Gå til innhold

Kan se på folk hvor i landet de kommer fra? Om de er fra Vestlandet, Nord-Norge , Innlandet og Sørlandet f eks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du?

Anonymkode: ef47e...ae2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis man ser nord/sør så er det forskjeller.

Anonymkode: 37a72...e44

Skrevet

På en del folk får man gode indikasjoner fra hva de har på seg når det spilles en runde i Eliteserien. 

• Liker 5
Skrevet

På hvilken måte da?

Anonymkode: 64513...3d5

Skrevet

Hadde du linet opp f.eks 1000 fra hver landsdel og kledd de likt er det nok mulig du hadde sett forskjell.  Vi har ørsmå genetiske forskjeller. 

Anonymkode: 80309...958

Skrevet

Noen folk ser veldig typiske ut, kanskje noen sterke gener som har blitt ført videre i området. Har merket det med folk fra Stavanger, et veldig sånn viking-utseende og et veldig "svensk" utseende spesielt i øst. Men alle fra Stavanger og Sverige har jo ikke det utseendet. 

Anonymkode: 26c72...da7

• Liker 3
Skrevet

Nja, jeg ser jo forskjeller i stilen på Oslo og resten av landet. Gjelder ikke alle så klart, men på generell basis. Jeg har selv blitt "anklaget" for å se ut som jeg er fra Oslo, når jeg har dratt hjem til bygda på sørvestlandet.

Rent fysisk så har jeg nå hørt at det liksom skal være flere brunetter vestover og blondiner i øst, men vet ikke om det stemmer altså. Den populære myten er vel at sjømenn fra sørlige strøk har blandet seg inn i genene til de som er oppvokst ved havet, imens innlands-folket har holdt bedre på de blå øynene og det blonde håret. 

For og synse og tulle litt mer, så synes jeg nordlendinger kan ha et litt annet utseende enn sørlendinger, litt nærmere samisk kanskje? Veldig pene jenter.

Anonymkode: 9b030...df1

• Liker 2
Skrevet

Nei det kan man ikke.

Anonymkode: b6b2a...d7e

• Liker 2
Skrevet

På Østlandet er de lysere og blondere enn i resten av landet.

I Nord-Norge har mange litt smalere øyne 

Anonymkode: b805e...a90

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På Østlandet er de lysere og blondere enn i resten av landet.

I Nord-Norge har mange litt smalere øyne 

Anonymkode: b805e...a90

Du tenker på samene, alle i nord- Norge er ikke samer.

Og nei man kan ikke se forskjell hvor i landet man kommer fra. 

Skrevet

Jeg er fra et lite sted på Østlandet. Mange i familien min har Østeuropeisk utseende, russisk/polsk.

Aner ikke hvorfor.

Anonymkode: 990b6...3d6

Skrevet

Nei

Anonymkode: 67160...4fa

• Liker 2
Skrevet
Athena79 skrev (5 minutter siden):

Du tenker på samene, alle i nord- Norge er ikke samer.

Og nei man kan ikke se forskjell hvor i landet man kommer fra. 

Ikke bare samer. Mannen min har på en måte «asiatiske» øyne. Det samme hadde faren hans. 
Syns at mange nordfra har et særegent utseende uten at de er samiske. 
Tenk fex på utseendet til Bjørn Sundquist. Han har det jeg tenker på som typisk «nordnorsk» utseende. 

Anonymkode: faa1b...e45

• Liker 5
Skrevet

Man kan ikke se hvor folk kommer fra. 

Men: Det er generelt sett forskjell på hvordan flertallet ser ut noen steder i landet. Østfold-området har klart flere blonde mennesker enn f.eks. Bergen eller Tromsø. Nord-Norge har klart flere mennesker med mørke øyne enn Sørlandet. 

Men det betyr ikke at Anne fra Bergen ikke kan være født med blå øyne og lyst hår. Eller at Eva fra Fredrikstad ikke kan ha brunsvarte øyne og mørkebrunt hår. 

Anonymkode: 4322d...083

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer i alle fall ikke å se forskjell🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man kan ikke se hvor folk kommer fra. 

Men: Det er generelt sett forskjell på hvordan flertallet ser ut noen steder i landet. Østfold-området har klart flere blonde mennesker enn f.eks. Bergen eller Tromsø. Nord-Norge har klart flere mennesker med mørke øyne enn Sørlandet. 

Men det betyr ikke at Anne fra Bergen ikke kan være født med blå øyne og lyst hår. Eller at Eva fra Fredrikstad ikke kan ha brunsvarte øyne og mørkebrunt hår. 

Anonymkode: 4322d...083

Hæ, folk fra Tromsø er vel ikke spesielt mørke?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er fra et lite sted på Østlandet. Mange i familien min har Østeuropeisk utseende, russisk/polsk.

Aner ikke hvorfor.

Anonymkode: 990b6...3d6

Kvener?

• Liker 1
Skrevet

Handler nok mest om kulturelle forskjeller, som f.eks. at det er mindre forskjell på menn og kvinner på Østlandet, i sterk kontrast med ellers i landet. Lett å se på menn foreksempel at de er derfra da de ofte er litt "metro" i klesstilen, og lite maskuline.

Anonymkode: c8c30...663

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 18.12):

Hva mener du?

Vel. Vi bor på Vestlandet. Er rike. Men det vises ikke så godt, annet enn at vi bor i fint hus, har fine og dyre bilder og kler oss fint. .

Anonymkode: e3252...7ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2021 den 20.06):

Ikke bare samer. Mannen min har på en måte «asiatiske» øyne. Det samme hadde faren hans. 
Syns at mange nordfra har et særegent utseende uten at de er samiske.
Tenk fex på utseendet til Bjørn Sundquist.Han har det jeg tenker på som typisk «nordnorsk» utseende. 

Anonymkode: faa1b...e45

Bjørn Sundquist er av samisk opphav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...