AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Altså hæ? Søstra mi har testet positivt for korona, og jeg var med henne for et par dager siden. Gav beskjed til sjefen min som sa at jeg må dra meg på jobb uansett og at reglene er alt for strenge osv, og vi er allerede presset på bemanning nå i julen. Hva skal jeg gjøre? Føler meg satt i en utrolig ubehagelig situasjon, jeg hører jo han er dritsur men jeg er jo i karantene?? Det siste han sa på telefonen var «jo, du møter opp i morgen.» Er det rart smitten øker når vi har slike folk i ledelsen... Anonymkode: 569e7...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Du er nærkontakt og er da kun i fritidskarantene. Du kan fint dra på jobb etter nåværende regler. Anonymkode: f3622...3d2 18
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Du må møte på jobb. Du er en arbeidslave. Anonymkode: 18c1d...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså hæ? Søstra mi har testet positivt for korona, og jeg var med henne for et par dager siden. Gav beskjed til sjefen min som sa at jeg må dra meg på jobb uansett og at reglene er alt for strenge osv, og vi er allerede presset på bemanning nå i julen. Hva skal jeg gjøre? Føler meg satt i en utrolig ubehagelig situasjon, jeg hører jo han er dritsur men jeg er jo i karantene?? Det siste han sa på telefonen var «jo, du møter opp i morgen.» Er det rart smitten øker når vi har slike folk i ledelsen... Anonymkode: 569e7...ff8 Hold deg hjemme, ikke rart smitten sprer seg Anonymkode: 1fb4e...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Om du faktisk er i karantene også på jobb så kan du jo si til arbeidsgiver at fastlegen tilbød seg å sende skriftlig erklæring? Anonymkode: 131a8...5e7
Fame Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Personer i samfunnskritiske yrker er kun i fritidskarantene hvis nærkontakt. Det vil si at du skal ta hurtigtest på jobb, hvis den er negativ så skal du jobbe. Ellers på fritiden er man i karantene 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Hmmmmmm skrev (Akkurat nå): Jeg mener også, at hvis du ikke har symptomer, så skal du på jobb. Du mener? så du vet bedre enn de som har laget korona reglene våres? Anonymkode: 138eb...417 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Ts her Så forvirrende, så på fritiden min må jeg være i karantene hjemme, men jeg kan jobbe med kunder, kollegaer og servere mat likevel? Anonymkode: 569e7...ff8 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Hvem har sagt du er i karantene? Er du vaksinert? Anonymkode: 7fcf2...aab 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Du kan teste deg med PCR-test etter 3 døgn. Hvis den er negativ kan du avslutte karantenen i arbeid- eller skoletiden. Det vil si at du må fortsatt være i karantene på fritiden din og kan for eksempel ikke dra på besøk til andre eller drive med fritidsaktiviteter. Etter 7 døgn kan du ta én ny test, er den negativ kan du avslutte karantenen. TS skal ta test på dag 3, og holde seg borte fra jobb i disse 3 dagene Anonymkode: f3622...3d2 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Her jeg jobber (sykehus) må vi gå på jobb som normalt hvis vi har hatt en smittet nærkontakt. Jeg må likevel i fritidskarantene. Dvs: jeg får ikke dra på besøk, handle, hente i barnehage osv. MEN jeg får gå på sykehus og jobbe med alvorlig syke pasienter i risikogruppen. Skal testes med jevne mellomrom på arbeid. Forstå det den som kan...! Anonymkode: 19899...1f5 22
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her Så forvirrende, så på fritiden min må jeg være i karantene hjemme, men jeg kan jobbe med kunder, kollegaer og servere mat likevel? Anonymkode: 569e7...ff8 ikke tenk så mye, bare gjør det myndighetene sier Anonymkode: 138eb...417 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her jeg jobber (sykehus) må vi gå på jobb som normalt hvis vi har hatt en smittet nærkontakt. Jeg må likevel i fritidskarantene. Dvs: jeg får ikke dra på besøk, handle, hente i barnehage osv. MEN jeg får gå på sykehus og jobbe med alvorlig syke pasienter i risikogruppen. Skal testes med jevne mellomrom på arbeid. Forstå det den som kan...! Anonymkode: 19899...1f5 Jeg begynner å forstå hvorfor noen demonstrerer og er skeptiske til myndighetene. Dette er bare latterlig. Kan jeg jobbe med syke mennesker så kan jeg også gå på butikken å handle, ærlig talt. Anonymkode: b6ce5...109 15
Fjaselina Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Er vel sagt at du skal ta test kvar morgen og gå på jobb inntil du evt får positiv test.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg begynner å forstå hvorfor noen demonstrerer og er skeptiske til myndighetene. Dette er bare latterlig. Kan jeg jobbe med syke mennesker så kan jeg også gå på butikken å handle, ærlig talt. Anonymkode: b6ce5...109 Ja, det kan du. Vi har hele tiden kunnet gå på butikken og handle mens vi har vært i karantene. Helt siden mars 2020, faktisk. Anonymkode: 0f491...1a5 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Altså hæ? Søstra mi har testet positivt for korona, og jeg var med henne for et par dager siden. Gav beskjed til sjefen min som sa at jeg må dra meg på jobb uansett og at reglene er alt for strenge osv, og vi er allerede presset på bemanning nå i julen. Hva skal jeg gjøre? Føler meg satt i en utrolig ubehagelig situasjon, jeg hører jo han er dritsur men jeg er jo i karantene?? Det siste han sa på telefonen var «jo, du møter opp i morgen.» Er det rart smitten øker når vi har slike folk i ledelsen... Anonymkode: 569e7...ff8 Hva har legen din sagt, og ev. hvem har sagt du er i karantene og ikke kan jobbe? Har du testet deg? Du kan ringe legen og få en melding derfra, det kan ikke sjefen si noe på. Ev. kan du dra på jobb. Anonymkode: 0f491...1a5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 Det er verken legen din, sjefen din eller kvinneguiden sitt ansvar å sette seg inn i reglene som gjelder for deg nå. Gjør det selv a. Anonymkode: 8f5c8...b3c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det ikke lov å spørre om hjelp heller nå? Geez, hvem såret deg Anonymkode: 569e7...ff8 Klart det er lov, men hvis du faktisk vil ha hjelp er det jo veldig greit å svare på spørsmålene i tråden også da. Anonymkode: 0f491...1a5
Gjest ti10 Skrevet 21. desember 2021 #19 Skrevet 21. desember 2021 Her er de nye reglene, med unntak: https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/ Med mindre du bor i et område med strengere regler, da må du lese deg opp på de lokale reglene.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #20 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her Så forvirrende, så på fritiden min må jeg være i karantene hjemme, men jeg kan jobbe med kunder, kollegaer og servere mat likevel? Anonymkode: 569e7...ff8 Det kommer an på hva du jobber som. Dersom du ikke jobber i helse eller skole barnehage så skal du nok i karantene ja Anonymkode: 784e8...560 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå