AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Del Skrevet 20. desember 2021 Finnes det? Jeg jobber innen helse og merker at mye spritbruk gjør at neglelakken fort skaller av. Den holder lengre om jeg har fri. Bruker lakker fra Sally Hansen, HM, Essie mm. Men de ser alle ut til å holde like dårlig. Bruker stort sett en overlakk, nå er det en billig en men ser ingen forskjell her heller. Prøvd underlakk også. Blir liksom litt mye om en skal styre med 4-5 lag med lakk hver gang. Anonymkode: 6ee98...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 20. desember 2021 #2 Del Skrevet 20. desember 2021 Alle neglakker jeg har brukt skaller av etter to dager, uansett om det er Essie eller Chanel. Tenker det har mer med neglene å gjøre, enn neglakken. Gå til en profesjonell å legg på shellac istedenfor, det skaller ikke av og er pent å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 20. desember 2021 #3 Del Skrevet 20. desember 2021 Skal man egentlig ha på neglelakk når man jobber i helsevesenet? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Del Skrevet 20. desember 2021 Sørger du for å tørke neglene med neglelakkfjerner før du tar underlakk på? Det gjør en enorm forskjell hos meg i alle fall. Og husk å bruke så tynne lag som mulig! Hvis fargen ikke er dekkende, er det myyye bedre å ha tre veldig tynne lag, enn to lag som er litt tykkere. Og dypp litt på tuppen av neglen også! Anonymkode: e1e5b...1c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Del Skrevet 20. desember 2021 Rosatoast skrev (17 minutter siden): Alle neglakker jeg har brukt skaller av etter to dager, uansett om det er Essie eller Chanel. Tenker det har mer med neglene å gjøre, enn neglakken. Gå til en profesjonell å legg på shellac istedenfor, det skaller ikke av og er pent å se på. La på shellac i over 3 år hver 4 uke og ble avhengig. Shellac tåler jo alt! Men skal ha en pause fram til sommerferien. Anonymkode: 6ee98...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinky Skrevet 20. desember 2021 #6 Del Skrevet 20. desember 2021 Lakur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #7 Del Skrevet 20. desember 2021 Teatrica skrev (14 minutter siden): Skal man egentlig ha på neglelakk når man jobber i helsevesenet? Ingen som bryr seg, tom. sykepleierene bruker neglelakk. Har i tillegg alltid hatt ganske lange negler og har aldri fått tilsnakk. Når jeg har vært instruktør har jeg være mer moderat for å sette et godt eksempel. Bruker uansett ikke smykker eller klokke. Jeg jobber ikke på sykehus, der er det mye strengere. Anonymkode: 6ee98...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #8 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sørger du for å tørke neglene med neglelakkfjerner før du tar underlakk på? Det gjør en enorm forskjell hos meg i alle fall. Og husk å bruke så tynne lag som mulig! Hvis fargen ikke er dekkende, er det myyye bedre å ha tre veldig tynne lag, enn to lag som er litt tykkere. Og dypp litt på tuppen av neglen også! Anonymkode: e1e5b...1c2 Jeg gjorde det når jeg la lakk nå istad fordi jeg hadde brukt mye negleolje på bare negler. Hvis det er trikset så er det jo kjempebra. Anonymkode: 6ee98...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmorsbarn Skrevet 20. desember 2021 #9 Del Skrevet 20. desember 2021 De ‘vridde’ flaskene til essie med overlakken som hører til. Hvis du tar på litt av overlakken ca annenhver dag, holder den i en uke. Vann og sprit er døden for all neglelakk. Er enig i at helsepersonell ikke skal bruke lakk, bruker kun i ferier 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #10 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ingen som bryr seg, tom. sykepleierene bruker neglelakk. Har i tillegg alltid hatt ganske lange negler og har aldri fått tilsnakk. Når jeg har vært instruktør har jeg være mer moderat for å sette et godt eksempel. Bruker uansett ikke smykker eller klokke. Jeg jobber ikke på sykehus, der er det mye strengere. Anonymkode: 6ee98...f23 Jobber i administrasjonen i sykehus, og her bryr de seg. Neglelakk er en ferieting, og da bruker jeg gellack. Anonymkode: 47a2a...5fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #11 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobber i administrasjonen i sykehus, og her bryr de seg. Neglelakk er en ferieting, og da bruker jeg gellack. Anonymkode: 47a2a...5fa Hvorfor så strengt i en administrasjon? Anonymkode: b8da5...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. desember 2021 #12 Del Skrevet 20. desember 2021 Ble også gal av flassende neglelakk. Gikk derfor inn for å lære meg shellac. Brukt det i to år nå, og er frelst. Kjøpte UV-lampe og diverse farger. Lakken faller aldri av, jeg må fysisk fjerne den når jeg er lei eller neglen har vokst for mye. I tillegg til at lakken ikke flasser så er neglene mine mye sterkere enn før og tåler alt. Før knakk neglene bare jeg dunket fingeren min i noe, mens nå skjer ikke dette. Hvorfor ikke alle som liker lakk på neglene går over til shellac forstår ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #13 Del Skrevet 20. desember 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Ble også gal av flassende neglelakk. Gikk derfor inn for å lære meg shellac. Brukt det i to år nå, og er frelst. Kjøpte UV-lampe og diverse farger. Lakken faller aldri av, jeg må fysisk fjerne den når jeg er lei eller neglen har vokst for mye. I tillegg til at lakken ikke flasser så er neglene mine mye sterkere enn før og tåler alt. Før knakk neglene bare jeg dunket fingeren min i noe, mens nå skjer ikke dette. Hvorfor ikke alle som liker lakk på neglene går over til shellac forstår ikke jeg. Virker litt styrete å fjerne den, hvordan gjør du det. Hvilken lampe og utstyr/lakker osv bestilte du? Anonymkode: 6ee98...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utakulanini Skrevet 20. desember 2021 #14 Del Skrevet 20. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gjorde det når jeg la lakk nå istad fordi jeg hadde brukt mye negleolje på bare negler. Hvis det er trikset så er det jo kjempebra. Anonymkode: 6ee98...f23 Oppdater gjerne om det fungerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #15 Del Skrevet 20. desember 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Ble også gal av flassende neglelakk. Gikk derfor inn for å lære meg shellac. Brukt det i to år nå, og er frelst. Kjøpte UV-lampe og diverse farger. Lakken faller aldri av, jeg må fysisk fjerne den når jeg er lei eller neglen har vokst for mye. I tillegg til at lakken ikke flasser så er neglene mine mye sterkere enn før og tåler alt. Før knakk neglene bare jeg dunket fingeren min i noe, mens nå skjer ikke dette. Hvorfor ikke alle som liker lakk på neglene går over til shellac forstår ikke jeg. Har vurdert å prøve dette men har aldri gjort det hverken profesjonelt eller hjemme. Holder det å kjøpe en sånn billig lampe fra ebay https://www.ebay.com/itm/UV-Nail-Gel-Lamp-Light-Curing-Dryer-Ideal-For-Shellac-Nail-Polish-36W-For-Drying-/223688841715?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0 Og er det bare å lakke som normalt (med shellac neglelakk) og tørke under lampen eller er det noen spesiell teknikk eller utstyr man må bruke i tillegg? Hvordan får man av shellacen hvis man går lei? Anonymkode: 2c3bc...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. desember 2021 #16 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Virker litt styrete å fjerne den, hvordan gjør du det. Hvilken lampe og utstyr/lakker osv bestilte du? Anonymkode: 6ee98...f23 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har vurdert å prøve dette men har aldri gjort det hverken profesjonelt eller hjemme. Holder det å kjøpe en sånn billig lampe fra ebay https://www.ebay.com/itm/UV-Nail-Gel-Lamp-Light-Curing-Dryer-Ideal-For-Shellac-Nail-Polish-36W-For-Drying-/223688841715?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0 Og er det bare å lakke som normalt (med shellac neglelakk) og tørke under lampen eller er det noen spesiell teknikk eller utstyr man må bruke i tillegg? Hvordan får man av shellacen hvis man går lei? Anonymkode: 2c3bc...521 Ja det holder med en slik rimelig UV-lampe Jeg handler mest på Bodygreen.no og har denne. Jeg kan forsøke å forklare litt kort og enkelt hvordan jeg gjør det. Og ja, det er noen spesielle produkter man må ha. Til sammen blir det kanskje en liten utgift der og da, men disse produktene varer leeenge - flere år. Man må ha: - UV-lampe - Cleaner - Aceton - Base coat - Top coat - Farger Andre ting som er kjekke å ha, men intet must er negl wipes, manikyrpinner og foliefjerning. Slik gjør man: - Steller neglene slik man ønsker å ha dem med klipp/filing først. Så tørker man over neglene med cleaner som linket ovenfor. - Påfører neglene base coat (påføres som en helt vanlig negllakk). Legges i UV-lampe i 2 minutter. - Påfører neglene i ønsket farge. Legges i UV-lampe i 1 minutt. Her er det veldig forskjell på smak og behag og hvilken type lakk/farge man bruker om