opp. Anonymkode: 22356...9c0 Ja, tenker det samme. Itiliegg får ikke pakken plass i postkassen, så det må sendes ut hentelapp, som tar ekstra 2-3 dager mtp på at det er ny post. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #29 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (Akkurat nå): Hahaha, bra trolling. Eh, nei, det er seriøst. Jeg jobber på nattsorteringa på ØT og har spisepause nå. Alt som kom inn på bygget på fredag ble sortert i løpet av helga da vi kjører ekstra i helgene i desember. All post som tilhører A-dag gikk ut natt til mandag og foreløpig ligger vi godt an til å få ut all post til B-dag i natt. Anonymkode: 2d576...e4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #30 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (2 minutter siden): Ja, tenker det samme. Itiliegg får ikke pakken plass i postkassen, så det må sendes ut hentelapp, som tar ekstra 2-3 dager mtp på at det er ny post. Ofte så går det i surr på hentested også, og hentemelding ikke blir sendt ut. Anonymkode: 22356...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #31 Del Skrevet 21. desember 2021 Har mottaker vært på posten og spurt etter sendingen? Hentelapp tar laaang tid, på jobben har vi erfart at pakker har ligget nesten to uker på posten før vi har fått hentelapp. Har du tatt bilder av pakken før du sendte den? Anonymkode: c045b...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #32 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, nei, det er seriøst. Jeg jobber på nattsorteringa på ØT og har spisepause nå. Alt som kom inn på bygget på fredag ble sortert i løpet av helga da vi kjører ekstra i helgene i desember. All post som tilhører A-dag gikk ut natt til mandag og foreløpig ligger vi godt an til å få ut all post til B-dag i natt. Anonymkode: 2d576...e4b Så hvor er pakken min, tror du? Kan den ha blitt sendt ut fra terminalen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har mottaker vært på posten og spurt etter sendingen? Hentelapp tar laaang tid, på jobben har vi erfart at pakker har ligget nesten to uker på posten før vi har fått hentelapp. Har du tatt bilder av pakken før du sendte den? Anonymkode: c045b...733 Har bilder ja, hvordan den ser ut. Har sendt savnemelding til posten, så de skal prøve å finne den. Seriøst, to uker? Den går jo fra det lokale postkontoret til vedkommendes postkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #34 Del Skrevet 21. desember 2021 Ja, seriøst. Anonymkode: c045b...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #35 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (Akkurat nå): Så hvor er pakken min, tror du? Kan den ha blitt sendt ut fra terminalen? Det er umulig å svare på for meg. Den kan ha havnet feil, blitt skadd, uleselig adresse, gått ut til bud og de ikke har hatt tid til å levere osv. Men det er i alle fall ikke noen propp på sorteringa på ØT. Anonymkode: 2d576...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #36 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (2 minutter siden): Har bilder ja, hvordan den ser ut. Har sendt savnemelding til posten, så de skal prøve å finne den. Seriøst, to uker? Den går jo fra det lokale postkontoret til vedkommendes postkasse. All post sorteres ved de store terminalene. Når jeg sender brev til naboen min i Finnmark går den ikke bare til lokalt postkontor. Noen ganger går den til Troms, men stort sett helt til Lørenskog!!! Post sendes altså fra Finnmark til Lørenskog tilbake til Finnmark. Det er miljøvennlig det🙈 Anonymkode: 7d1a3...14f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #37 Del Skrevet 21. desember 2021 Halloooo, du skulle selvsagt sendt den med sporing. Nå kan den jo være borte i posten eller mottaker kan ha fått den, med sier h*n ikke har gjort det. Mottaker har jo heller ikke noe bevis for at du faktisk har sendt den. Anonymkode: 04b23...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeywell Skrevet 21. desember 2021 #38 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Når du har sendt uten sporing så kan kjøper få både i pose og sekk, vedkommende kan ha mottatt pakken og samtidig hevde at han ikke har fått den. Det er du som avsender som blir sittende med erstatningsansvaret og bevisbyrden Selv om kjøperen har gode tilbakemeldinger på Finn så er det ikke dermed sagt at han er ærlig hele tiden. Anonymkode: f71f4...1f0 Er ikke helt sikker. Men i alle fall. Etter hva jeg har hørt så er ikke dette helt korrekt. Hvis selger har kvittering og kan dokumentere at varen er sendt, så må ikke selger erstatte varen. Risikoen ligger da på kjøper. Kjøper bør være klar over at man tar en risiko over å sende med brevpost. I en tvist gjetter jeg på at vil være relevant om selger har gjort selger oppmerksom på at pakken sendes uten sporing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21. desember 2021 #39 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (12 minutter siden): Driver og leser gamle tråder på kvinneguiden, og ser flere eksempler på folk som ventet 2.5 uker på en enkel brevpostsending i innlandet, under juletidene. Kan det virkelig gå så lang tid, altså? Ja. Kan tro på stor pågang. Jeg fikk hentemelding til en pakke på fredag, og purring allerede i går (mandag), så det er nok litt i omløp for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #40 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er umulig å svare på for meg. Den kan ha havnet feil, blitt skadd, uleselig adresse, gått ut til bud og de ikke har hatt tid til å levere osv. Men det er i alle fall ikke noen propp på sorteringa på ØT. Anonymkode: 2d576...e4b Men dere har vel mye lengre leveringstid på pakker nå, i juletida, eller? Står på posten at det tar 5-6 dager ekstra. Er vel mye mer pakker som må sorteres nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå