Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 20. desember 2021 Nå sitter vi og leser stillingsannonser på pauserommet. Vi orker ikke mer. Vi må finne oss nye jobber, for dette går på helsa løs, OG BARNA HAR DET IKKE BRA! Foreldre.. Hjelp oss! Vi vasser i smitte og sykdom. Ikke bare Covid, men parainfluensa, norovirus, rs virus og mye annet. Vi har stått i frontlinjen, helt uten beskyttelse. Og hva får vi igjen? Lønnsøkning? Nei. (2,8% som betyr 0 i reallønnsvekst) Vi roooper ut! Please steng nå! Vi klarer ikke mer! Og regjeringen svarer med å gi oss gult nivå.. Med en bemanning som allerede er så presset at barna ikke lengre har det godt i barnehagen. Vi roper og roper, men regjeringen driter fullstendig i alt vi forteller. Kjære foreldre, dette gjelder barna deres! Det kjæreste dere har! Hjelp oss og kjempe for en bedre hverdag for barna deres. Alt vi forteller, alt som nå skjer i barnehagen er ikke bra for barna deres. Tror dere ikke barna merker at det er en person som skal ta seg av alle 24..? Ja, det skjer ofte! Vi har hatt ulykker med barn, som ingen ansatte har sett! Barn har gått ut porten, og ut i trafikken- FOR DET ER INGEN VOKSNE DER!! Foreldre.. Jeg sitter med gråten i halsen. Hjelp oss i å bli hørt. Nå forsvinner det mange fra barnehagen. Vi ser hvor lite regjeringen bryr seg. Vi er visst samfunnets søppel. Vi trenger ingen beskyttelse. Barna trenger ikke karantene, og ikke vi heller. Eller jo, vi må i fritidskarantene, men på jobb og smitte barn og andre kolleger, det går helt fint. For vi betyr ikke en dritt. Nå har jeg og så alt for mange fått nok. Nå mister barnehagene mange med god kompetanse, som vil jobbe med barn. Men, vi er mer verdt enn dette her. Og barna er mer verdt. Nok er nok. Anonymkode: d82d4...4c7 73
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Preach! Anonymkode: 317d7...212 10
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Jobber selv i barnehage, brenner for jobben, men fy faen jeg er sliten, lei meg og helt blown out of my mind over å gå med for lite personal. Det å være 3 på 18 er ikke bra det heller, at foreldrene ikke setter ned foten, begriper jeg ikke! Virkelig. Anonymkode: 9d435...dd8 21
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Dere fikk ikke 2,8% hvis dere er i UNIO, dere fikk 2,7% dessverre.... Anonymkode: 6c3ce...c5b 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 20. desember 2021 Hva skal vi gjøre? Jeg jobber som sykepleier og er helt på felgen selv. Sender jeg ikke barnet mitt i barnehagen så rammer det andre igjen... Hva gjør man?? Anonymkode: f6444...108 58
Gjest Chroma Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har tatt mitt barnehagebarn ut av barnehagen frem til over nyttår i første omgang nettopp av de grunnene dere skriver om. Forstår dere veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Helt forferdelig! 😱 Blir forbannet på regjeringen, for å si det mildt. Anonymkode: 7dfd5...700 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Har også tatt ut mitt barn, for en uke siden, på grunn av det du skriver. Jeg vet barnehagene er presset til maks. Føler virkelig med dere ❤️ Anonymkode: 71426...333 17
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Problemet er jo vel så mye at sånn er det faktisk «Vanlig» at det er i en del barnehager ofte også utenom/før pandemi. Rammene er alt for dårlig i utgangspunktet. Anonymkode: d05c4...ec7 17
Luckiness Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Hvordan er arbeidsmiljøet ellers i barnehagen da? Når en ikke tenker korona. Vil tro arbeidsmiljøet spiller en rolle på hva en tenker, føler og motivasjonen til å jobbe. I barnehagene vi bruker så er stort sett alle faste på jobb og barna er strålende fornøyd. Kan selvsagt være flaks/uflaks om hvilke barnehager som er rammet av mye sykdom da. 10
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Jeg skulle gjerne ha tatt barna ut fra bhg, men jeg jobber som lærer og der brenner det like mye! Det er så mye fravær blant ansatte at det går på bekostning av undervisningen, og barna får ikke det tilbudet de burde hatt her heller.. drar hjem fra jobb med dårlig samvittighet hver dag selv om jeg vet jeg har gjort mitt beste. Men når 4/5 faste på trinnet er borte fra jobb og du får to vikarer hvorav en går førsteåret på lærerskolen og det er et krevende trinn med mange vedtak så blir det ren oppbevaring. Så rop gjerne ut for oss også! Anonymkode: d6fe6...6b8 13
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skal vi gjøre? Jeg jobber som sykepleier og er helt på felgen selv. Sender jeg ikke barnet mitt i barnehagen så rammer det andre igjen... Hva gjør man?? Anonymkode: f6444...108 Du må selvfølgelig sende barnet ditt i barnehagen. Det er ikke det jeg sier. Du må sette krav til barnehagen. Dere foreldre må kreve å få vite hvor mange som er på jobb, vi blir bedt om å ikke si noe de gangene vi er to voksne på 24 barn f.eks. (privat bhg self) Skriv bekymringsmeldinger til politikere, engasjer dere i saken som gjelder noe så viktig som barna deres. Vi i barnehagen er sammen med barna i nesten hele deres våkne tid, og vi har ikke rammene til å gi barna den omsorgen og tryggheten de skal ha. Anonymkode: d82d4...4c7 17
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skulle gjerne ha tatt barna ut fra bhg, men jeg jobber som lærer og der brenner det like mye! Det er så mye fravær blant ansatte at det går på bekostning av undervisningen, og barna får ikke det tilbudet de burde hatt her heller.. drar hjem fra jobb med dårlig samvittighet hver dag selv om jeg vet jeg har gjort mitt beste. Men når 4/5 faste på trinnet er borte fra jobb og du får to vikarer hvorav en går førsteåret på lærerskolen og det er et krevende trinn med mange vedtak så blir det ren oppbevaring. Så rop gjerne ut for oss også! Anonymkode: d6fe6...6b8 Ja, vet at dette gjelder dere på skolen og ❤ Vi må rope sammen! Ikke bare vi lærere/barnehagelærere - men foreldre og! Anonymkode: d82d4...4c7 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 Luckiness skrev (9 minutter siden): Hvordan er arbeidsmiljøet ellers i barnehagen da? Når en ikke tenker korona. Vil tro arbeidsmiljøet spiller en rolle på hva en tenker, føler og motivasjonen til å jobbe. I barnehagene vi bruker så er stort sett alle faste på jobb og barna er strålende fornøyd. Kan selvsagt være flaks/uflaks om hvilke barnehager som er rammet av mye sykdom da. Vi har et godt arbeidsmiljø, men nå er det mye sinne og frustrasjon pga den situasjonen vi står i. Vi får ikke tak i vikarer, og styrer stenger ikke avdelingen uansett. Det er rett og slett helt sykt. Godt for dere at dere ikke har det sånn, men vet vi er mange i samme situasjon nå. Anonymkode: d82d4...4c7 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 Forstår godt at dere har det ekstra vanskelig nå❤️ Jeg jobber innen beredskap i en annen kommune der det er iverkesatt tiltak som ihvertfall letter litt av det dere sliter med nå. Kan det være en mulighet for dere? Frivillige pensjonister og andre frivillige rullerer på å være på uteområdet i barnehagen. Dvs det til enhver tid er 2 frivillige som er ute når det er utetid. De tar ikke barn på fang, setter seg i sandkassen sammen med dem eller noen annen nærkontakt, men de er voksne som passer på blandt annet det at ingen unger klatrer over gjerdet eller går ut gjennom porten. De sitter også sovevakt på vognene (ute), men gir beskjed til ansatt som er inne når de begynner å våkne. Det er også ansatt noen ungdomskole elever som kommer tre dager i uken fra 14-17. De er ute sammen med ungene (og er nærkontakter), bruker tid med dem i sandkasse/lek, tørker snue og trøster de som er leie. Nå er det sånn at det er helt forståelig at dere har det tøft. Samtidig er mange av foreldrene avhengig av å gå på sin jobb igjen for å få samfunnet til å fungere, og i kommunene er spesielt sykehjemmene alvorlig presset med underbemanning på hver eneste vakt. For de som har mulighet for å ha kortere dager, ta hjemmekontor hvor man kan jobbe innimellom eller har besteforeldre (eller andre) som kan passe, så synes jeg absolutt dere bør ta TS på alvor å ta ut ungene disse siste dagene før jul. Anonymkode: 628d8...693 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må selvfølgelig sende barnet ditt i barnehagen. Det er ikke det jeg sier. Du må sette krav til barnehagen. Dere foreldre må kreve å få vite hvor mange som er på jobb, vi blir bedt om å ikke si noe de gangene vi er to voksne på 24 barn f.eks. (privat bhg self) Skriv bekymringsmeldinger til politikere, engasjer dere i saken som gjelder noe så viktig som barna deres. Vi i barnehagen er sammen med barna i nesten hele deres våkne tid, og vi har ikke rammene til å gi barna den omsorgen og tryggheten de skal ha. Anonymkode: d82d4...4c7 Uten vikarer blir det vanskeligere.. og slik faste ansatte er kjent for å behandle vikarer ( nedsettende ) så forstår jeg hvorfor de forsvinner og dere står igjen ALENE. Anonymkode: 64162...bcf
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 Du har nok et poeng i at vi må involvere foreldrene. Jeg tror i mange barnehager så er det litt slik at vi ansatte prøver å «skjule» at det er dårlig bemanna, (Generelt, ikke nå i pandemien).. kanskje vi er redde for å bli opplevd som ikke gode nok? Vi skal liksom klare alt osv Anonymkode: d05c4...ec7 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Problemet er jo vel så mye at sånn er det faktisk «Vanlig» at det er i en del barnehager ofte også utenom/før pandemi. Rammene er alt for dårlig i utgangspunktet. Anonymkode: d05c4...ec7 Ja, det er de. Jeg håper denne krisen synliggjør hvordan det er i barnehagen. Men, tviler på at noe kommer til å skje.. Bemanningen er en vits til vanlig, og viser jo hvor sårbart det er når noen blir syke. Anonymkode: d82d4...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forstår godt at dere har det ekstra vanskelig nå❤️ Jeg jobber innen beredskap i en annen kommune der det er iverkesatt tiltak som ihvertfall letter litt av det dere sliter med nå. Kan det være en mulighet for dere? Frivillige pensjonister og andre frivillige rullerer på å være på uteområdet i barnehagen. Dvs det til enhver tid er 2 frivillige som er ute når det er utetid. De tar ikke barn på fang, setter seg i sandkassen sammen med dem eller noen annen nærkontakt, men de er voksne som passer på blandt annet det at ingen unger klatrer over gjerdet eller går ut gjennom porten. De sitter også sovevakt på vognene (ute), men gir beskjed til ansatt som er inne når de begynner å våkne. Det er også ansatt noen ungdomskole elever som kommer tre dager i uken fra 14-17. De er ute sammen med ungene (og er nærkontakter), bruker tid med dem i sandkasse/lek, tørker snue og trøster de som er leie. Nå er det sånn at det er helt forståelig at dere har det tøft. Samtidig er mange av foreldrene avhengig av å gå på sin jobb igjen for å få samfunnet til å fungere, og i kommunene er spesielt sykehjemmene alvorlig presset med underbemanning på hver eneste vakt. For de som har mulighet for å ha kortere dager, ta hjemmekontor hvor man kan jobbe innimellom eller har besteforeldre (eller andre) som kan passe, så synes jeg absolutt dere bør ta TS på alvor å ta ut ungene disse siste dagene før jul. Anonymkode: 628d8...693 Det er ingen pensjonister som tør nærme seg vår barnehage nå. Vi har hatt noen faste som har tatt ekstravakter slik du skisserer egentlig, tidligere, de tør ikke. Smitten florerer! Anonymkode: ccd1e...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forstår godt at dere har det ekstra vanskelig nå❤️ Jeg jobber innen beredskap i en annen kommune der det er iverkesatt tiltak som ihvertfall letter litt av det dere sliter med nå. Kan det være en mulighet for dere? Frivillige pensjonister og andre frivillige rullerer på å være på uteområdet i barnehagen. Dvs det til enhver tid er 2 frivillige som er ute når det er utetid. De tar ikke barn på fang, setter seg i sandkassen sammen med dem eller noen annen nærkontakt, men de er voksne som passer på blandt annet det at ingen unger klatrer over gjerdet eller går ut gjennom porten. De sitter også sovevakt på vognene (ute), men gir beskjed til ansatt som er inne når de begynner å våkne. Det er også ansatt noen ungdomskole elever som kommer tre dager i uken fra 14-17. De er ute sammen med ungene (og er nærkontakter), bruker tid med dem i sandkasse/lek, tørker snue og trøster de som er leie. Nå er det sånn at det er helt forståelig at dere har det tøft. Samtidig er mange av foreldrene avhengig av å gå på sin jobb igjen for å få samfunnet til å fungere, og i kommunene er spesielt sykehjemmene alvorlig presset med underbemanning på hver eneste vakt. For de som har mulighet for å ha kortere dager, ta hjemmekontor hvor man kan jobbe innimellom eller har besteforeldre (eller andre) som kan passe, så synes jeg absolutt dere bør ta TS på alvor å ta ut ungene disse siste dagene før jul. Anonymkode: 628d8...693 Vi har ledd litt av det, når de foreslo at pensjonister skulle komme inn og jobbe. Har jo tenkt at det er helt uaktuelt å sende folk i risikogruppa inn i barnehagen. Men, de tingene du foreslo her, som å sitte sovevakt, være på uteområdet var gode forslag! Da gjelder det bare å finne frivillige/pensjonister som tør. Jeg skal prate med styrer om dette, takk for tips ❤ Anonymkode: d82d4...4c7 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå