AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #41 Del Skrevet 21. desember 2021 Etter mange år på Finn har jeg desverre opplevd å bli svindlet noen ganger. En av svindlingsmetodene var at sende bilde av pakken og kvittering. Jeg betalte 3000 kr for baren, for så å motta tom pakke. Finn brukeren forsvant sporløst etter dette.. En annen (mistenkt) svindling var da jeg sendte en dyrt lite smykke som brevpost. Kjøper betalte på forhånd og ønsket billigst fraktemetode. 3 uker senere krevdes pengene tilbake fordi hun aldri mottok brevet.. Jeg kontaktet posten som ikke kunne gjøre rede for brevet. Hadde ingen bevis for noen ting. Kunne egentlig like mye handlet om tyveri fra posten eller at kjøper svindlet meg. Jeg orket likevel ikke en stor stygg sak ut av det og betalte meg ut av det ved å vippse beløpet tilbake😞 Kan noe sånt ha skjedd med deg? Kjipe greier uansett… og så rett før jul.. Men dette er også høysesongen for svindling i alle mulige varianter. Feks alle ‘hjelp til jul’ annonsene som vi rett og slett ikke kan ane om er svindling eller ei😣 Anonymkode: e5add...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #42 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter mange år på Finn har jeg desverre opplevd å bli svindlet noen ganger. En av svindlingsmetodene var at sende bilde av pakken og kvittering. Jeg betalte 3000 kr for baren, for så å motta tom pakke. Finn brukeren forsvant sporløst etter dette.. En annen (mistenkt) svindling var da jeg sendte en dyrt lite smykke som brevpost. Kjøper betalte på forhånd og ønsket billigst fraktemetode. 3 uker senere krevdes pengene tilbake fordi hun aldri mottok brevet.. Jeg kontaktet posten som ikke kunne gjøre rede for brevet. Hadde ingen bevis for noen ting. Kunne egentlig like mye handlet om tyveri fra posten eller at kjøper svindlet meg. Jeg orket likevel ikke en stor stygg sak ut av det og betalte meg ut av det ved å vippse beløpet tilbake😞 Kan noe sånt ha skjedd med deg? Kjipe greier uansett… og så rett før jul.. Men dette er også høysesongen for svindling i alle mulige varianter. Feks alle ‘hjelp til jul’ annonsene som vi rett og slett ikke kan ane om er svindling eller ei😣 Anonymkode: e5add...642 Beklager alle skrivefeilene i starten. Er verken utlending eller dyslektiker. Kun elendig autokorrektur og trøtt tryne😆😅 Anonymkode: e5add...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #43 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (5 minutter siden): Men dere har vel mye lengre leveringstid på pakker nå, i juletida, eller? Står på posten at det tar 5-6 dager ekstra. Er vel mye mer pakker som må sorteres nå. Det kan ta lengre tid, det er ikke dermed sagt at det gjør det. Med julehjelp, vikarer og overtidsvakter er vi dobbelt så mange på jobb nå som vi pleier, i tillegg kjører vi ekstra vakter i helgene. Det værste kjøret er uansett over, ettersom de aller fleste sender juleposten før 16 desember som er fristen. Så igjen: det er ikke noe gjennligg på ØT, da er det i så fall ute hos budene. Anonymkode: 2d576...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #44 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Etter mange år på Finn har jeg desverre opplevd å bli svindlet noen ganger. En av svindlingsmetodene var at sende bilde av pakken og kvittering. Jeg betalte 3000 kr for baren, for så å motta tom pakke. Finn brukeren forsvant sporløst etter dette.. En annen (mistenkt) svindling var da jeg sendte en dyrt lite smykke som brevpost. Kjøper betalte på forhånd og ønsket billigst fraktemetode. 3 uker senere krevdes pengene tilbake fordi hun aldri mottok brevet.. Jeg kontaktet posten som ikke kunne gjøre rede for brevet. Hadde ingen bevis for noen ting. Kunne egentlig like mye handlet om tyveri fra posten eller at kjøper svindlet meg. Jeg orket likevel ikke en stor stygg sak ut av det og betalte meg ut av det ved å vippse beløpet tilbake😞 Kan noe sånt ha skjedd med deg? Kjipe greier uansett… og så rett før jul.. Men dette er også høysesongen for svindling i alle mulige varianter. Feks alle ‘hjelp til jul’ annonsene som vi rett og slett ikke kan ane om er svindling eller ei😣 Anonymkode: e5add...642 Tviler sterkt. Kjenner kjøperen godt, og han er en svært redelig og ærlig kjøper. Tror rett og slett den er på vei, om 1-2 uker, men at det tar lang tid i disse dager med all posten. Får bare vente og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #45 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det kan ta lengre tid, det er ikke dermed sagt at det gjør det. Med julehjelp, vikarer og overtidsvakter er vi dobbelt så mange på jobb nå som vi pleier, i tillegg kjører vi ekstra vakter i helgene. Det værste kjøret er uansett over, ettersom de aller fleste sender juleposten før 16 desember som er fristen. Så igjen: det er ikke noe gjennligg på ØT, da er det i så fall ute hos budene. Anonymkode: 2d576...e4b Ufattelig merkelig om dere klarer og miste en slik pakke. Ja, det er brevpost, men den er relativt stor og se med det blotte øyet. Adressen skrevet klart og tydelig også, foran på pakken. Opplever dere at de ansatte/som jobber hos dere, titt og stadig stjeler pakker da? Dere har vel ikke kontroll på slikt på brevpost? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #46 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (1 minutt siden): Ufattelig merkelig om dere klarer og miste en slik pakke. Ja, det er brevpost, men den er relativt stor og se med det blotte øyet. Adressen skrevet klart og tydelig også, foran på pakken. Opplever dere at de ansatte/som jobber hos dere, titt og stadig stjeler pakker da? Dere har vel ikke kontroll på slikt på brevpost? Jo det har vi. Vi har Securitas her og må gjennom en sluse for å komme inn/ut av produksjonshallen. Vi har ikke lov til å ta med sekker ol. inn der, så noen vil legge merke til det dersom noen tar med seg post eller pakker ut. Anonymkode: 2d576...e4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #47 Del Skrevet 21. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jo det har vi. Vi har Securitas her og må gjennom en sluse for å komme inn/ut av produksjonshallen. Vi har ikke lov til å ta med sekker ol. inn der, så noen vil legge merke til det dersom noen tar med seg post eller pakker ut. Anonymkode: 2d576...e4b Skjønner. Hvor uvanlig/vanlig vil du si at en brevpostpakke, som er sendt den 8.desember, ikke kommer før om tre uker, i disse juletider? Kan det skje? Husk at pakken ikke passer postkassen, så regn med noen dager til, iom at det må komme ny post for hentelapp. Endret 21. desember 2021 av Svennis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #48 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (17 minutter siden): Skjønner. Hvor uvanlig/vanlig vil du si at en brevpostpakke, som er sendt den 8.desember, ikke kommer før om tre uker, i disse juletider? Kan det skje? Husk at pakken ikke passer postkassen, så regn med noen dager til, iom at det må komme ny post for hentelapp. Det kan jeg ikke svare på. Det som går igjennom maskina nå er for det meste datostemplet 16 og 17. Anonymkode: 2d576...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #49 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (4 timer siden): Hei! Jeg sendte en pakke til en kjøper på Finn, ble sendt 8 desember, og han har ennå ikke mottatt den. Er en dyr samsung-telefon inni der, pakningen er og stor, så merkelig om posten skulle plutselig miste en slik pakke. Ble sendt fra Oslo og skal til Trondheim. Ja, jeg vet at det er idiotisk å sende som brevpost, men gjort er gjort. Har kontaktet kundeservice, de sier jeg bare må vente, eller sende posten klage, sånn at den plutselig ikke er og finne på lageret for ikke-leveringsbare pakker. Kan være bla fordi adressen på pakningene ikke er tydelig nok skrevet. Hva tror dere har skjedd? Har de virkelig mistet den? Eller kan det være lang leveringstid grunnet juletider? Men er jo snart gått to uker.. Hender de ikke blir varslet, har skjedd meg ved sending av noe i post. Damen gikk i lang tid å ventet på pakken sin. Så spurte hun opp og fant ut at hun kunne hentet den for en uke siden. Anonymkode: 5ae18...141 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #50 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (6 timer siden): Nei, brevpost. De printet ut frimerke. Navnet til vedkommende står og klart og tydelig på pakken. Kan vel ikke være på vei heller? Har snart gått to uker, tar vel aldri så lang tid? Svennis skrev (6 timer siden): Tviler sterkt på at vedkommende har mottatt den, er snakk om en troverdig kjøper, bare topp vurderinger. Den kan vel ikke være på vei? Men er jo snart gått to uker.. Svennis skrev (4 timer siden): Tviler sterkt. Kjenner kjøperen godt, og han er en svært redelig og ærlig kjøper. Tror rett og slett den er på vei, om 1-2 uker, men at det tar lang tid i disse dager med all posten. Får bare vente og se. Jeg tror liksom ikke helt på historien din... Du sier det er en kjøper fra Finn, som har topp vurderinger, men litt senere skriver du at du kjenner han godt 🤔. Og du skriver at de printet ut frimerke. Hvem printet ut frimerke til deg? Posten eller Post i butikk printer ikke ut frimerker. Og hvis "brevet" ditt er så stort og tungt som du antyder, så hadde de anbefalt deg en annen forsendelsesmåte, da det ville blitt både billigere og tryggere, hvis du hadde snakket med personalet. Og med den intense aktiviteten din her i tråden, så virker det nesten som om du skaper problemer og vil ha bekreftelse på at det og det kan være løsningen på hvorfor ikke den dyre telefonen har kommet frem. Selv etter at en som jobber på sorteringen forteller deg at de er ajour, så nekter du å tro det og fortsetter å male på at det er så store forsinkelser i disse dager. Tviler litt på at du har sendt den telefonen. Anonymkode: 94d6c...80f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #51 Del Skrevet 21. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror liksom ikke helt på historien din... Du sier det er en kjøper fra Finn, som har topp vurderinger, men litt senere skriver du at du kjenner han godt 🤔. Og du skriver at de printet ut frimerke. Hvem printet ut frimerke til deg? Posten eller Post i butikk printer ikke ut frimerker. Og hvis "brevet" ditt er så stort og tungt som du antyder, så hadde de anbefalt deg en annen forsendelsesmåte, da det ville blitt både billigere og tryggere, hvis du hadde snakket med personalet. Og med den intense aktiviteten din her i tråden, så virker det nesten som om du skaper problemer og vil ha bekreftelse på at det og det kan være løsningen på hvorfor ikke den dyre telefonen har kommet frem. Selv etter at en som jobber på sorteringen forteller deg at de er ajour, så nekter du å tro det og fortsetter å male på at det er så store forsinkelser i disse dager. Tviler litt på at du har sendt den telefonen. Anonymkode: 94d6c...80f Hvorfor skulle han lage en tråd om en telefon han aldri har sendt? Anonymkode: 5adee...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #52 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor skulle han lage en tråd om en telefon han aldri har sendt? Anonymkode: 5adee...7ef For å forsvare ovenfor kjøper, hvorfor den ikke har kommet frem. Anonymkode: 94d6c...80f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klosks Skrevet 21. desember 2021 #53 Del Skrevet 21. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror liksom ikke helt på historien din... Du sier det er en kjøper fra Finn, som har topp vurderinger, men litt senere skriver du at du kjenner han godt 🤔. Og du skriver at de printet ut frimerke. Hvem printet ut frimerke til deg? Posten eller Post i butikk printer ikke ut frimerker. Og hvis "brevet" ditt er så stort og tungt som du antyder, så hadde de anbefalt deg en annen forsendelsesmåte, da det ville blitt både billigere og tryggere, hvis du hadde snakket med personalet. Og med den intense aktiviteten din her i tråden, så virker det nesten som om du skaper problemer og vil ha bekreftelse på at det og det kan være løsningen på hvorfor ikke den dyre telefonen har kommet frem. Selv etter at en som jobber på sorteringen forteller deg at de er ajour, så nekter du å tro det og fortsetter å male på at det er så store forsinkelser i disse dager. Tviler litt på at du har sendt den telefonen. Anonymkode: 94d6c...80f Virker som du aldri har sendt pakke før. Jeg har sendt en stor PC med brevpost uten problemer. Endret 21. desember 2021 av Klosks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #54 