man ønsker to lag. Noen farger kan være litt tynne i fargen og da er to lag finest. Personlig har jeg lagt min elsk på å blande farger. F.eks nå til jul har jeg en rød lakk på først, men i tillegg en blank med glitter over. Ønsker man to lag er det bare å påføre lag to med det samme man tar neglene ut av lampen. Veldig magisk! Så et nytt minutt under lampen. - Påfør neglene top coat. Legges i UV-lampen i 2 minutter. - Etterpå tørk straks over alle neglene med cleaner. Voilá, neglene er helt tørre, fine og ferdige! Et tips jeg kan komme med er at man tar fingrene på hver hånd for seg inn i UV-lampen, men begge tomlene helt til slutt. Dette fordi om man legger hånden flatt inn i UV-lampen så blir tomlene liggende skjevt. Dette gjør ofte at lakken sklir litt. Så jeg pleier å ta begge tomlene helt til slutt og legge dem flatt inn. Det blir altså tre runder med lakkering etter fremgangsmåten over (4 fingre + 4 fingre + 2 tomler). Slik fjerner man lakken: - Når man går lei eller lakken ikke ser fin ut lenger fordi neglen har vokst for mye så fjerner man den med ren aceton. Man tar litt aceton på en bomullsdott og pakker fingeren inn i aluminiumsfolie. Hjemmelagd går helt fint, men jeg syns de ferdiglagde bitene jeg har linket til over er så kjekke. Så venter man i 15 minutter. Når man åpner så har hele lakken sprukket og skallet av. Som oftest litt igjen, men da bruker man bare en pinne e.l og skraper av restene. Sitter løst på nå så. Det er ikke verre enn dette, men jeg liker å ta alle fingrene samtidig for å spare tid, så man sitter der i 15 minutter med inmobile fingre Pleier å sette på en tv-serie e.l når jeg gjør dette. Fra jeg starter å legge shellac til jeg er ferdig så bruker jeg ca. 1 time. Og 15 min på å fjerne. Gjør dette ca. hver 3-4. uke så jeg syns tiden er verdt det. Føltes kanskje pittelitt styrete i starten, men etter noen få ganger går mye på autopilot, og det er en koselig egentid-stund jeg tar meg. Er verdt alt sammen syns jeg, når jeg blir SÅ fornøyd med neglene og ikke plages med dem overhodet på flere uker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 21. desember 2021 #17 Del Skrevet 21. desember 2021 Jeg bruker Dior og neglelakken er på i minst 1,5 uke <_< Jeg bruker og gellack (topplakk) pga glansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #18 Del Skrevet 21. desember 2021 Jeg har neglelakken på, like fin, i en uke. Da bytter jeg dels fordi de nederste 2-3 mm har vokst ut, og dels fordi jeg er lei. Fjerner alle rester godt, bruker en neglolje en liten time. Vasker hendene godt, drar så neglelakkfjerner over neglene. Viktig! Det må ikke være noe fett, eller rester, eller såpe, på neglene når de lakkes. Undelakk, to lag farge, så topcoat. Viktig at denne også legges "rundt" tuppen. Hender jeg dropper underlakk om jeg bruker lys neglelakk. Men overlakk er viktig. Bruker Essie, Opi og Chanel. Anonymkode: ad5ca...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #19 Del Skrevet 21. desember 2021 Amatariel skrev (18 timer siden): Ble også gal av flassende neglelakk. Gikk derfor inn for å lære meg shellac. Brukt det i to år nå, og er frelst. Kjøpte UV-lampe og diverse farger. Lakken faller aldri av, jeg må fysisk fjerne den når jeg er lei eller neglen har vokst for mye. I tillegg til at lakken ikke flasser så er neglene mine mye sterkere enn før og tåler alt. Før knakk neglene bare jeg dunket fingeren min i noe, mens nå skjer ikke dette. Hvorfor ikke alle som liker lakk på neglene går over til shellac forstår ikke jeg. Fordi neglene blir sliten av det. Bruker shellac mye selv (men går til salong) og etter 2-3 måneder må jeg alltid ha en pause for at neglene skal «komme seg» igjen. Salongene anbefaler det, og jeg merker helt tydelig at det trengs pauser. Har ikke noe med salongen å gjøre, har brukt shellac i mange år, mange forskjellige salonger. Neglene trenger å puste av og til. Anonymkode: 0790e...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #20 Del Skrevet 21. desember 2021 Amatariel skrev (19 timer siden): Hvorfor ikke alle som liker lakk på neglene går over til shellac forstår ikke jeg. Mine er stygge på grunn av vekst allerede etter 7 dager. Og da er fortsatt vanlig neglelakk like fin. Da ser jeg ikke vitsen med å utsette de for den slitasjen shellac faktisk er. Og jeg liker å bytte ofte. Selv om jeg i utgangspunktet tar neglene en gang i uka hender det stadig jeg bytter etter kortere tid. Anonymkode: ad5ca...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå