Gå til innhold

Må barnehagebarn ta pcr test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yngste barn her testet positivt på hurtigtest. Det har vært mye smitte på avdelingen nå og hun har bare vært hjemme utenom barnehagen. Vi foreldre har foreløpig testet negativt. Må hun ta pcr test? Vi har meldt fra til barnehagen og går selvfølgelig i isolasjon. 

Anonymkode: ce0d9...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun MÅ vel ikke, men dersom dere velger å la være får hun ikke koronasertifikat på helsenorge, og dere må uansett holde isolasjonstiden. Hør med smitteteamet i kommunen deres for detaljer👍

Anonymkode: 70791...a2a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun MÅ vel ikke, men dersom dere velger å la være får hun ikke koronasertifikat på helsenorge, og dere må uansett holde isolasjonstiden. Hør med smitteteamet i kommunen deres for detaljer👍

Anonymkode: 70791...a2a

Ok, takk for svar. Ja far skal ringe corona telefonen i morgen. Er ikke så lett for meg å få tatt henne til en test stasjon da jeg har et barn til og ingen bil denne uka. 

Anonymkode: ce0d9...ea5

Skrevet

Vår på 3 år har tatt.

Anonymkode: c1d15...7fb

Skrevet

Sønnen vår tok PCR-test da han var 1,5 år, men kun i halsen. 

Barn er unntatt test- og karantenekrav, men det er likevel fornuftig å ta en test. 

Anonymkode: 5a4d1...57c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barn er unntatt test- og karantenekrav, men det er likevel fornuftig å ta en test. 

Stemmer dette? Vi fikk beskjed om å ta pcr på vår sønn og slik jeg tolket det så må han nå i karantene til prøvesvar er tilbake? Eller?

Anonymkode: c1d15...7fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære vene, barn er IKKE unntatt isolasjon når de har testet positivt på hurtigtest!!

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville testet barnet. Vi har tatt hurtigtester når det har vært mye smitte på avdelingen og PCR test noen ganger. 
Vet at de i noen kommuner kan komme hjem til deg og teste.

Anonymkode: c7e84...ae3

• Liker 1
Skrevet

Test barnet. 

Anonymkode: b315d...ec8

• Liker 1
Skrevet

Her har jeg to barn som var livredde for test etter at de i fjor måtte teste seg i hals og nese (hjernepirkern), men da vi testet for en stund siden, når de begge hadde korona, var det så vidt de var inni nesa. Typ heeeelt ytterst. 

Jeg ville absolutt tatt en pcr, så får barnet i tillegg gyldig koronasertifikat.. 

Anonymkode: bed46...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...