Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kvinner er sterkere enn menn i alle livsfaser
Kvinner lever lenger enn menn (ca. 5-6 år mer på verdensbasis), og andelen personer som har passert 110 år består hovedsakelig av kvinner. Kvinner har bedre immunforsvar, høyere smerteterskel (i.e. fødselssmerter), og er mer utholdende i fysiske øvelser enn menn. Vi er i tillegg mindre utsatt for å dø av de fleste sykdommer på alle alderstrinn, fordi progresjonen av sykdommen er mindre hos kvinner (1). Dette er en styrke.

https://blogg.forskning.no/covid19-kjonn-og-samfunn-kvinnehelsebloggen/er-kvinner-det-svake-kjonn/1948520

Der er det bevist, menn er det svake kjønn.

Anonymkode: cd4bc...e12

Endret av Vintermorgen
Sitat kraftig forkortet da originalinnlegget brøt med opphavsretten .
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i tillegg langt flere menn enn kvinner som tar selvmord. Og det er langt flere menn enn kvinner i fengsel.

Anonymkode: 471fa...932

Skrevet

Trollagn.

Men som det trollet jeg er så biter jeg på:

"mer utholdende i fysiske øvelser enn menn"

Hvilke fysiske øvelser var det du tenkte på? Jeg vet jo selvfølgelig at kvinner er bedre enn menn i sjakk, såpass at menn må ha en egen konkurranse uten kvinner, men sjakk er jo ingen fysisk øvelse da så det teller ikke 😉

Anonymkode: fd148...8a0

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tror nok at intelligens spiller inn. Menn er ofte mer intelligente og handlekraftige enn kvinner. Pluss den fysiske styrken.Derav sterke og svake kjønn. 

Jeg snakker om normalt. Ikke kg-standard 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Der er det bevist, menn er det svake kjønn.

Ja, om man bruker blogginnlegg som fasit så. Da kan man finne fasit på mye.

Anonymkode: 49812...588

• Liker 4
Skrevet

Jeg trodde virkelig denne typen problemstilling og diskusjoner hadde dødd ut. Jeg spyr av kg om dagen. Jul, søndag, helligdag, helg? KG er like stygt uansett.

Anonymkode: 60b2f...c46

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Trollagn.

Men som det trollet jeg er så biter jeg på:

"mer utholdende i fysiske øvelser enn menn"

Hvilke fysiske øvelser var det du tenkte på? Jeg vet jo selvfølgelig at kvinner er bedre enn menn i sjakk, såpass at menn må ha en egen konkurranse uten kvinner, men sjakk er jo ingen fysisk øvelse da så det teller ikke 😉

Anonymkode: fd148...8a0

Du er klar over at det ikke er jeg som skrev artikkelen jeg linket til ikke sant ?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er klar over at det ikke er jeg som skrev artikkelen jeg linket til ikke sant ?

Men du skrev HI, ikke sant?

Anonymkode: ffe65...b62

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du skrev HI, ikke sant?

Anonymkode: ffe65...b62

Jeg skrev ikke artikkelen, om du har spørsmål om hva som står i artikkelen så får du kontakte forfatteren Iqbal Al-Zirqi

Skrevet

Slike tråder som dette får meg til å tenke at kvinner er det Perfekte Kjønn™!

Eller så kan vi snakke om at det er litt barnslig at man sammenligner menn for hvor lite flinke menn er...

...

......

...

... til å være en kvinne. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor stille kjønn opp mot hverandre? 

Dersom du leter etter ulike "fordeler" for de ulike kjønnene så finner du det for begge kjønnene. Og man kan generalisere til man blir grønn og blå.

Men vi trenger både kvinner og menn, uten å måtte utpeke "det beste kjønn". 

Anonymkode: 44749...537

Skrevet

Du er bare sjalu på penisene våre

Anonymkode: 16397...0ca

• Liker 3
Skrevet

*ler i mann*

Anonymkode: 1244f...bee

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne, og skulle ønske at vi gikk tilbake til røttene våre. Feminismen har gjort at kvinner prøver å være menn, og bare prøver å undertrykke sin egen historie. Pokker heller. Kan ikke menn dra seg ut av kjøkkenet, det er vår plass. Det har det alltid vært. 

Anonymkode: ea78e...8da

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er kvinne, og skulle ønske at vi gikk tilbake til røttene våre. Feminismen har gjort at kvinner prøver å være menn, og bare prøver å undertrykke sin egen historie. Pokker heller. Kan ikke menn dra seg ut av kjøkkenet, det er vår plass. Det har det alltid vært. 

No no no! 

Menn er de beste kokkene. Jeg er glad i mat, så la de få være på kjøkkenet! 

Bedre om de holder seg unna klesvask og støvkost

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

No no no! 

Menn er de beste kokkene. Jeg er glad i mat, så la de få være på kjøkkenet! 

Bedre om de holder seg unna klesvask og støvkost

De matrettene de konkurrerer i å være best i har tidligere blitt laget av kvinner. Det gjelder all tradisjonell mat og bakverk. Menn sto aldri på kjøkkenet før. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De matrettene de konkurrerer i å være best i har tidligere blitt laget av kvinner. Det gjelder all tradisjonell mat og bakverk. Menn sto aldri på kjøkkenet før. 

Nei, men de skaffet det meste av maten. Det kan de jo ikke lenger, så syns de fortjener plassen på kjøkkenet når de gjør det så bra der. 

Skrevet

Kvinner er psykisk svakere enn menn. Gråter for den minste ting. Det er ganske fornøyelig å observere «sterke» kvinner man ser i reality tv-program der de får utfordrene oppgaver. Det blir sipping for den minste ting; alt fra røffe tilbakemeldinger, vondt i en skulder, bratte bakker, førstekjempevalg ++ Av de 38 som har sippet i reality siste halvannet året er det 36 sterke kvinner, John Arne Riise og Vegard Harm 😂

Anonymkode: 96de6...71f

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Nei, men de skaffet det meste av maten. Det kan de jo ikke lenger, så syns de fortjener plassen på kjøkkenet når de gjør det så bra der. 

Ja, det gjorde de. Ihvertfall før folk begynte med gårdsbruk. Da slaktet kvinner dyr av og til også. Det fantes jo mannlige kokker på sjøen før også. Men synes det er dumt at likestillingen har gått så langt, kvinner passer bedre på kjøkkenet og til husarbeid enn menn. 

• Liker 2
Skrevet

Store hunder lever kortere enn små hunder... Er små hunder de sterkeste hundene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...