Gå til innhold

Endres psyken hos kvinner under mens-uken ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det har   igjennom tidene   vert et oppfattning  blandt mange  menn at når de møter  kvinnfolk i en eller annen anledning  som virker sur / avvisende så  har holdningen vert."Hu har nok sikkert bare mensen". Undres på om kvinner kan bekrefte / avkrefte om det  er hold i denne påstanden ?

Menn kan selvsagt ikkje identifisere seg opplevelsen hos kvinner  av denne ukentlige mensuken   en gang i  månaden, og mange  kvinner hevder m.a. at Pfizer vaksinen også  har endret  mensen deres.   Ja, mange menn  som har levd  saman en  partner en  tid  har eit forhold til denne mensuken hos partneren, men  som de ferreste snakker om. 

Endret av Skybe
Skrevet

På dette spørsmålet finnes det like mange svar som det finnes kvinner. 
Noen merker ingenting, andre (meg feks) har alvorlig pms og går langt ned i kjelleren rett før mens. Så finnes det mange mellomtilfeller.

Anonymkode: ac65e...577

• Liker 2
Skrevet

På meg virker det som at de fleste menn som kommer med utsagn om at « hun har sikkert bare mensen» synes det er enklere å skylde på kvinnens vesen og syklus enn å ta ansvar for egen irriterende oppførsel. Det er jo ofte gode grunner til at man blir muggen på enkelte menn, trenger liksom ikke ha noen biologisk årsak.

• Liker 9
Skrevet

Du vil nok få like mange svar som det er kvinner. Noen blir mer hormonelle, og kan sånn sett være mer «sur» eller annet enn de vanligvis er. Det gjelder likevel langt fra alle kvinner, og kvinner kan være «sur» uten at det er mensen-relatert. De fleste av oss er oppegående nok til å forstå at en følelsesmessig reaksjon er ulogisk, hormoner til tross.

Det er likevel lite som gjør meg så «sur» som menn som stiller spørsmål til hvorvidt jeg har mensen fordi jeg er uenig, stiller spørsmål eller kritiserer. News flash: det er fordi det du sa var kritikkverdig, ikke fordi jeg blør fra underlivet.

• Liker 2
Skrevet
keops skrev (5 minutter siden):

På meg virker det som at de fleste menn som kommer med utsagn om at « hun har sikkert bare mensen» synes det er enklere å skylde på kvinnens vesen og syklus enn å ta ansvar for egen irriterende oppførsel. Det er jo ofte gode grunner til at man blir muggen på enkelte menn, trenger liksom ikke ha noen biologisk årsak.

Du må ha bodd under en stein hvis du tror kvinner ikke er hormonelle når de har mensen. Hilsen mann som har vært i forhold mer eller mindre 20 år i strekk.😅 Dama sier rett ut at hun er mere hormonell og følelsene svinger mye. Ikke noen skam å være ærlig med seg selv.😉

Anonymkode: 46a88...dd8

• Liker 1
Skrevet

"Pysken" min??

Anonymkode: bc85f...ae2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Pysken" min??

Anonymkode: bc85f...ae2

Takker !

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må ha bodd under en stein hvis du tror kvinner ikke er hormonelle når de har mensen. Hilsen mann som har vært i forhold mer eller mindre 20 år i strekk.😅 Dama sier rett ut at hun er mere hormonell og følelsene svinger mye. Ikke noen skam å være ærlig med seg selv.😉

Vi er jo alle hormonelle vesen, både menn og kvinner.

Hvis en menstruerende kvinne slenger med leppa til en irriterende mann så er jo ikke det styrt av tilstanden i hennes underliv , men av mannens irriterende adferd. Fullt mulig å reagere på frekke menn uavhengig av hvilket stadiet i syklusen man er på. Kan reaksjonen bli mer intens hvis man er plaget av pms? Definitivt. Men kvinner mangler jo mengder med testosteron, så like følelsesstyrt som menn kan vi aldri bli.

Endret av keops
Skrevet

Om en kvinne er avvisende er det tvilsomt at det er på grunn av mensen 😅 men det er en fin unnskyldning da. 

Anonymkode: bfb43...a77

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte begynne på p piller for å bedre pms. Var sur, deppa, og fikk lettere angst i uken før mens. 

Skrevet

Noen får humørsvingninger eller blir påvirket, andre blir det ikke.

Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Vi er jo alle hormonelle vesen, både menn og kvinner.

Hvis en menstruerende kvinne slenger med leppa til en irriterende mann så er jo ikke det styrt av tilstanden i hennes underliv , men av mannens irriterende adferd. Fullt mulig å reagere på frekke menn uavhengig av hvilket stadiet i syklusen man er på. Kan reaksjonen bli mer intens hvis man er plaget av pms? Definitivt. Menn kvinner mangler jo mengder med testosteron, så like følelsesstyrt som menn kan vi aldri bli.

hva hvis 2 pre menstruerende kvinner slenger med leppa til hverandre hvem har da skyld?.

Også testostron gjør det mer følelseskald. østrogen gjør deg veldig følelsesmessig ustabil

Anonymkode: dd265...e2d

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke bruker PMS som et påskudd når en kvinne er sint/lei seg, og kanskje har andre gode grunner til det. 

Anonymkode: 227b0...df8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hva hvis 2 pre menstruerende kvinner slenger med leppa til hverandre hvem har da skyld?.

Også testostron gjør det mer følelseskald. østrogen gjør deg veldig følelsesmessig ustabil

Dette😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis to kvinner slenger med leppa til hverandre vil jeg kalle det en krangel. Mulige årsaker til krangel kan være så mangt, er jo ofte man har grunn til å kjefte, slitsomt hvis man skal bruke biologi og skylde på motpartens hormonelle status hvis man ganske enkelt har fortjent litt kjeft.

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den steinen er veltet til side   ettersom eg  etterhvert fått  litt ærfaring med "hornonelle endringer" hos  partner under mensuken.  Ja, mange menn kjenner nok sin partner bedre en sin  "egen bukselomme" vert  ofte sagt.  

Mange menn har bannet, og  fått oppgaven med å"stake opp tette toaletter " på grunn av bind som har havnet på feil sted.  

Skrevet

Selvfølgelig kan kvinner påvirkes av hormonelle endringer i forbindelse med mensen, det er da ingen hemmelighet. 

Men problemet med utsagnet du refererer er at menn bruker mensen som årsaksforklaring eller hersketeknikk fordi de ikke ønsker å ta kvinnen seriøst. Nei, alle irriterte kvinner har ikke mensen. Kvinner blir irritert hvis du oppfører deg som en dust enten de har mensen eller ikke. 

Anonymkode: b881b...9f6

• Liker 3
Skrevet
Skybe skrev (Akkurat nå):

Den steinen er veltet til side   ettersom eg  etterhvert fått  litt ærfaring med "hornonelle endringer" hos  partner under mensuken.  Ja, mange menn kjenner nok sin partner bedre en sin  "egen bukselomme" vert  ofte sagt.  

Mange menn har bannet, og  fått oppgaven med å"stake opp tette toaletter " på grunn av bind som har havnet på feil sted.  

Høres ut som lav intelligens er inne i bildet om noen har stappet bind i toalettet.

Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Hvis to kvinner slenger med leppa til hverandre vil jeg kalle det en krangel. Mulige årsaker til krangel kan være så mangt, er jo ofte man har grunn til å kjefte, slitsomt hvis man skal bruke biologi og skylde på motpartens hormonelle status hvis man ganske enkelt har fortjent litt kjeft.

Kanskje du bare missliker menn? Kvinner kan være langt værre og mere irriterende enn det menn kan være. Det kan jeg skrive under på etter å ha observert mangt et forhold.. 

Hvis du skal virke troverdig så må du lære deg forskjellene på hva østrogen og testosteron gjør med kroppen. Alle forskere er enig om at kvinner er mere følelsesstyrte, gråter mere osv. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mye mer følsom, nærtagende og ja, hormonell under mensen. Det gjør det litt mer utfordrende å forholde seg til meg for personer som står meg nær. Og er fryktelig slitsomt for meg selv, tenker jo alt i verste mening. Er nok litt mer lettirritert, men det grunder seg i at jeg blir lettere såret. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...