AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Har bodd i en sokkel-leilighet en god stund. Det har vært en del feil og mangler, som ikke har blitt fikset opp i. Det har også vært mye bråk fra dem jeg leier hos. Siste ukene har det eskalert, dem har fått besøk av familie fra hjemlandet sitt, og dem blir her iallefall til våren. Verken jeg eller ungene får ro, å vi sover heller ikke 🤯 Har sendt melding og sagt at barna våkner/sliter med å sove, får tilbakemelding om at dem skal være stille så går det 10 min så er det påann igjen. Nå for noen dager siden ble det lagt ut en ny leilighet til leie i samme området, bare ikke i sokkel. Var på visning i går å får flytte inn omgående. Jeg skal selvsagt betale ut oppsigelsestiden, men ett familiemedlem sa til meg at i enkelte tilfeller slipper man det om leieforholdet er til ulempe for leietaker. Nå har jo det seg slik at jeg må flytte, grunnet bråk. Verken jeg eller barna får sove lenger. Er det noen som vet om jeg faktisk har krav på å slippe å betale ut oppsigelsestiden? Anonymkode: a0f8e...8d2
Gjest Chroma Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Du må vel i så fall klage skriftlig til nåværende huseier?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Du må klage skrifltig til huseier. Du kan spørre om du kan slippe pga bråket, men du har ikke krav på det Anonymkode: d53b3...380
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Jeg flyttet fra en leilighet på dagen, etter å ha bodd der halvannen måned. Bidde vegg i vegg med en narkoman, som drev byens narkosjappe. Det var så tynne vegger at det luktet hasj i leiligheten min hele døgnet, han hørte på tekno hele dagen, jeg hadde to besøk på døra om natten av folk som viftet med tusenlapper, jeg fant diverse tabletter og pulver i lynlåsposer under balkongen min. Skrev et langt, formelt brev med henvisninger til div paragrafer i husleieloven - pakket sammen på dagen og forduftet. Hørte aldri noe fra huseier. Anonymkode: 34072...8c4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Ingen ting du har skrevet er grunn til å slippe oppsigelsestid. Gangen ville vært skriftlig klage, og så har huseier rett til å utbedre innen rimelig tid. Bråk mellom boenheter er også en skjønnsvurdering. Størst sannsynlighet for å slippe oppsigelsestid vil være å spørre om det på en adekvat måte. Anonymkode: 1a7db...0f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå