AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Hvordan klare å skru av jobbmodus når jeg har fri? Uansett hva jeg gjør eller ikke gjør på ettermiddag og kveld, så blir det alltid en slags nedtelling til neste dag kl 8. Til og med søvnen blir nedtelling om jeg våkner i løpet av natta. Blir det bedre? Hjelp… Anonymkode: 0cbc6...fc8
Mufasa90 Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Du finner en hobby eller flere som du liker. Eller gjør noe for å få tankene på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Mufasa90 skrev (Akkurat nå): Du finner en hobby eller flere som du liker. Eller gjør noe for å få tankene på noe annet. Jeg trener mye. Funker ikke. Er bare en del av nedtellingen. Anonymkode: 0cbc6...fc8
Munti Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 (endret) Vær streng og sett grenser. Ingen mail/teams-notifikasjoner. Ikke logg inn for å sjekke noe som helst. Notatblokk ved senga der du kan skrible ned ting du blir tenkende på om natta. Kommer nok an på hva du jobber med da. Endret 20. desember 2021 av Munti Typo 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Munti skrev (Akkurat nå): Vær streng og sett grenser. Ingen mail/teams-notifikasjoner. Ikke logg inn for å sjekke noe som helst. Notatblokk ved senga der du kan skrible ned ting du blir tenkende på om natta. Kommer nok av på hva du jobber med da. Ligger unna mail, ja. Jobber med folk. Er ikke det at jeg tenker så mye på selve innholdet og folk i jobben. Det er det at jeg tenker at snart skal jeg på jobb igjen og kvelden er så kort. En time mindre igjen, enda en time mindre igjen … 🤯 Anonymkode: 0cbc6...fc8
Munti Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ligger unna mail, ja. Jobber med folk. Er ikke det at jeg tenker så mye på selve innholdet og folk i jobben. Det er det at jeg tenker at snart skal jeg på jobb igjen og kvelden er så kort. En time mindre igjen, enda en time mindre igjen … 🤯 Anonymkode: 0cbc6...fc8 Da må du nesten bli bedre på å leve i nuet da 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ligger unna mail, ja. Jobber med folk. Er ikke det at jeg tenker så mye på selve innholdet og folk i jobben. Det er det at jeg tenker at snart skal jeg på jobb igjen og kvelden er så kort. En time mindre igjen, enda en time mindre igjen … 🤯 Anonymkode: 0cbc6...fc8 Jeg var slik da jeg var nyutdannet, men det gikk over. Prøvd trening, yoga, meditasjon el? Anonymkode: 47280...6dc
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Skrevet 20. desember 2021 Høres ut som om du trenger en hobby. (Trening er som regel ikke å regne som hobby). Jeg ser TV-serier, filmer, gamer, treffer venner (chatter mer nå i koronatiden)... Anonymkode: e580c...f9d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var slik da jeg var nyutdannet, men det gikk over. Prøvd trening, yoga, meditasjon el? Anonymkode: 47280...6dc Ja, trener som sagt. Det er kjempefint det. «Problemet» er at kvelden føles enda kortere med mindre tid til å hvile helt og det hjelper ikke på nedtellingen. 🤪 Men godt du sier du var sånn som nyutdannet og at det gikk over. Må vel kanskje bare gå seg til da? Anonymkode: 0cbc6...fc8
AllahBallah Skrevet 20. desember 2021 #10 Skrevet 20. desember 2021 Høres ikke ut som du trives helt på jobb? Eller, litt raskt konkludert, kanskje. Men hvordan tenker du mye på jobb da? Som at du føler på et så stort ansvar? Eller at du gruer deg litt? Eller gleder deg?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Skrevet 20. desember 2021 AllahBallah skrev (4 minutter siden): Høres ikke ut som du trives helt på jobb? Eller, litt raskt konkludert, kanskje. Men hvordan tenker du mye på jobb da? Som at du føler på et så stort ansvar? Eller at du gruer deg litt? Eller gleder deg? Trives, men mye nytt og mye å sette seg inn i. Kan føles overveldende, men har heldigvis gode kollegaer jeg kan spørre om hva som helst. Gruer meg ikke, men er redd for ikke å få hentet meg inn igjen nok. Tenker ikke så mye på selve jobben. Mer at jeg skal snart på jobb igjen om så og så mange timer. Dette høres kanskje helt tvangsmessig ut, men jeg er ikke en tvangspreget person av natur, altså. Anonymkode: 0cbc6...fc8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #12 Skrevet 20. desember 2021 TS, du må nesten tvinge deg til å tenke på noe annet. Jeg var sånn før. Tenkte, og gjerne overtenkte, på jobb hele kvelden, bekymret meg osv. Men ingen setter jo pris på det! Husk det og da blir det forhåpentligvis enklere å koble av. Anonymkode: 69fb0...b6a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS, du må nesten tvinge deg til å tenke på noe annet. Jeg var sånn før. Tenkte, og gjerne overtenkte, på jobb hele kvelden, bekymret meg osv. Men ingen setter jo pris på det! Husk det og da blir det forhåpentligvis enklere å koble av. Anonymkode: 69fb0...b6a Du, der traff du spikeren på hodet. At jeg må tvinge meg til å tenke på noe annet. Og problemet nå er at da må jeg tenke på noe annet jævla drit som dukket opp igjen i livet mitt i høst og som jeg ikke vet hvor jeg skal «gjøre av». Anonymkode: 0cbc6...fc8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #14 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du, der traff du spikeren på hodet. At jeg må tvinge meg til å tenke på noe annet. Og problemet nå er at da må jeg tenke på noe annet jævla drit som dukket opp igjen i livet mitt i høst og som jeg ikke vet hvor jeg skal «gjøre av». Anonymkode: 0cbc6...fc8 Hva med å finne tredje alternativ? 😊😀 Forelske seg? 😁 Anonymkode: 69fb0...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å finne tredje alternativ? 😊😀 Forelske seg? 😁 Anonymkode: 69fb0...b6a Fantastisk alternativ! 😄 Anonymkode: 0cbc6...fc8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #16 Skrevet 20. desember 2021 Slik hadde jeg det før. Hvis du sliter med å koble av, prøv å minne deg selv på at du blir en bedre fagperson om du klarer det. Ingen, verken du eller andre, får det bedre av at du blir overveldet. Anonymkode: 5bcd5...a73 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #17 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik hadde jeg det før. Hvis du sliter med å koble av, prøv å minne deg selv på at du blir en bedre fagperson om du klarer det. Ingen, verken du eller andre, får det bedre av at du blir overveldet. Anonymkode: 5bcd5...a73 Sant. Anonymkode: 0cbc6...fc8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #18 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slik hadde jeg det før. Hvis du sliter med å koble av, prøv å minne deg selv på at du blir en bedre fagperson om du klarer det. Ingen, verken du eller andre, får det bedre av at du blir overveldet. Anonymkode: 5bcd5...a73 Nemlig, og ikke minst...Tenker du for mye, kan det påvirke din psykiske helse, og hva skjer da? Ingen sier takk og man blir erstattet på null komma niks. Anonymkode: 69fb0...b6a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #19 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nemlig, og ikke minst...Tenker du for mye, kan det påvirke din psykiske helse, og hva skjer da? Ingen sier takk og man blir erstattet på null komma niks. Anonymkode: 69fb0...b6a Tenker ikke. Teller ned. Anonymkode: 0cbc6...fc8
AllahBallah Skrevet 20. desember 2021 #20 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slik hadde jeg det før. Hvis du sliter med å koble av, prøv å minne deg selv på at du blir en bedre fagperson om du klarer det. Ingen, verken du eller andre, får det bedre av at du blir overveldet. Anonymkode: 5bcd5...a73 Takk, det var godt tips til meg også 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå