Gå til innhold

Høy strømpris er bra for klima?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mye negativitet rundt den høye strømprisen. Men egentlig så er det ikke så ille. Greit det koster mer og leve sånn vi har gjort, men er det egentlig bærekraftig og leve sånn?. Jeg har gjort mange tiltak rundt om i hjemmet mitt som jeg kommer til og fortsette med etter denne "strøm krisen". Dette bør heller være en tanke vekker for alle dere der ute. At vi rett og slett bruker for mye strøm i norge.

Anonymkode: 06750...258

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kunne ikke brydd meg mindre. Kjører rundt i min dieselbil og bruker strøm i de rom jeg vil og når jeg trenger det. Er så lei av dette miljømaset hele tiden. La de som vil redde verden gjøre det og la oss som vil leve som vanlig få gjøre det.

Og forresten: Hvor mange tråder skal du lage om dette temaet?

• Liker 2
Skrevet

Dette blir litt sånn "let them eat cake" av deg. For deg er det en artig øvelse i strømsparing, for andre så velter det hele lasset.

Og det er jo bare de fattigste som omtrent må slutte å dusje, for sånne som meg så merker jeg ikke strømprisene engang og fyrer som det er ingen morgendag. Dette slår for skjevt ut til at man kalle det noe bra.

Koronapandemien gir også mye mindre forurensing, men ja.. man kan vel sette det opp på plussiden, men det er vel ikke akkurat en grunn til å ikke være negativ til den.

• Liker 4
Skrevet

Det beste for klimaet er om folk slutter med disse "menneskeskapte" klimapåstandene.

Anonymkode: 4c792...ee2

• Liker 1
Skrevet

Folk fyrer jo med ved så både ovner og piper er rødglødende.

Selvfølgelig er det ikke bra for miljøet at vår rene strøm fra vannkraft nå byttes ut til forbrenning av forurensende brennstoffer av alle som kan.

Nei, vi bruker ikke for mye strøm i Norge - det er et så erkedumt argument som ikke henger på greip. Vi produserer jo for svingende mere strøm fra ren vannkraft enn vi klarer å forbruke selv. Det var jo hovedargument for å bygge disse idiotiske utenlandskablene.

Ja, vi bruker mer strøm enn mange andre land i Europa. Men det er jo fordi andre land i hovedsak baserer seg på kull og gass til oppvarming.

Det der ‘grønne skiftet’? Vi var jo der i all hovedsak allerede, for svingende. Vi brukte hovedsaklig billig strøm fra fornybar - ikke forurensende - vannkraft til oppvarming.

Nå går vi baklengs inn i framtiden - til en vannvittig høy pris!

Og hvorfor? Fordi Europa og Tyskland ikke når sine klimamål og sliter med ujevn og rådyr strømtilgang. Så for å ‘hjelpe’ er takken vi får europeiske strømpriser her hjemme. Attpåtil er det vi forbrukere som betaler for disse kablene til utlandet med påslag i nettleien.

Anonymkode: 42f12...b37

• Liker 6
Skrevet

Strøm forurenser mye mindre enn all den plasten, pappen, det glansede papiret etc som nå forsvinner inn i ovnen. Alt som kan gi varme brennes nå, fremfor å kastes. 

Anonymkode: a13ee...cec

• Liker 2
Skrevet

Ja. Det vil gjøre at vi bruker mindre strøm. Som igjen vil gjøre at vi kan selge mer rein energi til Europa. Som gjør at de produserer mindre energi fra kull.

Anonymkode: 52de8...c03

Skrevet

Noe av det mest idiotiske jeg hører er politikere som sier at vi må bruke mindre strøm og vann i Norge for å spare miljøet, vi har i hovedsak vannkraft og rent drikkevann her på berget. Hvis vi ikke hadde solgt vannkraften vår til EU så kunne vi vært selvberget med ren strøm, overskuddet kunne vi solgt til EU for blodpris og investert pengene i oppgraderinger av de eksisterende vannkraftverkene.   

Anonymkode: d12a8...bb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hører mye negativitet rundt den høye strømprisen. Men egentlig så er det ikke så ille. Greit det koster mer og leve sånn vi har gjort, men er det egentlig bærekraftig og leve sånn?. Jeg har gjort mange tiltak rundt om i hjemmet mitt som jeg kommer til og fortsette med etter denne "strøm krisen". Dette bør heller være en tanke vekker for alle dere der ute. At vi rett og slett bruker for mye strøm i norge.

Anonymkode: 06750...258

Dette er totalt feil fokus, Norge har mer en nok strøm til å forsyne seg selv hele året store dele av tiden. Selv i tørre år. Slutt å tro på løgnene til strømmafiaen!  Vi har ikke nok strøm til å forsyne kontinentet med strøm, vi er ikke i nærheten en gang. De velger å stenge ned sine atomkraftverk og så skal Norge forsyne de med vannkraft. Det sier seg selv at det leder rett mot katastrofen! Vi ser bare starten på dette nå, hele næringslivet kommer til å knele om de man ikke tar ut økte strømpriser i økte priser til forbruker. Vi er på vei mot en økonomisk katastrofe om ikke dette stanses straks! Samtidig gir Russland og Kina totalt faen! De fyrer opp stadig nye kullkraftverk som overgår det "grønne skiftet" i Europa 1000 ganger. De vinner alt som heter økonomisk konkurranse. Vi snakker om tid her før dette ender fryktelig galt. Kort økonomisk gevinst for staten på strømsalg til Europa, vil ende i katastrofe for husholdningene over tid. Vi er i ferd med å gå tom for vann i magasinene nå, fordi Nordpool maksimerer profitt , og gir blanke i realitetene her. Vi risikerer nå ekstreme priser, og så utkobling av strømmen i januar og februar. Dette går på samfunnssikkerheten løs.  Vi er der nå allerede.

Når det koster 50 kroner for å ta seg en dusj? Da burde alle alarmklokker gå. I stedet bare maksimerer strømafiaen sin profitt.  De driter i samfunnssikkerheten. Enten griper regjeringen inn, eller så må de stilles for riksrett for denne galskapen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...