AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Samboer og jeg ønsker oss ut av Oslo til et rekkehus. Budsjettet vårt er ca 7 mill, tror vi kan strekke oss til 7,5 for det riktige stedet. Samtidig er vi også begge på jakt etter nye jobber, og vet ikke helt hvor vi ender. Samboer får kanskje jobb i Oslo sentrum, mens for meg kan det egentlig være alt fra en bydel i Groruddalen, til utenfor Oslo. Vi syns det er vanskelig å se på steder å bo når vi ikke vet hvor vi skal jobbe. Barn har vi ikke enda, men det er planen på sikt. Vi kan begge ha noe hjemmekontor som gjør det mulig med litt reisevei, men ingen av oss ønsker en hel time til jobb. 45 minutter (med kollektivt) er vel det vi tenker. Blir det altfor krøkkete reisevei for meg utenfor Oslo sentrum er det også et alternativ å kjøre bil, jeg kan nok ha fleksibilitet hvor jeg drar tidlig både til og fra jobb og heller jobber inn lengre dager på hjemmekontor. Vi må ikke ha masse kaféer og butikker rundt oss, men vi ønsker et godt lokalmiljø, og god tilgang på offentlig transport. Det er stort pluss med nærhet til sjø, skog og turløyper er også et pluss. Vi ønsker også å få en god bolig for pengene, så det bør ikke være et sted hvor man betaler masse for beliggenheten. Steder vi har vurdert er Asker (positivt med sjø og natur, og kort togtur til sentrum), Lørenskog (kort busstur inn til Oslo), Nittedal (bra boligpriser, men kanskje litt vel rolig for oss?), Ås (men kan bli lang reisevei). Ski syns jeg ikke virker så spennende, men mulig jeg tar feil? Nesodden har vi lagt fra oss da boligprisene har steget veldig der, og vi ønsker litt enklere reisevei med bil til venner. Noen forslag til oss? Anonymkode: ba286...10a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samboer og jeg ønsker oss ut av Oslo til et rekkehus. Budsjettet vårt er ca 7 mill, tror vi kan strekke oss til 7,5 for det riktige stedet. Samtidig er vi også begge på jakt etter nye jobber, og vet ikke helt hvor vi ender. Samboer får kanskje jobb i Oslo sentrum, mens for meg kan det egentlig være alt fra en bydel i Groruddalen, til utenfor Oslo. Vi syns det er vanskelig å se på steder å bo når vi ikke vet hvor vi skal jobbe. Barn har vi ikke enda, men det er planen på sikt. Vi kan begge ha noe hjemmekontor som gjør det mulig med litt reisevei, men ingen av oss ønsker en hel time til jobb. 45 minutter (med kollektivt) er vel det vi tenker. Blir det altfor krøkkete reisevei for meg utenfor Oslo sentrum er det også et alternativ å kjøre bil, jeg kan nok ha fleksibilitet hvor jeg drar tidlig både til og fra jobb og heller jobber inn lengre dager på hjemmekontor. Vi må ikke ha masse kaféer og butikker rundt oss, men vi ønsker et godt lokalmiljø, og god tilgang på offentlig transport. Det er stort pluss med nærhet til sjø, skog og turløyper er også et pluss. Vi ønsker også å få en god bolig for pengene, så det bør ikke være et sted hvor man betaler masse for beliggenheten. Steder vi har vurdert er Asker (positivt med sjø og natur, og kort togtur til sentrum), Lørenskog (kort busstur inn til Oslo), Nittedal (bra boligpriser, men kanskje litt vel rolig for oss?), Ås (men kan bli lang reisevei). Ski syns jeg ikke virker så spennende, men mulig jeg tar feil? Nesodden har vi lagt fra oss da boligprisene har steget veldig der, og vi ønsker litt enklere reisevei med bil til venner. Noen forslag til oss? Anonymkode: ba286...10a Har du prøvd bussen fra Skedsmo eller? Den står jo stille lenge i trafikken. Gå heller for asker og den veien. Kanskje litt langt ut for dere, men dere for skikkelig flotte eneboliger på lier til den prisen. Ellers ville jeg sett langt tog linja mot asker og nedover der, om jeg var dere. Evt lillestrøm da. Der er det tog inn til Oslo på ti min. Og så er det jo ski og den veien. men ikke ta bussen fra Skedsmo. Anonymkode: 51860...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Jessheim Anonymkode: c674e...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har du prøvd bussen fra Skedsmo eller? Den står jo stille lenge i trafikken. Gå heller for asker og den veien. Kanskje litt langt ut for dere, men dere for skikkelig flotte eneboliger på lier til den prisen. Ellers ville jeg sett langt tog linja mot asker og nedover der, om jeg var dere. Evt lillestrøm da. Der er det tog inn til Oslo på ti min. Og så er det jo ski og den veien. men ikke ta bussen fra Skedsmo. Anonymkode: 51860...bc2 Med mindre jeg bommer på geografien, ingen av stedene jeg nevnte ligger ved Skedsmo? 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jessheim Anonymkode: c674e...f9c Jeg tenker Jessheim blir for langt og veldig langt unna sjøen. Men bor du der og er fornøyd? 