Gå til innhold

Hurtigtest positiv og sterke symptomer, da må man vel regne med at man er smittet?

Anbefalte innlegg

Gjest våroghøst
Skrevet

Pcr test på hele familien imorgen, mannen som nå har fått positiv hurtigtest og elendig form. Må vel regne med det er reelt at vi nå for corona? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo sannsynlig, selv om falsk positiv test kan forekomme. Har mannen isolert seg? Det finnes jo flere eksempler på husstandsmedlemmer som har unngått smitte ved isolasjon. Lykke til😊

• Liker 8
Gjest våroghøst
Skrevet
Fotgjenger skrev (28 minutter siden):

Det er jo sannsynlig, selv om falsk positiv test kan forekomme. Har mannen isolert seg? Det finnes jo flere eksempler på husstandsmedlemmer som har unngått smitte ved isolasjon. Lykke til😊

Nei har små barn, det er jul og nyttår, så det går selvsagt ikke. Nå får jeg vel den overhaling. Han kan ikke isolere seg i vår bolig eller annen bolig, det går ikke. 

Skrevet

Da har han/dere nok fått corona ja. Har nettopp hatt det her også. Anbefaler å gi beskjed til eventuelle nærkontakter så raskt som mulig.

• Liker 3
Skrevet
våroghøst skrev (1 time siden):

Pcr test på hele familien imorgen, mannen som nå har fått positiv hurtigtest og elendig form. Må vel regne med det er reelt at vi nå for corona? 

Da ville jeg ha handlet som om jeg hadde hatt covid fram til svaret på PCR-testen foreligger.

• Liker 8
Skrevet

Nei har små barn, det er jul og nyttår, så det går selvsagt ikke. Nå får jeg vel den overhaling. Han kan ikke isolere seg i vår bolig eller annen bolig, det går ikke. 

Jeg forstår deg godt😊

Skrevet

Han kan eventuelt bo på koronahotell, dersom kommunen tilbyr det. Skjønner dog at det er kjedelig nå i julen. 

• Liker 1
Gjest Poppeloppen
Skrevet (endret)

Samme her, men et barn som er smittet. Da er det 14 dagers karantene på dere andre fra symptomstart/positiv test (det som kom først), men dere kan ta pcr på dag 11 for å teste dere ut.

God jul og velkommen i karanteneklubben! Vi har heller ikke isolert oss hjemme, vil gjerne bli ferdig med det nå som vi først har fått det i hus. Dog ingen smittet så langt! Tenker at isolasjon av familiemedlemmer er bortkastet for de alle fleste, og han har jo smittet i flere dager før han ble dårlig også så da er skaden sannsynligvis allerede skjedd.

Endret av Poppeloppen
Gjest våroghøst
Skrevet
Poppeloppen skrev (4 minutter siden):

Samme her, men et barn som er smittet. Da er det 14 ukers karantene på dere andre fra symptomstart/positiv test (det som kom først), men dere kan ta pcr på dag 11 for å teste dere ut.

God jul og velkommen i karanteneklubben! Vi har heller ikke isolert oss hjemme, vil gjerne bli ferdig med det nå som vi først har fått det i hus. Dog ingen smittet så langt! Tenker at isolasjon av familiemedlemmer er bortkastet for de alle fleste, og han har jo smittet i flere dager før han ble dårlig også så da er skaden sannsynligvis allerede skjedd.

Ja skjer selvsagt ikke. 

Gjest våroghøst
Skrevet
solen2345 skrev (22 minutter siden):

Han kan eventuelt bo på koronahotell, dersom kommunen tilbyr det. Skjønner dog at det er kjedelig nå i julen. 

Nei han kan ikke det. Er jul og vi skal feire sammen. Orker ikke diskusjonen. 

Skrevet
våroghøst skrev (3 timer siden):

japp så uansett bør dere holde dere hjemme fra jobb/skole og bhg og så bør dere bestille PCR test for samtlige og tenkte gjennom nærkontakter den siste tiden (alle med mer enn 15min under 2m avstand, direkte berøring, kontakt med kroppsvæsker osv.

• Liker 4
Gjest våroghøst
Skrevet
kvinne35+ skrev (30 minutter siden):

japp så uansett bør dere holde dere hjemme fra jobb/skole og bhg og så bør dere bestille PCR test for samtlige og tenkte gjennom nærkontakter den siste tiden (alle med mer enn 15min under 2m avstand, direkte berøring, kontakt med kroppsvæsker osv.

Selvsagt holder vi oss hjemme 🤔🙈

Vi er jo isolert nå. 

Skrevet (endret)

Man er smittsom 48 timer før symptomer så dere er nok alle smittet allerede. Om ikke nå, så blir dere nok smittet i tur og orden. Karantenetiden til dere i huset forlenges bare for hver smittet, så dere kan nok belage dere på karantene i 10-20  dager.

Endret av ATLAS6
Skrevet
Poppeloppen skrev (1 time siden):

Samme her, men et barn som er smittet. Da er det 14 ukers karantene på dere andre fra symptomstart/positiv test (det som kom først), men dere kan ta pcr på dag 11 for å teste dere ut.

14 uker karantene var kanskje litt mye??

• Liker 2
Gjest Poppeloppen
Skrevet (endret)
Kaktusogsol skrev (38 minutter siden):

Ja, det var kanskje litt i overkant! Regner med at folk skjønte hva jeg mente,  men det føles fort som 14 uker for så vidt 😅🤣

Endret av Poppeloppen
Skrevet
1 hour ago, Poppeloppen said:

Mitt barn var smittet for et par uker siden og ingen av oss andre ble smittet selv om vi selvsagt ikke kunne isolerere en syvåring :)

Skrevet

Nei han kan ikke det. Er jul og vi skal feire sammen. Orker ikke diskusjonen. 

Er det verdt å risikere? Kjedeligere om barna ligger rett ut heile jula pga corona 

Skrevet
Kaktusogsol skrev (47 minutter siden):

Nei det stemmer, man regner karantene slik: En familie på tre bor sammen. Sønnen i huset får en positiv covid-19-test. Han skal i isolasjon i 6 døgn. Mor og far skal i smittekarantene. De kan begynne å telle 10 døgn når sønnen har vært 4 døgn i isolasjon. Det betyr at den totale karantenetiden blir 14 døgn. Etter 11 døgn (4+7) skal foreldrene ta en PCR-test og kan avslutte smittekarantenen hvis den er negativ.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Liberal said:

Nei det stemmer, man regner karantene slik: En familie på tre bor sammen. Sønnen i huset får en positiv covid-19-test. Han skal i isolasjon i 6 døgn. Mor og far skal i smittekarantene. De kan begynne å telle 10 døgn når sønnen har vært 4 døgn i isolasjon. Det betyr at den totale karantenetiden blir 14 døgn. Etter 11 døgn (4+7) skal foreldrene ta en PCR-test og kan avslutte smittekarantenen hvis den er negativ.

14 dager, ikke 14 uker.

• Opprett ny...