Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner i en ny jobb om en måneds tid og skrev kontrakt for et par måneder siden. Oppdager nå at alle nyansatte i eksakt sammen stilling som meg og med samme ansvarsområde får 30000kr i rekrutteringstillskudd. 
Er det for sent å forhandle lønn og be om ny kontrakt? Surt å gjøre eksakt samme jobb for en del mindre lønn….

Anonymkode: 6863c...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Ja, det for sent!

Anonymkode: bc668...ede

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke for sent. Be om en individuell lønnssamtale og vis til hva andre med din erfaring og utdanning tjener, og vis til at du fortjener det samme ut fra det arbeidet du leverer. 

Anonymkode: d5bcb...bff

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det er ikke for sent. Be om en individuell lønnssamtale og vis til hva andre med din erfaring og utdanning tjener, og vis til at du fortjener det samme ut fra det arbeidet du leverer. 

Det må du ikke gjøre. Det er det frekkeste du kan gjøre, TS. Du vil ikke bli sett på som grådig og få dårlig forhold til lederen din!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det må du ikke gjøre. Det er det frekkeste du kan gjøre, TS. Du vil ikke bli sett på som grådig og få dårlig forhold til lederen din!

Grådig fordi jeg vil ha lik lønn for likt arbeid?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette. Det samme skjedde på min arbeidsplass og det løste seg med en enkelt samtale. Du skal selvsagt få det samme som de andre som utøver samme arbeid!  (Så lenge utdannelse og arbeidserfaring er tilnærmet det samme altså.) 

Anonymkode: 1793c...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...