Gå til innhold

Tror dere man har mange man passer sammen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det er mange man kan elske? Sånn ordentlig elske?

Eller tror dere ekte kjærlighet er sjeldent, å at man kun har en eller to i verden man virkelig kan elske?

Spør fordi jeg egentlig tror jeg aldri har vært forelsket, sånn ordentlig. Betatt og veldig glad i noen, ja. Men ikke sånn dyp kjærlighet. Jeg blir fort lei. Føler at jeg ikke har funnet den rette kanskje (er 36 år).

Men har truffet en jeg virkelig ikke klarer komme over nå. Vi har ikke vært kjærester, men hatt et nært forhold i noen år. Det har ikke blitt noe mer fordi jeg syns aldersforskjellen er for stor. Jeg forsøker glemme, komme over osv. Men jeg klarer ikke legge han bort.

Synd hvis jeg dytter han bort pga. alder, å så vil jeg aldri bli ordentlig forelsket igjen.. Mine tidligere samboere har vært jevnaldrende med meg. Han her er 15 år eldre enn meg.

Alt annet fungere supert. Vi er også på samme plass i livet. Så det er kun alder jeg ikke vet om jeg vil klare se bort i fra. Kanskje ikke nå. Men noen år frem i tid da. Eller skal man bare få for det, å vite at man har ordentlig kjærlighet, å så ta ev. problemer når de kommer. Jeg vet jo ikke hva som venter liksom. Jeg er hjemmekjær, liker ikke reise. Liker ha mitt eget, liker at man kan være kjærester/særboer. Så hva er jeg så redd for..

Anonymkode: 7e867...1ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg er 23 og har møtt en mann som er 43... Tenk om jeg aldri får samme bånd med noen igjen?

Anonymkode: 51d0e...8a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror dere det er mange man kan elske? Sånn ordentlig elske?

Anonymkode: 7e867...1ea

Ja selvfølgelig 😊

• Liker 5
Skrevet

Det kommer nok an på personen. Noen har lettere for å elske enn andre. Mange gjør det noen få ganger. Enkelte aldri. 

Anonymkode: 1fc26...007

Skrevet

Ja, jeg har elsket dypt og inderlig tre ganger til nå❤️ Tenker at dersom jeg skulle bli alene igjen så hadde jeg funnet kjærligheten igjen likevel.

Elsket en mann som var 20 år eldre enn meg og syntes ikke du skal avvise kjærligheten som kommer din vei❤️

Anonymkode: 84062...1fe

Skrevet

Kanskje ca 5-10 stk 

Anonymkode: 38aee...72a

Skrevet

Jeg tror jeg kunne hatt det veldig fint med veldig mange, har møtt mange flotte mennesker opp i gjennom. 

Men det har innimellom slått meg at det også har litt med min personlighet å gjøre. Jeg ser lett det fine i folk. Jeg er ganske tålmodig og lyttende. Og jeg er veldig rask til å sette strek for vennskap/relasjoner om det er noen uheldige forhold. Jeg har ikke sterke politiske meninger, og går godt overens med de fleste. Da er det jo lettere å finne en god match. 

Dette med alder var en dealbreaker for meg. Etter å ha sett hvordan det ble veldig krevende fra den eldstes pensjonsalder hos flere slektninger. Så jeg gikk videre. Og fant etterhvert han jeg nå har vært veldig lykkelig med i 15 år. 

Anonymkode: 2be8c...57c

• Liker 2
Skrevet

Ja, kjempemange. Det er bare vanskelig å finne akkurat dem man passer best med, men de er der ute.

Anonymkode: 0968a...e67

Skrevet

Nei. 3-4 sjanser ila et liv så er det rimelig kjørt 

Anonymkode: c5dc4...db4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en god del man kan passe sammen med. Men det betyr likevel ikke at det er lett å finne dem. Det er mye som skal klaffe.

• Liker 1
Skrevet

:jepp: Javisst er det massevis vi alle kunne ha passet godt sammen med, men de er spredd over hele kloden.
Det er et problem, spesielt hvis en stort sett er i sitt hjem og litt rundtomkring der. Da blir det ikke noe. :) 

Skrevet

Jeg tror det varierer veldig fra person til person.

Anonymkode: e9c1d...1d1

Skrevet

Jeg tror det er mange en kan elske så må det bli klaff så en elskes tilbake. Så må en bare gå for det når det skjer. Det er ikke sikkert deg varer evig, men en må nyte det så lenge det varer.

Mulig det er flere kjærligheter tilgjenglig om en er attraktiv.

• Liker 2
Skrevet

Det er mange jeg kan være glad i og trives med, jeg er i mitt andre langvarige forhold,  men jeg kommer aldri til å elske noen. 

Anonymkode: c1d5f...b35

Skrevet

Det kan aldri bli ekte kjærlighet med en eldre mann som partner. Han er desperat og gjør/sier hva som helst for at hun skal føle seg spesiell. Kanskje hun er narsissist som trenger mye bekreftelse. Slike forhold er dømt til å mislykkes, ikke minst når han blir virkelig gammel og hun ser hva hun går glipp av hos venninner som har yngre menn. 

Ikke kast bort livet på eldre menn. Det er et patetisk liv. 

Anonymkode: 94a78...b2a

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på personlighetstypen man er. Noen mennesker er easy going, og er litt delfiner hele livet. De forelsker seg ofte, kan ha forhold til flere og lever helst ikke uten kjæreste.

Så er det de som er veldig introverte og mer dype, og de finner sjelden mennesker de føler mye felles med. De er sånne "sjelevenner"-typer. Kan fort bli ensomme og føle at de er på feil planet, så og si. Savner alltid sin sjelevenn. Da spiller alder ingen rolle.

Så er det de midt i mellom som forelsker seg iblant, og inngår færre og mer seriøse forhold enn første nevnte her. Bruker mer fornuft når de velger partner, og her kan alder bli hindring. Som tanken på barn, hvordan ting blir om 30 år osv.

Så er det alle imellom alt nevnt. Jeg ville aldri ha brydd meg om alder. Det eneste som teller er hvordan personen er og kjemien vi har. 

Syns forøvrig ikke at 15 år er særlig stor aldersforskjell. Han var ihvertfall fremdeles et barn da du ble født 😄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er mange jeg kan være glad i og trives med, jeg er i mitt andre langvarige forhold,  men jeg kommer aldri til å elske noen. 

Dramatisk. 

Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Dramatisk. 

Nei, helt og fullstendig udramatisk.

Skrevet

Ja, har elsket noen flere ganger enn jeg har fingre :)

Anonymkode: 06a43...8ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...