Gå til innhold

Pakke sendt som brevpost, er den mistet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Kan være. Hvem sitt forslag var det å sende en så dyr pakke uten sporing? Antageligvis kjøpers? Det er en sikker metode for å kunne hevde at pakken er "blitt borte i posten". Med sporing koster vel bare 150 kr eller noe? Det er verdt de pengene når man sender dyre telefoner til flere tusen kroner.

Men uansett, du har vel lært til neste gang nå. Vent og se også, det er mye forsinkelser på en del ting i desemberposten :) Lykke til.

Nei, vi avtalte og sende med sporing :) Han ga meg 150,- ekstra for sporing, men dama sendte pakken, og ho klarte å sende med brevpost. Ja, jeg vet det er idiotisk, men men.

Ja, vi får håpe på det. Men kan det virkelig ta opp mot 3 uker for en brevpost-pakke, selv i desember?

Skrevet
Svennis skrev (4 minutter siden):

Nei, vi avtalte og sende med sporing :) Han ga meg 150,- ekstra for sporing, men dama sendte pakken, og ho klarte å sende med brevpost. Ja, jeg vet det er idiotisk, men men.

Ja, vi får håpe på det. Men kan det virkelig ta opp mot 3 uker for en brevpost-pakke, selv i desember?

Ok, da høres ikke kjøper så shady ut likevel, når han var med på å sende med sporing. 

Men beklager, jeg er bare så skeptisk og stoler ikke på fremmede, særlig ikke i sånne kjøp og salg situasjoner. Ser svindlere overalt 😛 For alt jeg vet, KAN pakken ha kommet bort i pakkekaoset nå i desember, ja. Eller blitt levert feil til noen som åpnet den og tok telefonen. Sånt skjer også.

Var den så stor at den ikke ville fått plass i postkasse, men måtte hentes på post-i-butikk e.l.?

Skrevet
14 minutter siden, Million said:

Med sporing koster vel bare 150 kr eller noe? Det er verdt de pengene når man sender dyre telefoner til flere tusen kroner.

Får det til 70 hvis den er under 5kg

Anonymkode: 72b44...19a

Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Ok, da høres ikke kjøper så shady ut likevel, når han var med på å sende med sporing. 

Men beklager, jeg er bare så skeptisk og stoler ikke på fremmede, særlig ikke i sånne kjøp og salg situasjoner. Ser svindlere overalt 😛 For alt jeg vet, KAN pakken ha kommet bort i pakkekaoset nå i desember, ja. Eller blitt levert feil til noen som åpnet den og tok telefonen. Sånt skjer også.

Var den så stor at den ikke ville fått plass i postkasse, men måtte hentes på post-i-butikk e.l.?

Stemmer, den får aldri plass i postkassen. Veldig enkel og se med det blotte øyet. Jeg har og bilder av hvordan pakker ser ut, så har sendt posten melding om de ikke prøve å lete etter den.

Får bare vente og se. Men tviler ekstremt på at den bruker nesten 3 uker.

Stjelt er den ihvertfall ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får det til 70 hvis den er under 5kg

Er så idiotisk å sende en tlf som brevpost. Men får ikke gjrt noe, er vel bare vente og se.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Svennis said:

Ja vet om brev som det har tatt år før har kommet frem

Det kan ha blitt sendt til feil sted i landet og da blir den sendt tilbake til hovedterminal igjen før den blir sendt ut igjen

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja vet om brev som det har tatt år før har kommet frem

Det kan ha blitt sendt til feil sted i landet og da blir den sendt tilbake til hovedterminal igjen før den blir sendt ut igjen

Ett år?????? Hva i alle dager har skjedd da?

Skrevet
Just now, Svennis said:

Ett år?????? Hva i alle dager har skjedd da?

Mange ting, kan bli liggende i en bil, kan den har falt ned og ligger i en krok på terminal etc

Skrevet
9 minutter siden, Million said:

Kjøper har aldri hørtes shady ut, TS har hele veien presisert at kjøper er seriøs.

Anonymkode: f7421...99d

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjøper har aldri hørtes shady ut, TS har hele veien presisert at kjøper er seriøs.

Anonymkode: f7421...99d

I MINE øyne så virket han shady, da det først ikke var klart om det var han (kjøperen) som hadde foreslått ikke-sporbar sendemetode.

I dine øyne kan det virke helt annerledes. Men jeg skriver selvfølgelig utifra mitt synspunkt, og det har jeg all rett til uten at du skal komme og prøve å fortelle meg noe annet.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...