4 minutter siden, AnonymBruker said: Rasta Anonymkode: 3aef9...c6a Vil du utdype litt? Anonymkode: ba286...10a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med mindre jeg bommer på geografien, ingen av stedene jeg nevnte ligger ved Skedsmo? Du nevnte jo Lørenskog og Jessheim, det er jo den veien ihvertfall Jeg har bodd på Skedsmo før, Skedsmokorset. Tok bussen hver dag og den stod alltid stille innover mot Oslo. Synes det var litt harry der. Lørenskog har ganske dårlig miljø, forresten. Folk flytter derifra for å få ungene sine inn i bedre miljøer, kjenner en som jobber på Ahus barnehager som sier det. lengre utover mot Jessheim og videre er også en del belastet, har jeg hørt. kommunen prioriterer å plassere kommunale boliger ut den veien fordi det er billigere. Jeg kjenner ikke ski spesifikt, men tror det er bedre. Asker er nok det beste mtp miljø, tror jeg. Anonymkode: 51860...bc2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Hva med Kolbotn ? Der har du tog og ekspressbuss og det virker som et satsningsområde mtp alle boligprosjektene som bygges. I tillegg er det rett utenfor Oslo så du slipper unødvendig reisevei Anonymkode: 2ea67...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med mindre jeg bommer på geografien, ingen av stedene jeg nevnte ligger ved Skedsmo? Jeg tenker Jessheim blir for langt og veldig langt unna sjøen. Men bor du der og er fornøyd? Vil du utdype litt? Anonymkode: ba286...10a Jeg liker Rasta. Bussen går 24/7, hver 3-4. minutt i rushtiden. Bare 20 minutter til Oslo sentrum. Rolig ☺️ Anonymkode: 3aef9...c6a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Drøbak, 40 minutter til byen 😊 Anonymkode: 860a6...069 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du nevnte jo Lørenskog og Jessheim, det er jo den veien ihvertfall Jeg har bodd på Skedsmo før, Skedsmokorset. Tok bussen hver dag og den stod alltid stille innover mot Oslo. Synes det var litt harry der. Lørenskog har ganske dårlig miljø, forresten. Folk flytter derifra for å få ungene sine inn i bedre miljøer, kjenner en som jobber på Ahus barnehager som sier det. lengre utover mot Jessheim og videre er også en del belastet, har jeg hørt. kommunen prioriterer å plassere kommunale boliger ut den veien fordi det er billigere. Jeg kjenner ikke ski spesifikt, men tror det er bedre. Asker er nok det beste mtp miljø, tror jeg. Anonymkode: 51860...bc2 Lørenskog er stor, så det er litt dumt å si at det er «dårlig miljø» der. Forskjell på Skårer og Rasta, vet du. Anonymkode: 3aef9...c6a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Vi flyttet fra Oslo til Kløfta og stortrives. Du får mye her for 7,5 mill. Toget tar 28 min til Oslo, 6 min til Jessheim. Vinmonopol og flere forskjellige dagligvarebutikker i nærheten og lett å komme til store senter i Jessheim, Strømmen og kort vei til Lillestrøm. Det er ikke Harry her, som vi kanskje trodde litt på forhånd. Anonymkode: 25098...234
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 Vollen er et veldig fint sted forresten, som dere liker båtliv. Anonymkode: 51860...bc2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lørenskog er stor, så det er litt dumt å si at det er «dårlig miljø» der. Forskjell på Skårer og Rasta, vet du. Anonymkode: 3aef9...c6a kjenner ikke til områdene men vet det er mye gjenger som er derifra. Men de lager vel kanskje ikke bråk på der de holder til. Anonymkode: 51860...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=240589741 Anonymkode: 51860...bc2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): kjenner ikke til områdene men vet det er mye gjenger som er derifra. Men de lager vel kanskje ikke bråk på der de holder til. Anonymkode: 51860...bc2 Det er veldig synd når folk som egentlig ikke kjenner til områder er med på å stemple områder som gjeng-steder. Anonymkode: 2ea67...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Jeg vil virkelig anbefale Ås eller Ski, men da at dere bosetter dere nærme sentrum/togstasjonen. Jeg synes Ås er hyggeligere, men det går sjeldnere tog - dog bare 30min reisetid. Anonymkode: c2f12...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil virkelig anbefale Ås eller Ski, men da at dere bosetter dere nærme sentrum/togstasjonen. Jeg synes Ås er hyggeligere, men det går sjeldnere tog - dog bare 30min reisetid. Anonymkode: c2f12...4c5 Enig, men legger gjerne til vinterbro. 20 min buss inn til byen. Anonymkode: 741b9...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Kolbotn! Alltid plass på buss/tog, kortere reisevei enn maks, hyggelige nabolag med romslige tomter og et helt greit kjøpesenter. Stedet har det man måtte trenge av tilbud Anonymkode: 45069...502 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #19 Skrevet 23. desember 2021 Vi trives veldig godt på Rasta (Lørenskog). Anonymkode: 9c651...553
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 Asker. Med toget kan du da lett søke jobber på strekningen mellom Drammen og Oslo. Anonymkode: 9f5a3...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå