Gå til innhold

Lett forhøyet b-leukocytter / hvite blodceller. Er det farlig? 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært syk, skikkelig dårlig, legen mente jeg hadde influensa. Er nå på bedringens vei, hadde først crp på 12, så på 7, så på 9. 

Tok blodprøver og da viser det at jeg har leukocytter på 11. Det er jo over normalen, som er på 10. 

Er dette farlig? Legen trodde det var fordi jeg har vært syk, men jeg skal ta nye blodprøver for å se at det har senket seg nå som jeg er litt bedre. 

Blir så redd for sånt, har null peiling og blir redd for alt mulig når ting ikke er som de skal 😔

Anonymkode: 038c2...801

Skrevet

Trenger ikke å være farlig. 
lpk pleier å stige før crp, så synker crp etter at lpk har gått litt ned. Men kan selvsagt ha forhøyet lpk uten av det er noe spes også. 

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Det går helt sikkert fint. Crp på 12 er ikke høyt. Var det mens du var syk? Eller nå når du begynner å bli bedre?

Skrevet
Minitroll skrev (6 minutter siden):

Trenger ikke å være farlig. 
lpk pleier å stige før crp, så synker crp etter at lpk har gått litt ned. Men kan selvsagt ha forhøyet lpk uten av det er noe spes også. 

Å, takk for svar. Så for meg det verste... Jeg har helseangst, så tenker alltid det verste. 

• Liker 1
Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå):

Det går helt sikkert fint. Crp på 12 er ikke høyt. Var det mens du var syk? Eller nå når du begynner å bli bedre?

Crp på 12 var rett (dagen før jeg ble slått helt ut) før jeg ble skikkelig syk, mens jeg var syk så hadde jeg crp på 7 og 9. Har ikke målt den nå etterpå, men skal til legen på torsdag og ta nye blodprøver da. 

Skrevet

Du er frisk. Slutt og tenk. Legen hadde gitt beskjed om dette var noe å stresse med.

Anonymkode: 88139...6f1

• Liker 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Crp på 12 var rett (dagen før jeg ble slått helt ut) før jeg ble skikkelig syk, mens jeg var syk så hadde jeg crp på 7 og 9. Har ikke målt den nå etterpå, men skal til legen på torsdag og ta nye blodprøver da. 

Okei :) Det går nok fint. Prøv å ikke tenk så mye på det. 

Ser en artikkel om at leukocytter er alvorlig hvis det er over 75 eller under 0,5 så det er jo langt unna. 

Det går fint 🥰

Skrevet

Lymfocytter var på 2,6 (normalverdi: 1,5 - 4)

Monocytter var på 0,7 (normalverdi: 0.2- 0,8)

Leukocytter var på 11 (normalverdi: 3,5 - 10)

Og crp på 9.

Er dette "innafor"? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har nettopp vært syk, skikkelig dårlig, legen mente jeg hadde influensa. Er nå på bedringens vei, hadde først crp på 12, så på 7, så på 9. 

Tok blodprøver og da viser det at jeg har leukocytter på 11. Det er jo over normalen, som er på 10. 

Er dette farlig? Legen trodde det var fordi jeg har vært syk, men jeg skal ta nye blodprøver for å se at det har senket seg nå som jeg er litt bedre. 

Blir så redd for sånt, har null peiling og blir redd for alt mulig når ting ikke er som de skal 😔

nei, hatt det mange ganger, aldri vert noe galt

Anonymkode: adbe7...eb0

Skrevet

nei, hatt det mange ganger, aldri vert noe galt

Takk for beroligende ord ❤️

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (3 minutter siden):

Okei :) Det går nok fint. Prøv å ikke tenk så mye på det. 

Ser en artikkel om at leukocytter er alvorlig hvis det er over 75 eller under 0,5 så det er jo langt unna. 

Det går fint 🥰

Takk ❤️ Prøver å roe meg med at det sikkert er normalt.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lymfocytter var på 2,6 (normalverdi: 1,5 - 4)

Monocytter var på 0,7 (normalverdi: 0.2- 0,8)

Leukocytter var på 11 (normalverdi: 3,5 - 10)

Og crp på 9.

Er dette "innafor"? 

Det er innafor, men fint at legen følger opp så kan du slappe av. 

Skrevet

Takk for beroligende ord ❤️

bare hyggelig ❤️ , hadde over 100 engang,men da hadde jeg blodforgifting, eller har det bare vert halsbetennelser og slik

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk ❤️ Prøver å roe meg med at det sikkert er normalt.... 

Ja :) Jeg kan ikke så mye om leukocytter men håper jeg leste det riktig.

Crp har jeg stadig vekk mellom 20-30 pga leddgikt. Så lært meg å ikke bli så nervøs av det. Men skjønner deg godt. Ikke noe gøy å gå rundt å tenke på 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...