Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei. Når noen går bort på en dramatisk måte så står det alltid i avisene at det er så forferdelig fordi  vedkommende hadde jo så mange venner, var så sosial og imøtekommende, var en stor ressurs for stedet de bodde, godt likt av kollegaer, naboer, medelever, whatever. Det utbroderes ofte om frivillige verv og hvor fantastisk godt likt de var. 

Jeg er en einstøing, av fri vilje. Tror jeg er godt likt av kollegaer, men hva skriver man om sånne som meg? Juger?  Er det mindre trist når einstøingen rammes av en ulykke? Er de sosiale og utadvendte mer verdt enn de innadvendte? 

Anonymkode: 12e2f...6c8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nærmeste pårørende som bestemmer hva som står så du får spørre de. 

Anonymkode: ac058...0fb

Skrevet

Skjønner ikke helt hva "dramatisk" død har med saken i gjøre med tanke på spørsmålet du stiller i innlegget. Du lurer på om det vil bli sagt mindre om deg, fordi du har færre venner og liten bekjentskapskrets. Tja, muligens. Har man et stort nettverk og er engasjert med ting på alle kanter, blir det naturligvis mer å prate om. Men hva har det med "dramatisk" død å gjøre?

Anonymkode: 02607...e32

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Okei. Når noen går bort på en dramatisk måte så står det alltid i avisene at det er så forferdelig fordi  vedkommende hadde jo så mange venner, var så sosial og imøtekommende, var en stor ressurs for stedet de bodde, godt likt av kollegaer, naboer, medelever, whatever. Det utbroderes ofte om frivillige verv og hvor fantastisk godt likt de var. 

Jeg er en einstøing, av fri vilje. Tror jeg er godt likt av kollegaer, men hva skriver man om sånne som meg? Juger?  Er det mindre trist når einstøingen rammes av en ulykke? Er de sosiale og utadvendte mer verdt enn de innadvendte? 

«Mann 30, kjørte inn i bergvegg». 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøringer og avsporinger.

- Rhodiola, mod.

Skrevet

Skjønner hva du mener. 

Det hadde vært helt uinteressant for verden om jeg gikk bort, bortsett fra for nærmeste familie. 

Anonymkode: b616e...b62

• Liker 2
Skrevet

mann funnet død i leiligheten sin etter å ha ligget der i 4 mnd. det var en nabo som rapporterte at postkassen var overfylt. grunnen til han ikke ble funnet før kan skyldes null sosialt nettverk.

Anonymkode: 4c99a...3ff

• Liker 4
Skrevet

Må det skrives så mye da? En nekrolog pleier ikke å inneholde noe om dødsårsak. Hvis du dør i en stor og kjent ulykke som blir avisoppslag vil det sikkert stå noen linjer om deg også. 

Anonymkode: bbae3...c49

Skrevet

Derfor vil jeg forsvinne som RIchey Edwards og at ingen finner kroppen min. Vil ikke tørre tenke på hva folk sier om meg eller hva de gjør på likhuset. 

Anonymkode: dfad8...b0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Derfor vil jeg forsvinne som RIchey Edwards og at ingen finner kroppen min. Vil ikke tørre tenke på hva folk sier om meg eller hva de gjør på likhuset. 

Betyr det i det hele tatt noe? 

Jeg tror ikke jeg vil ense hverken det ene eller det andre når jeg er død. 

Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Betyr det i det hele tatt noe? 

Jeg tror ikke jeg vil ense hverken det ene eller det andre når jeg er død. 

Backdoor Gore bro. Folk gjør syke ting på likhuset. Jeg vil dø i skogen og la dyrene ha meg, om de vil ha meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei. Dør du dramatisk nok kommer gamle skolekamerater fra 1998 og naboen du ikke visste navnet på engang til å dele historier om deg i media uansett.

«Han hadde alltid et lunt smil der han gikk ut med søpla. Knytte posen skikkelig hver gang! Var aldri moe tull med ham»

«Han var skikkelig god på byer i Sovjetunionen, kunne alle navnene på rams!» 

Det er jo bare piss det de skriver. Alle som blir drept er plutselig den kjernekaren (eller kvinnen). 

Anonymkode: 82a18...377

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Dør du dramatisk nok kommer gamle skolekamerater fra 1998 og naboen du ikke visste navnet på engang til å dele historier om deg i media uansett.

«Han hadde alltid et lunt smil der han gikk ut med søpla. Knytte posen skikkelig hver gang! Var aldri moe tull med ham»

Det er jo bare piss det de skriver. Alle som blir drept er plutselig den kjernekaren (eller kvinnen). 

😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Backdoor Gore bro. Folk gjør syke ting på likhuset. Jeg vil dø i skogen og la dyrene ha meg, om de vil ha meg. 

Om folk eller dyr forsyner seg av deg så tipper jeg at du ikke kjenner noe. 

Altså, jeg har ikke ønske om at kroppen min skal bli skjendet etter min død, men om det så skjer så vil jeg nok ikke legge merke til det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt sagt, og dessverre veldig sant. 

Anonymkode: 982f7...282

Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Om folk eller dyr forsyner seg av deg så tipper jeg at du ikke kjenner noe. 

Altså, jeg har ikke ønske om at kroppen min skal bli skjendet etter min død, men om det så skjer så vil jeg nok ikke legge merke til det. 

Jeg vil dø alene i naturen og ikek bli funnet noen gang

• Liker 1
Skrevet

Utadvendte er jo ikke mer verdt, men det er jo stort sett hyggeligere for flere at de er nettopp det da.

Dessuten så sier man jo bare det positive om folk når de dør. Iallefall offentlig.

Det hadde helt sikkert vært noen som hadde sagt noe fordelaktig om deg også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De lyver selvsagt, men du vil jo aldri vite noe. Så de får bare styre.

Jeg hadde en venn på universitetet som studerte biologi. På fritiden jobbet han på kaia for å tjene penger. Han var litt rotete, men normalt godt likt. En dag røyk en lastevaier og en palle klemte ham til døde.

Det var enormt med folk i begravelsen. Det er klart at bedriften følte ansvar, mange andre også. De kjente ham ikke, men de ba egentlig om unnskyldning ved å være der. Selv om ingen kunne klandres. Det var et rent arbeidsuhell i en risikabel bransje. Store ting flyttes dag ut og dag inn.

Han var ganske musikalsk. Jazz. Dødsfallet kom veldig brått på meg. Han var den første på min alder som jeg kjente som har dødd. Nå har det blitt en del.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil dø alene i naturen og ikek bli funnet noen gang

Ok, hvor tenker du at du skal få til det? 

Altså, når den dag kommer. 

Endret av Forundret..
Skrevet
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Ok, hvor tenker du at du skal få til det? 

Altså, når den dag kommer. 

I skogene i nærheten. Helst vil jeg gifte meg og dø hos mannen min som normalt, men mest sannsynlig dør jeg elene og da blir det norsk tettskog. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...