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror liksom ikke helt på historien din... Du sier det er en kjøper fra Finn, som har topp vurderinger, men litt senere skriver du at du kjenner han godt 🤔. Og du skriver at de printet ut frimerke. Hvem printet ut frimerke til deg? Posten eller Post i butikk printer ikke ut frimerker. Og hvis "brevet" ditt er så stort og tungt som du antyder, så hadde de anbefalt deg en annen forsendelsesmåte, da det ville blitt både billigere og tryggere, hvis du hadde snakket med personalet. Og med den intense aktiviteten din her i tråden, så virker det nesten som om du skaper problemer og vil ha bekreftelse på at det og det kan være løsningen på hvorfor ikke den dyre telefonen har kommet frem. Selv etter at en som jobber på sorteringen forteller deg at de er ajour, så nekter du å tro det og fortsetter å male på at det er så store forsinkelser i disse dager. Tviler litt på at du har sendt den telefonen. Anonymkode: 94d6c...80f Gud bedre, at det finnes idioter som deg. Jada, la meg lage en tråd kl 00:00 om natta, bare for å trolle. Skulle gjerne delt sendingsbilde av pakken og hvordan den ser ut, men vil ikke doxxe navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #55 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hender de ikke blir varslet, har skjedd meg ved sending av noe i post. Damen gikk i lang tid å ventet på pakken sin. Så spurte hun opp og fant ut at hun kunne hentet den for en uke siden. Anonymkode: 5ae18...141 Ahh, ok. Men kan de finne ut hentelapp, om jeg har sendt med brevpost? Står det i systemet deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #56 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det kan jeg ikke svare på. Det som går igjennom maskina nå er for det meste datostemplet 16 og 17. Anonymkode: 2d576...e4b Eneste jeg vet er at pakken ikke får plass i postkassen, så hentelapp vil trenges. Noe raskere måte å evt få det på, enn å måtte vente på lapp i postkassen? Får dere varsel i systemet, som kan spores opp, om vedkommende trenger hentelapp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #57 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (12 timer siden): Godt spørsmål faktisk. Er vel umulig å finne det ut? Jepp, umulig å vite uten sporing. Anonymkode: dba43...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. desember 2021 #58 Del Skrevet 21. desember 2021 Svennis skrev (14 timer siden): En av de ansatte som har stjelt den, mener du? Har de ikke rutiner på slik? Det er vel mer sannsynlig at mottaker har fått den, og påstår overfor deg at han ikke har det... helt normal taktikk. Snart kommer et krav fra han om å få pengene tilbake også. Vent og se. Men det er en liiiiten sjanse for at den er forsinket pga all juleposten i omløp om dagen, så vent ut desember med å anse den som helt sikkert "borte". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #59 Del Skrevet 21. desember 2021 Million skrev (Akkurat nå): Det er vel mer sannsynlig at mottaker har fått den, og påstår overfor deg at han ikke har det... helt normal taktikk. Snart kommer et krav fra han om å få pengene tilbake også. Vent og se. Men det er en liiiiten sjanse for at den er forsinket pga all juleposten i omløp om dagen, så vent ut desember med å anse den som helt sikkert "borte". Vedkommende har over 200 vurderinger på Finn, alle ti-stjerners. Tror du virkelig han har scamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. desember 2021 #60 Del Skrevet 21. desember 2021 (endret) Svennis skrev (1 minutt siden): Vedkommende har over 200 vurderinger på Finn, alle ti-stjerners. Tror du virkelig han har scamma? Kan være. Hvem sitt forslag var det å sende en så dyr pakke uten sporing? Antageligvis kjøpers? Det er en sikker metode for å kunne hevde at pakken er "blitt borte i posten". Med sporing koster vel bare 150 kr eller noe? Det er verdt de pengene når man sender dyre telefoner til flere tusen kroner. Men uansett, du har vel lært til neste gang nå. Vent og se også, det er mye forsinkelser på en del ting i desemberposten Lykke til. Endret 21. desember 2021 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå