Gå til innhold

Hva betyr det når det står "vilkårsprøvd" - Nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt ung ufør. På min side på Nav står det nå "til behandling" og når jeg går inn på søknaden står det "vilkårsprøvd". Noen som vet hva det betyr? Har stått sånn i snart en uke, men jeg har ikke fått noe melding eller brev eller noe. Noen som har erfaring med det, eller vet hva det betyr? Eller hvor lang tid det tar nå før jeg hører noe? Nå er det jo straks jul og, skal det stå sånn til etter jul kanskje? 

Anonymkode: a5f9e...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at det sjekkes ut i din sak om du oppfyller vilkårene til å få innvilget uføretrygd.

Skrevet

Hos meg står det «til behandling» men når jeg går inn står det «beregnet». Noen som vet hva det betyr? 

Anonymkode: eb9c5...3ed

Skrevet
Hareena skrev (Akkurat nå):

Behandlingstid for slike søknader varierer,  i Oslo er det estimert til 4 måneder. Du kan sjekke her for ditt fylke:

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/om-nav/saksbehandlingstider-i-nav

Jeg søkte i 2017, så behandlingstiden er gått langt, langt over for flere år siden. Men først nå forrige uke er statusen på søknaden endret til det jeg skrev innledningsvis. Derfor virker det på meg som om de faktisk nå behandler søknaden, og tenkte kanskje at de vil jobbe med det en ukes tid nå...? 

Ts

Skrevet
Hareena skrev (8 minutter siden):

Det betyr at det sjekkes ut i din sak om du oppfyller vilkårene til å få innvilget uføretrygd.

Takk for svar. Det var det jeg kanskje tenkte meg. Det må vel dbety at søknaden endelig er under aktiv behandling, og at jeg snart får en avgjørelse. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hos meg står det «til behandling» men når jeg går inn står det «beregnet». Noen som vet hva det betyr? 

Anonymkode: eb9c5...3ed

Jeg vil tippe at det betyr at de driver å regner ut hva du skal få. Men har ikke peiling, bare gjetter. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...