Gå til innhold

Tog, buss eller bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise alene i fire timer hver vei. Er det da mest slitsomt å kjøre bil, tog eller buss? Hva hadde dere valgt?

Anonymkode: 5f911...ae8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes tog er mest behagelig, stopper ikke så ofte og virker noe mer romslig. Hvis det er en strekning hvor det uansett er masse folk, så foretrekker jeg buss.

Bil kjører jeg mer enn nok av, så hvis jeg kan slippe å kjøre og heller lese bok eller noe, så hadde jeg gjort det.

Anonymkode: aeb73...875

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er mest behagelig å kjøre selv, for da kan jeg stoppe og ta pauser og styre det selv, og det er ingen folk og stress. Men det er blitt dyrt å kjøre også, pga alle bompengene over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skal reise alene i fire timer hver vei. Er det da mest slitsomt å kjøre bil, tog eller buss? Hva hadde dere valgt?

Nå i disse tider hadde jeg aldri beveget meg på buss eller tog med mindre jeg for en eller annen grunn ble tvunget til det.

Men generelt, bil er alltid mest behagelig, da har du full kontroll selv, og kommer mye lettere frem til alle steder du trenger.

Anonymkode: 2efea...9a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil, da slipper man stresset med andre mennesker og bakteriebombene som kollektiv transport er. 4 timer er jo heller ikke spesielt lenge å kjøre, kan jo ta en pause når det passer.

Anonymkode: ef86e...157

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mtp smitte hadde jeg tatt bilen.

Anonymkode: 5424c...f1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tog er mest behagelig hvis det går dit du skal. Buss er mest slitsomt. 

Med hensyn til smittevern ville jeg valgt min egen bil hvis det er i disse dager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste måtene jeg kan reise på et tog eller buss, siden jeg har ikke bil.

Tog er min favoritt måte og reise på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 0.00):

På en fire timers tur så er buss helt klart mest slitsomt. Aldri sittet på en buss med komfortable seter.

Hva som er minst slitsomt er delt mellom tog og bil. Dersom det er godt vær, god vei og en god bil, så vil jeg helst kjøre bil. Da kommer man også dør til dør. Dersom de tre faktorene ikke er til stede, så er tog stort sett deiligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bil uten mye ettertanke. Men kona elsker tog, så vi bytter litt på det. Prisene til Vy er så sprøe at det blir hipp som happ med en familie på fire. Skulle ønske at det påstått miljøvennlige alternativet var rimeligere.

Anonymkode: 0fdcd...7c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt bil. Buss er for trangt og ukomfortabelt. Tog går an hvis man får sitteplass rett vei. Men de moderne togene har få komfortable seter. Tar bare tog hvis jeg får en bra plassbillett og ikke risikerer å stå i timevis.

Anonymkode: e2f95...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er best for da bestemmer jeg tempoet selv om slipper plagsomme folk på alle kanter. Stopper og nyter litt når som helst, har med niste og kaffe og koser meg. 

Anonymkode: c5959...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...