AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Jeg må bare lufte litt, jeg er en person som kan irritere meg over ting i lang tid etterpå, og idag skjedde det noe utrolig ekkelt. På senteret er det en heis som går mellom to etasjer. Jeg ventet på at den skulle komme opp i andre etasje. Jeg hadde barnevogn med baby, så jeg kunne ikke komme meg ned på andre måter. Plutselig ser jeg en dame i 50 åra, joggedress og handlevogn komme busende mot heisen. Hun skjønner at jeg står og venter og at heisen er på vei opp, så hun steller seg litt bak så de andre skal få komme ut. Da det er plass går jeg mot heisen og hun presterer å dytte vogna si foran min. Jeg minner henne om at det er kø, og at det ikke er hennes tur. Hun ser på meg og overser meg glatt. Jeg ropte til henne og sa "hallo, du, det er kø og det er IKKE din tur!". Det dreit hun i for å si det mildt. Utseendemessig tror jeg hun sleit med sitt, men kjenner at jeg ble fryktelig irritert og sint, mest fordi jeg tar det så innmari personlig og tenker det er fordi jeg er muslim, men noen ganger er jo folk bare uhøflig uansett. Jeg fikk lyst til å finne henne og snakke alvor til henne, men æsj. Uff. Frekk dame. Hun hadde sikkert flydd på meg. Ok, veit ikke hva jeg vil. Tips til hvordan man rister det av seg uten å være så sint, vil gjerne høre lignende historier eller spekulasjoner hvorfor hun ikke tar hensyn til andre mennesker i kø. Det var ikke i retning WC heller, da hadde jeg forstått. Anonymkode: ead84...2bb 19
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Det hadde nok ikke noe med det at du er muslim å gjøre, heldigvis (eller hva jeg skal si). Noen er bare sånn. Opplever det stadig i butikken feks, at jeg står i kassa, så blir det ledig kasse ved siden av. Normal køkultur er da at man lar den som stør først i gammel kø gå først i ny kø, men gud bedre hvor mange ganger jeg har opplevd at folk bak meg bare løper over i ny kasse.. Anonymkode: 89e18...b34 23
SoWhat? Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Det er folk som opplever dette, og som ikke tør å si noe. Det er mye verre, for det kan plage og irritere dem lenge etterpå at de var så defensive. Tror de fleste av oss har opplevd å bli stumme eller handlingslammet, og da tenke etterpå : å, hvorfor så jeg ikke det? Hvorfor gjorde jeg ikke sånn? Osv Du gjorde det rette og sa i hvertfall ifra! Du kunne jo i grunnen ikke gjøre mer enn det. Sånne frekke folk uten sosial kompetanse, er egentlig håpløse tilfeller. Prøv å legg det bort. Det var ikke personlig. Hun bare ER sånn. Det må du bare tenke 16
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 TS, husk at vi ikke kan kontrollere andre mennesker og hvordan de reagerer. Var hun frekk? Ok. Hun sliter sikkert med sitt. Det viktigste er at du ikke tar det personlig. Og ta deg en kopp kakao, det hjelper 😊❤️ Anonymkode: 9d648...780 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Tviler på det hadde noe å gjøre med at du er muslim, har selv opplevd slike og jeg er ikke muslim. Noen er bare frekke.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Jeg hadde også vært en sånn person som hadde irritert meg over episoden i lang tid etterpå😅 Hun var nok bare et søplemenneske, vær bare lykkelig for at du ikke er sånn selv, det tror jeg er eneste måten å riste det av seg på. Ikke tenk at det er fordi du er muslim, jeg er hvit som snøen og har opplevd flere merkelige situasjoner med frekke kjerringer, spesielt eldre damer tror de kan si og gjøre hva som helst. Anonymkode: 8f10b...a6a 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 Beklager for å si det, men jeg hadde gjort det samme. Spesielt i disse travle høytider. Anonymkode: d046e...5ee
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Hun var en dust. Ikke la duste folk få påvirke deg. Vet det er vanskelig, men forsøk å øve. Det gjør jeg, og synes det hjelper. Anonymkode: 0c451...21e 1
Chantielle Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 Ryddet for nedsettende innhold,samt svar. Chantielle mod. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Herregud, det var jo ikke fordi du er muslim da..... Selv om det kunne vært til pass for deg om noen dømte deg, slik du tydeligvis dømmer andre. Anonymkode: 6a16b...fb4 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 Lavmål å kritisere andres utseende, men heller ikke greit å bare buse frem. Anonymkode: c208e...c81 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Utseendemessig tror jeg hun sleit med sitt, men kjenner at jeg ble fryktelig irritert og sint, mest fordi jeg tar det så innmari personlig og tenker det er fordi jeg er muslim, men noen ganger er jo folk bare uhøflig uansett. Jeg fikk lyst til å finne henne og snakke alvor til henne, men æsj. Uff. Frekk dame. Hun hadde sikkert flydd på meg. Anonymkode: ead84...2bb Du er lookistisk og bør lære deg la stygge mennesker få gli lite lett som pene mennesker. Anonymkode: 8c593...1ed 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde også vært en sånn person som hadde irritert meg over episoden i lang tid etterpå😅 Hun var nok bare et søplemenneske, vær bare lykkelig for at du ikke er sånn selv, det tror jeg er eneste måten å riste det av seg på. Ikke tenk at det er fordi du er muslim, jeg er hvit som snøen og har opplevd flere merkelige situasjoner med frekke kjerringer, spesielt eldre damer tror de kan si og gjøre hva som helst. Anonymkode: 8f10b...a6a Veldig glad jeg ikke er sånn selv 😂 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS, husk at vi ikke kan kontrollere andre mennesker og hvordan de reagerer. Var hun frekk? Ok. Hun sliter sikkert med sitt. Det viktigste er at du ikke tar det personlig. Og ta deg en kopp kakao, det hjelper 😊❤️ Anonymkode: 9d648...780 Takk for godt tips ❤️💕med krem 😊 SoWhat? skrev (5 minutter siden): Det er folk som opplever dette, og som ikke tør å si noe. Det er mye verre, for det kan plage og irritere dem lenge etterpå at de var så defensive. Tror de fleste av oss har opplevd å bli stumme eller handlingslammet, og da tenke etterpå : å, hvorfor så jeg ikke det? Hvorfor gjorde jeg ikke sånn? Osv Du gjorde det rette og sa i hvertfall ifra! Du kunne jo i grunnen ikke gjøre mer enn det. Sånne frekke folk uten sosial kompetanse, er egentlig håpløse tilfeller. Prøv å legg det bort. Det var ikke personlig. Hun bare ER sånn. Det må du bare tenke Hehe ja vet du jeg hadde jo på det munnbindet og Gud hvor lett det var å si ifra 😊 Vanligvis pleier jeg ikke å si ifra. Og da blir alt bare enda verre inni meg, så ja.. Hjalp veldig 😊 Anonymkode: ead84...2bb 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er lookistisk og bør lære deg la stygge mennesker få gli lite lett som pene mennesker. Anonymkode: 8c593...1ed AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lavmål å kritisere andres utseende, men heller ikke greit å bare buse frem. Anonymkode: c208e...c81 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud, det var jo ikke fordi du er muslim da..... Selv om det kunne vært til pass for deg om noen dømte deg, slik du tydeligvis dømmer andre. Anonymkode: 6a16b...fb4 Godt poeng, jeg burde ikke ha sagt det eller tenkt sånn. Det er jo virkelig ikke sikkert det er tilfelle.. Bidrar veldig lite til et åpent samfunn ned slik holdning.. Anonymkode: ead84...2bb 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 Utseendemessig tror jeg hun sleit med sitt… hva var poenget med den kommentaren? Javisst var hun uhøflig, men du fremstår jo ikke så engleaktig selv Anonymkode: 54a2c...5a6 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utseendemessig tror jeg hun sleit med sitt… hva var poenget med den kommentaren? Javisst var hun uhøflig, men du fremstår jo ikke så engleaktig selv Anonymkode: 54a2c...5a6 Nei du har rett 😢 Anonymkode: ead84...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Godt poeng, jeg burde ikke ha sagt det eller tenkt sånn. Det er jo virkelig ikke sikkert det er tilfelle.. Bidrar veldig lite til et åpent samfunn ned slik holdning.. Anonymkode: ead84...2bb Bra du ser det 👍 Anonymkode: 6a16b...fb4 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 Neste gang noen buser forbi deg på den måten bør du heller spenne bein for dem Anonymkode: cdfd3...d54 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 Det kan faktisk godt ha noe å gjøre, at TS er muslim. Ja, er ikke det lett for dere å se en norsk dame i 50 årene, fullstendig uvellyket på alle arenaer i livet. Men hun har ihvertfall sin rasisme å støtte seg på, ja, jeg er bedre enn henne ihvertfall fordi jeg er norsk! Det er for lett å forestille seg at det kan være sånn også. Men ja, TS. Frekke folk er bare sånn. Hun dama der har sikkert mye hun sliter med. Du sa ihvertfall ifra! Det er bra. Vet ikke om jeg ville turt det i samme situasjon. Anonymkode: c0b3e...8f2 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan faktisk godt ha noe å gjøre, at TS er muslim. Ja, er ikke det lett for dere å se en norsk dame i 50 årene, fullstendig uvellyket på alle arenaer i livet. Men hun har ihvertfall sin rasisme å støtte seg på, ja, jeg er bedre enn henne ihvertfall fordi jeg er norsk! Det er for lett å forestille seg at det kan være sånn også. Men ja, TS. Frekke folk er bare sånn. Hun dama der har sikkert mye hun sliter med. Du sa ihvertfall ifra! Det er bra. Vet ikke om jeg ville turt det i samme situasjon. Anonymkode: c0b3e...8f2 Hvordan i all verden kan du vite at hun er "uvellyket" på alle arenaer i livet? Jeg er hvit og blond, men har opplevd akkurat det samme nå i julen. Folk er stresset og tenker bare på seg selv. Er ikke bra det heller, men å kalle folk rasister blir litt vel heftig. Anonymkode: 6a16b...fb4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå