AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Hei! Fjordkraft har 6 måneders bindingstid til 150øre pr kwh. Men de har rett til å endre prisen med 14 dagers varsel. Ved vesentlig endring kan man si opp står det. Noen som har denne avtalen og opplevd at de justere prisen hver 14 dag eller justert i det hele tatt? Anonymkode: b1d6e...75b
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Kan du forklare meg en eneste grunn til at DU skal binde deg til en avtale som DEN ANDRE PARTEN ikke er bundet av? For øvrig ville jeg ikke tatt i Fjordkraft med en annens redskap.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 De kommer til å prise etter at det har gått 14 dager / to uker. Anonymkode: 8fe6f...c70
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Har lignende avtale, men ikke hos Fjordkraft. Prisen har blitt justert opp to ganger nå i vinter, men er fremdeles greit lav sammenlignet med andre strømpriser. Liker at jeg har en fast pris og slipper å tenke på når på døgnet jeg bruker strøm. Forskjellen med min avtale og din, er at jeg har to ukers oppsigelse. Så hvis de varsler at prisen går opp om 14 dager, kan jeg si opp på dagen og ta en annen avtale hvis jeg synes den nye prisen blir for høy. Tidligere, da det var lavere mer 'vanlige' strømpriser, justerte de prisen kanskje 1 gang i året. Noen ganger ned også. Hadde ikke gått inn en slik avtale med et selskap som har vært så kjipe mot kundene sine. Sjekk litt rundt, ta gjerne er telefon til nettselskapet der du bor og hør hva de kan tilby hvis du binder prisen. Risikosport å binde med 150 øre frem til sommeren også. Prisen er veldig lav nå, men vi har nylig hatt historisk lave sommerpriser også. Da hadde du kun oppnådd å få stabil pris, ikke nødvendigvis den beste prisen hver av de 6 mnd du er bundet. Men egentlig ikke en dårlig deal, så lenge de ikke øker på hver 14. Dag. Anonymkode: 89512...fba
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har lignende avtale, men ikke hos Fjordkraft. Prisen har blitt justert opp to ganger nå i vinter, men er fremdeles greit lav sammenlignet med andre strømpriser. Liker at jeg har en fast pris og slipper å tenke på når på døgnet jeg bruker strøm. Forskjellen med min avtale og din, er at jeg har to ukers oppsigelse. Så hvis de varsler at prisen går opp om 14 dager, kan jeg si opp på dagen og ta en annen avtale hvis jeg synes den nye prisen blir for høy. Tidligere, da det var lavere mer 'vanlige' strømpriser, justerte de prisen kanskje 1 gang i året. Noen ganger ned også. Hadde ikke gått inn en slik avtale med et selskap som har vært så kjipe mot kundene sine. Sjekk litt rundt, ta gjerne er telefon til nettselskapet der du bor og hør hva de kan tilby hvis du binder prisen. Risikosport å binde med 150 øre frem til sommeren også. Prisen er veldig lav nå, men vi har nylig hatt historisk lave sommerpriser også. Da hadde du kun oppnådd å få stabil pris, ikke nødvendigvis den beste prisen hver av de 6 mnd du er bundet. Men egentlig ikke en dårlig deal, så lenge de ikke øker på hver 14. Dag. Anonymkode: 89512...fba Står i vilkårene at jeg skal varsles med sms. Men også at jeg kan si opp med 14 dagers varsel hvis de justerer prisen med vesentlig avvik fra prisen som er nevnt. Det virker som den ikke er justert siden oktober nå når jeg sjekket på nettet. Jeg tenker vesentlig er 10% fordi det er dette som er brukt i kontakter i annen juridisk sammenheng. Bil og bygg vet jeg om eksempler med 10% som en grense. Ser ikke helt på det som risikosport hvis prisene skal være jojo mellom 1 og 6kr de neste 3 månedene. Da frasier jeg meg heller dette mot at, april, mai og juni blir dyrere enn nødvendig. Jeg vil jo motta strømkompensasjonen uansett ifølge Fjordkraft sine sider. Så den relle prisen er nærmere 1kr i litt over 3 måneder (avhengig av hva snittet er). Anonymkode: b1d6e...75b
Eloise12345 Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Har en i familien som jobber som økonomisjef. Han råder meg til å ikke binde meg i en strømavtale nå. Jeg har spotpris men han sier at strømavtalene er bindende og de er dyre.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Tenker det er verdt det, med mindre de justerer hver 2 uke og krangler på hva som er vesentlig avvik. I november og desember var min snitt spotpris over fjordkraft sin 6mån fastpris. Velger jo kun 6mån i håp om at strømsituasjonen er snudd til sommeren. Men skal sjekke litt videre. Har bare funnet Fjordkraft som tilbyr 6måneder. Anonymkode: b1d6e...75b
tdm900 Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Kan hende det stabliserer seg noe, nå som Finland i natt har startet opp sitt atomkraftverk. Men det gir ikke noe resultat før i slutten av januar. Det yter 14% av Finland sitt behov.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Hva heter avtalen du referer til? Finner den ikke på nettsiden til Fjordkraft, kun en som heter "Forutsigbar strømpris", og det er noe annet enn fastpris. Det er en avtale med pristak. Anonymkode: 74f27...cbb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker det er verdt det, med mindre de justerer hver 2 uke og krangler på hva som er vesentlig avvik. I november og desember var min snitt spotpris over fjordkraft sin 6mån fastpris. Velger jo kun 6mån i håp om at strømsituasjonen er snudd til sommeren. Men skal sjekke litt videre. Har bare funnet Fjordkraft som tilbyr 6måneder. Anonymkode: b1d6e...75b Om 6 måneder er vi i juni. Hvis strømprisen midt på sommeren er 150 øre/kWh, er Norge enten blitt Sibir eller det har skjedd en verdens katastrofe. Anonymkode: 74f27...cbb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om 6 måneder er vi i juni. Hvis strømprisen midt på sommeren er 150 øre/kWh, er Norge enten blitt Sibir eller det har skjedd en verdens katastrofe. Anonymkode: 74f27...cbb Langt i fra. Det holder med at Europa fortsatt har knapphet på gass og en tørr vår/sommer. Hvilket som er faktisk sannsynlig. Får vi også deretter en tørr, kald høst er det imidlertid fare på ferde. Da begynner vi faktisk å gå tom for vann til å lage noe som helst strøm med... Anonymkode: e3bb5...da3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei! Fjordkraft har 6 måneders bindingstid til 150øre pr kwh. Men de har rett til å endre prisen med 14 dagers varsel. Ved vesentlig endring kan man si opp står det. Noen som har denne avtalen og opplevd at de justere prisen hver 14 dag eller justert i det hele tatt? Anonymkode: b1d6e...75b Jeg har ikke den avtalen du snakker om, men jeg har en annen variabel prisavtale fra samme strømleverandør. I løpet av november og desember har de satt opp prisen 5 ganger. For en uke siden fikk jeg melding om at prisen ble satt opp fra 190 øre kWhtil 210 øre fra 25.desember, og akkurat nå fikk jeg melding om at prisen øker fra 210 øre til 280 øre fra 4.januar. Jeg tror helt garantert at du vil oppleve prisøkning i løpet av bindingstiden. Anonymkode: 46b98...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå