Svennis Skrevet 20. desember 2021 #1 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Hei! Jeg sendte en pakke til en kjøper på Finn, ble sendt 8 desember, og han har ennå ikke mottatt den. Er en dyr samsung-telefon inni der, pakningen er og stor, så merkelig om posten skulle plutselig miste en slik pakke. Ble sendt fra Oslo og skal til Trondheim. Ja, jeg vet at det er idiotisk å sende som brevpost, men gjort er gjort. Har kontaktet kundeservice, de sier jeg bare må vente, eller sende posten klage, sånn at den plutselig ikke er og finne på lageret for ikke-leveringsbare pakker. Kan være bla fordi adressen på pakningene ikke er tydelig nok skrevet. Hva tror dere har skjedd? Har de virkelig mistet den? Eller kan det være lang leveringstid grunnet juletider? Men er jo snart gått to uker.. Endret 20. desember 2021 av Svennis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Del Skrevet 20. desember 2021 Jeg sendte julegaver torsdag 16, og de var fremme fredag 17 så tviler på at posten er så sein selv om det er Oslo-Trondheim. Jeg sendte Oslo-Lillehammer. Anonymkode: 2ed42...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 20. desember 2021 #3 Del Skrevet 20. desember 2021 Ikke noe nytt at posten roter bort, har hendt meg også, var dog bare noe billig. Prøvde krangle med posten men kom ingen vei og måtte erstatte selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg sendte julegaver torsdag 16, og de var fremme fredag 17 så tviler på at posten er så sein selv om det er Oslo-Trondheim. Jeg sendte Oslo-Lillehammer. Anonymkode: 2ed42...576 Sendte du som brevpost? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 20. desember 2021 trøndermann38 skrev (22 minutter siden): Ikke noe nytt at posten roter bort, har hendt meg også, var dog bare noe billig. Prøvde krangle med posten men kom ingen vei og måtte erstatte selv. Men skjønner ikke hvordan de bare skal miste pakken min? Det er en veldig stor pakke, som alle kan se, er en dyr telefon til nesten 5k der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 20. desember 2021 #6 Del Skrevet 20. desember 2021 Svennis skrev (3 minutter siden): Men skjønner ikke hvordan de bare skal miste pakken min? Det er en veldig stor pakke, som alle kan se, er en dyr telefon til nesten 5k der. Ikke godt å si, kan vel være noen som har tatt den også. Heretter sender jeg bare med sporing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 20. desember 2021 trøndermann38 skrev (1 minutt siden): Ikke godt å si, kan vel være noen som har tatt den også. Heretter sender jeg bare med sporing. En av de ansatte som har stjelt den, mener du? Har de ikke rutiner på slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Del Skrevet 20. desember 2021 Svennis skrev (9 minutter siden): Sendte du som brevpost? Jepp. Anonymkode: 2ed42...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 20. desember 2021 #9 Del Skrevet 20. desember 2021 Sikker på at den ikke ble sendt som en "liten Norgespakke"? Siden du sier pakken var stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 20. desember 2021 #10 Del Skrevet 20. desember 2021 Svennis skrev (2 minutter siden): En av de ansatte som har stjelt den, mener du? Har de ikke rutiner på slik? Ja, du har jo sendt som brevpost så da kan det vel skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Del Skrevet 20. desember 2021 Hvordan vet du at kjøper ikke har mottatt den og bare lyver? Anonymkode: b871d...7f3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 20. desember 2021 nordlending skrev (Akkurat nå): Sikker på at den ikke ble sendt som en "liten Norgespakke"? Siden du sier pakken var stor. Nei, brevpost. De printet ut frimerke. Navnet til vedkommende står og klart og tydelig på pakken. Kan vel ikke være på vei heller? Har snart gått to uker, tar vel aldri så lang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du at kjøper ikke har mottatt den og bare lyver? Anonymkode: b871d...7f3 Godt spørsmål faktisk. Er vel umulig å finne det ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Del Skrevet 20. desember 2021 Svennis skrev (Akkurat nå): Godt spørsmål faktisk. Er vel umulig å finne det ut? Ja. Du må sende sånne ting som sporing. Dyr lærdom. Skjønner at dette er kjipt! Anonymkode: b871d...7f3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 20. desember 2021 trøndermann38 skrev (1 minutt siden): Ja, du har jo sendt som brevpost så da kan det vel skje. Da kan de jo stjele med sporing og. Eneste forskjellen er pengene tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Du må sende sånne ting som sporing. Dyr lærdom. Skjønner at dette er kjipt! Anonymkode: b871d...7f3 Tviler sterkt på at vedkommende har mottatt den, er snakk om en troverdig kjøper, bare topp vurderinger. Den kan vel ikke være på vei? Men er jo snart gått to uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 20. desember 2021 #17 Del Skrevet 20. desember 2021 Svennis skrev (1 minutt siden): Nei, brevpost. De printet ut frimerke. Navnet til vedkommende står og klart og tydelig på pakken. Kan vel ikke være på vei heller? Har snart gått to uker, tar vel aldri så lang tid? Ah, okei. Jeg har opplevd at pakker tar lengre tid enn som så, dog mellom mindre byer enn dette. Har også opplevd at en pakke ble feilsortert (sortert som brev i stedet for pakke, eller motsatt), og derfor lå på feil terminal (Lørenskog) i dagesvis før den ble sendt til riktig terminal. Så alt er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Del Skrevet 20. desember 2021 Når du har sendt uten sporing så kan kjøper få både i pose og sekk, vedkommende kan ha mottatt pakken og samtidig hevde at han ikke har fått den. Det er du som avsender som blir sittende med erstatningsansvaret og bevisbyrden Selv om kjøperen har gode tilbakemeldinger på Finn så er det ikke dermed sagt at han er ærlig hele tiden. Anonymkode: f71f4...1f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 20. desember 2021 nordlending skrev (7 minutter siden): Ah, okei. Jeg har opplevd at pakker tar lengre tid enn som så, dog mellom mindre byer enn dette. Har også opplevd at en pakke ble feilsortert (sortert som brev i stedet for pakke, eller motsatt), og derfor lå på feil terminal (Lørenskog) i dagesvis før den ble sendt til riktig terminal. Så alt er mulig. Betryggende lesning Hvor lang tid tok det på det lengste? Og sendte du som brevpost? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når du har sendt uten sporing så kan kjøper få både i pose og sekk, vedkommende kan ha mottatt pakken og samtidig hevde at han ikke har fått den. Det er du som avsender som blir sittende med erstatningsansvaret og bevisbyrden Selv om kjøperen har gode tilbakemeldinger på Finn så er det ikke dermed sagt at han er ærlig hele tiden. Anonymkode: f71f4...1f0 Nei, er 99% sikker på at vedkommende ikke har fått det. Ærlig og redelig kjøper, gjort utallige handler med han. Men folk blir jo truffet av lynet og. Har vedkommende mottatt pakken, hadde jeg funnet det ut via Posten(livechaten) og, siden de må registrere hentelapp til han, da pakken ikke kan havne i postkassa, altfor stor. Synes det gir litt mening at det tar såpass lang tid, mtp på juletider og en lang strekning. Men åp den andre siden, to uker er en stund. Endret 21. desember 2021 av Svennis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå