Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, han har god jobb og jeg jobber derfor lite. 

Jeg sparer selv til pensjon, i fond og aksjer. Han står for alle andre utgifter. Har samboerkontrakt på dette.

Er det andre ting som det er lurt at jeg passer på i forbindelse med dette? 

Anonymkode: 36323...f38

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sparer selv til pensjon, i fond og aksjer. Han står for alle andre utgifter. Har samboerkontrakt på dette.

Ja.

Det å holde kontakten med et arbeidssted sånn i tilfelle du vil tilbake igjen.

Det å spare pensjon er null stress.

Men det å havne utenfor med hull i CV og null kontakter, er verre. 

Anonymkode: 4a603...d43

• Liker 13
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (6 minutter siden):

Hvem eier huset?

Begge, 50/50. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja.

Det å holde kontakten med et arbeidssted sånn i tilfelle du vil tilbake igjen.

Det å spare pensjon er null stress.

Men det å havne utenfor med hull i CV og null kontakter, er verre. 

Jobber ca 1-2 dager i uken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Housewife? Mener du husmor? 

Anonymkode: 8e2c8...321

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Må innrømme at jeg faller av resonnementet her.

Det er jo ingen naturlov som tilsier at ikke du også kan ha en god jobb? Det er lurt at du passer på at også du kan ha en jobb du både interesserer deg for og har lyst til å jobbe med. Hvis du må ta en utdanning for å skaffe deg en slik jobb er det jo bare å begynne? Forholdet blir veldig skjevt hvis han skal forsørge deg og din viktigste livsoppgave er å holde deg pen for han og stelle huset.

Anonymkode: be61b...d01

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jobber ca 1-2 dager i uken.

Ja, det er bra.

Da holder man kontakten og viser hva man er god for og holder seg oppdatert :)  

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forholdet blir veldig skjevt hvis han skal forsørge deg og din viktigste livsoppgave er å holde deg pen for han og stelle huset.

Anonymkode: be61b...d01

Det vet da vel ikke du. 

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du, housewife? Høres mer ut som snylting, men skjønner ikke helt hva du spør etter. Du sikrer deg mtp. pensjon, men om det blir brudd så har du potensielt store hull i CV og tilhørende manglende erfaring. Det er en høy sannsynlighet for at det blir brudd i alle forhold.

Anonymkode: 80464...4b7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor jobber du så lite? Er du syk eller bare lat?

Anonymkode: c93a8...1e5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du syk eller bare lat?

Anonymkode: c93a8...1e5

Hva med deg selv?

Er du sjalu eller grusomt sjalu? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet om mange som har brent seg på det der. Blir det brudd har han ingen problem med å kjøpe deg ut, men du vil antakelig ha problemer med å kjøpe noe i det hele tatt..

har dere barn sammen er det store muligheter for at de blir boende i barndomshjemmet (altså hans hus) slik at de kan fortsette på skole. Er det et dyrt sted der dere bor nå, vil du antakelig ende med å leie noe i nærheten..

han har også antakelig økonomi til å hale ut rettsrunder med advokater etc.

dette er selvsagt worst case, men dette skjer så ofte at man bør tenke at det er et reelt scenario for alle.

i tillegg vil det være vanskelig å få seg fulltidsjobb som som flere nevner over her..

Anonymkode: 30f3b...5a9

• Liker 7
Skrevet

Jeg kunne med glede jobbet mindre om mannen min tjente bra, men nå har jeg ikke små barn og har få hobbyer.  Hadde nok kjedet meg i lengden og mannen min hadde selvsagt forventet at jeg skulle gjort mer hjemme.  Måtte ha funnet noe meningsfylt å stå opp til om morgenen.  Er nok derfor mange rike husmødre driver med veldedighet. Har en 80% stilling men jobber alltid 3-4 ekstravakter i mnd då jobber oftest 100%. 

Anonymkode: 65019...c32

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med deg selv?

Er du sjalu eller grusomt sjalu? 

Hvorfor er du så frekk? Hva er attraktivt med å gå rundt hjemme, som om du nettopp kom ut fra husmorskolen? 

Hvis det gir det genuin glede, værsågod - men den dagen det blir slutt har du som sagt store hull i CV og er lite attraktiv for arbeidsmarkedet. 

Anonymkode: e7f4d...350

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du så frekk? Hva er attraktivt med å gå rundt hjemme, som om du nettopp kom ut fra husmorskolen? 

Hvis det gir det genuin glede, værsågod - men den dagen det blir slutt har du som sagt store hull i CV og er lite attraktiv for arbeidsmarkedet. 

Anonymkode: e7f4d...350

Er det frekkere å spørre om noen er sjalu enn om noen er syk eller lat?

Jeg går ikke hjemme (utover nå i disse tider, med hjemmekontor), men jeg har fikk forståelse for at noen velger den løsningen. Synes de er kulere og helt klart mer attraktive enn de som hyler og skriker når andre har bedre muligheter enn de selv.

• Liker 3
Skrevet

Hva om du blir langtidssyk, og så går dere fra hverandre? Har du råd til å leve på minstesum aap og ufør?

Anonymkode: bead2...6d2

• Liker 4
Skrevet

Ja, her er det noen åpenbare ulemper, som lite attraktiv på arbeidsmarkedet og risiko for dumping fra boligmarkedet ved evt. brudd. Dette må du sikre deg mot så langt det lar seg gjøre. Jeg hadde ikke vært fornøyd med samboerkontrakt til dette formålet.

Utover dette er det vel bare sosiale og kulturelle rammer det kommer an på og da må du ta valg og stå for dem. Forsvar og forklaringer til andre for egne (muligens ikke sosialt aksepterte eller ukonvensjonelle) valg er bare bortkastet tid og energi. Det er du og din partner som skal trives i deres forhold. Ikke nabokjerringer med andre meninger og annen inntekt. 

Anonymkode: e6c07...9ae

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser ingen ulempe med det, så lenge du har sikret deg en god pensjon dersom samboeren din skulle falle fra tidlig, eller ved et brudd. 

Nyt det så lenge du kan, jobbe kan man alltids gjøre! Mest sannsynlig fram til du er 70.

Hvor gammel er du nå? Og barna? 

Skrevet

Hva slags jobb har du å gå tilbake til om han går ifra deg? 

Anonymkode: 6a607...701

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...